Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-08, 19:23   #1
rhodesia rhodesia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 10
Question Mönstertolkningshjälp!

Hej alla duktiga.
Jag håller på att göra en tröja:
http://garnstudio.com/lang/se/visopp...d_id=2&lang=se
Har kommit till biten där jag ska börja med M1 men en sak förvirrar mig. Kan ni hjälpa mig vad de menar?
Det gäller: "...och sticka sedan M.1 (= 17-19-20-22-24-26 rapporter), se diagr för din strl = 119-133-140-154-168-182 m på st. Sticka sedan upp till pilen i diagr."

Jag stickar S, och har 289 m som man ska. Detta delat på 17 rapporter = 17 m per rapport, som i diagrammet och texten. Vad menar de med 119 m?

mvh Emelie
rhodesia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 19:58   #2
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Nä, det begriper jag inte ...

Möjligen kanske kanske att det betyder att du ska sticka M1 tills du bara har 119 maskor kvar, dvs bara 7 maskor i varje rapport. Då ska du sätta de två rapporterna på ömse sidor om mitt fram på en tråd för att få till halsringningen snyggt.

Men det var inte snyggt skrivet.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 20:11   #3
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Jag håller med om att det nog är att du ska sticka M1-diagrammet tills du har 119 maskor kvar (inte hela diagrammet, bara raderna upp till pilen). Garnstudio är lite krångliga på att förklara ibland (värre än mig).
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 20:18   #4
rhodesia rhodesia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 10
Vad skönt, då är det inte bara jag. Men jag tror ni har rätt, det är säkert det de menar med 119. För man ska stanna vid pilen, och har jag då 17 rapporter med 7 maskor i varje så blir det 119. Men undrar varför de skrev det på det stället i mönstret..
Det spelar dock mindre roll just nu, för jag tror det blev löst. Tack snälla ni som tar er tid, ni vet nog hur det är när man fastnar och bara vill sticka sticka sticka
rhodesia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons