Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-02, 11:08   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ni som kan så mycket vet ni nåt bra mot halsont.

Det är jag som klagar lite igen men eftersom intelligensnivån och allmänkunskaperna är så bra här inne så frågar jag. Jag har hostat sönder halsen så detta är enda sättet att kommunicera just nu. Jag är i stort behov av nåt som hjälper. Har provat varm och kall dryck samt att vara helt tyst (jättesvårt). Men det hjälper inte.

Dessutom är resten av familjen också sjuka, dottern har feber och blåsor i munnen, stakckarn. Mannen har också feber och hosta och lillkillen kräker. Jag är väl den som är piggast i gänget just nu.

Tacksam för alla huskurer som finns. Dessutom kan man kanske sparan dem tills man får (läs köper) en brodyrmaskin och brodera på nåt lämpligt och ge bort till sjuklingar.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 16:53   #2
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Stackars er alla...hoppas det vänder så det blir full fart på er igen.
Jag har ett "recept" på en huskur mot hosta. Den är så god att jag ibland gör den bara för att det är så gott.

Skiva en gul lök, lägg i en burk med lock. Strö över minst 1 msk strösocker, gärna 2 msk om löken är stor. Ställ i kylskåp. Det avsöndras då saft från löken som blir underbart len och god tack vare sockret. Ta en matsked när behov finns.

Krya på dig!

Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 19:38   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack ska prova den kuren för det är ju hostan som är boven.

Fast jag har egentligen lite dålig erfarenhet av förkylningskurer. När jag var 12 år hade jag en seg förkylning och mamma fick för sig att göra en kur, jag kommer fortfarande ihåg receptet. 2 msk honung ½ pressad grapefrukt 1 pressad citron varmt vatten och en hel vitlök (alla klyftor). Sen skulle man svepa allt, bada varmt, krypa ner under en jättehög med täcken och dricka massor av te (gillar inte te) och svettas ut förkylningen. Kuren hjälpte inte men en vecka senare i kön på MC Donalds frågar killen framför mig sin flickvän vad hon ätit. 1 hel vecka senare!!

Tack igen, ska masa mig ut i köket och hoppas att kuren blir klar innan natthostan sätter fart.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 22:32   #4
Semester Semester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 55
hej Cecilia

Jag hoppa till , om det blir fur bettre med dig o din familj!
I Tyskland hjelpte jag min Mama med sista förkylning i telefon.
kannske det funka ocksa nü till sverige !!
Wärme före halsen är bra hela tid !
det fick dü fran et " Körner -Kudde " fran micro ugn. set dom pa halsen.
sen kannske har dü et röd-ljus-lampa, mera gang pa dag sit därför.
Före insidan fran halsen användar jag , saltvattenlösning or den japanska droppa i et glas varm vatten. med det gurgla dü.
sen använda jag Salbei-Karamell/ sokkerfritt.
hoppas det hjälp ...
Semester
Semester är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons