Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Handbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-31, 14:58   #16
fridisen fridisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 20
Tack så jättemycket för alla era svar. Är så superimponerad över hur snabbt man får svar på sina frågor här på forumen! Det går inte bara fort man får dessutom BRA svar! Jag har nu börjat på mitt lilla projekt, kommer lägga upp bild så snart det är färdigt. (Vilket förhoppningsvis inte dröjer!)

Men en liten fråga till! Jag broderar på en vanlig t-tröja så nu undrar jag lite om man kan typ pressa på typ vliselin på baksidan sen så att den inte drar ihop sig. Märker redan nu att det blivit lite småveck när jag gjort korsstygnen tänkte att man kanske kunde motverka detta lite sen på nåt sätt.

Tack igen!

frida
fridisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 19:50   #17
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag har bara sytt på lakansväv men jag tror att jag skulle prova med lite vlieseline ifall trikåtyget drar ihop sig som det gör för dig. Hoppas att du får svar av någon som har provat att brodera på trikåtyg så du får ett bättre svar än mitt.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 19:55   #18
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Citat:
fridisen skrev:

Men en liten fråga till! Jag broderar på en vanlig t-tröja så nu undrar jag lite om man kan typ pressa på typ vliselin på baksidan sen så att den inte drar ihop sig. Märker redan nu att det blivit lite småveck när jag gjort korsstygnen tänkte att man kanske kunde motverka detta lite sen på nåt sätt.

Tack igen!

frida
Jag tråklade fast väven o hade bara en så stor bit jag precis behövde. Men man kan säkert ha lite vliseline under om man känner för det. Jag personligen gillar inte direkt att ha vliseline under när jag broderar om de inte absolut behövs för att få stadgan som behövs. Gäller även när jag broderar på maskin. Trulsan

Senast redigerad av Trulsan den 2007-05-31 klockan 19:59.
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-09, 11:28   #19
fridisen fridisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 20
TACK FÖR ALLT HJÄLP - SE RESULTATET

Tack igen alla ni som svarade på min fråga.

Nu är min tröja klar eller nästan klar, saknas en bokstav, är kanske inte så nöjd med resultatet men vad tusan Övning ger färdighet och nu vet jag iaf hur jag ska göra och jag vet vilka fallgropar jag ska undvika nästa gång.

Det var iaf roligt som fan så det är lite synd att resultatet inte blev så bra
Har tyvärr ingen tid att försöka göra en ny på en gång men får ta tag i det när jag kommer hem igen efter sommaren.

Kolla gärna in resultatet ändå!

http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=28737
fridisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons