Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Handbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-01, 09:21   #16
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Jag broderar oxå korstygn. Det går upp och ner i perioder. Jag har en del inlagt i mitt album som jag har gjort. Jag gör mest större projekt vilket innebär att det kan ta väldigt lång tid. Håller på med en häxa som Miao skulle fått bär hon fyllde år för...hmmmm jag vi kan säga något år sen ;-) men nu börjar den faktiskt bli klar :-)

Jag håller även på med andra broderier framför allt blekingesöm ( jag är från blekinge så vi fick lära oss i skolan)
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-01, 09:59   #17
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Citat:
gh64 skrev:
Hej!
Lägger in på prov ett förstorad skärmdump av ett korsstygnsbroderi i CrossStitchXpress. Det är ett litet föl som ligger i gräset. Bilden är i bmp-format för att färgerna inte ska bli gryniga och otydliga (blir det i jpg).
Vad säger ni? Går det att handbrodera efter detta mönster? Hoppas det i alla fall
/Gunilla
Jag tror nog att det går att broder detta föl. Det såg ut så iaf, tycker jag.

Kram,
Jossan
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-07, 23:35   #18
blutkind blutkind är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 1
Smile

Jag broderar i korsstygn. Speciellt gillar jag att brodera siluettavlor.

Jag bor utanför Borås.
blutkind är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-08, 15:40   #19
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
jag har just förstorat upp ett korsstygnsmönster på en greve/grevinna krona (!) som jag hittade i en gammal märkbok :) ska bli så spännande, är nog mer än 15 år sen ,i syslöjden, som jag broderade korsstygn sist...

/Alexandra Månälva

Senast redigerad av skymningsnymf den 2005-08-22 klockan 19:26.
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-08, 15:43   #20
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Det lät spännande! Alltså en "riktig" krona som man kan ha på huvudet sen?

Hoppas det går bra för dig!
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-08, 15:49   #21
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
hihi, vilken skojig idé, men denna krona ska nog endast broderas på ett tyg för att sedan bli framsidan till en väska/portmonää
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-08, 15:50   #22
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Aha... Det blir nog bra ändå!
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 10:42   #23
Tojan Tojan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 129
Korsstygnsbroderier....

....gillar jag och har hållit på med det sedan jag var liten.

Jag har massor av påbörjade broderier som inte är klara, jag tröttnar snabbt på motivet och börjar på ett nytt.

Sen är det ju så himla tråkigt att avsluta det man påbörjat, t ex när det ska fållas å monteras....dötrist !!
Får väl ta mig i kragen å göra klart - fast det är ju roligast med själva broderandet !

Jag är lite av en periodare, handbroderar mest på sommaren när man kan sitta ute.
Nu har det varit mycket lappteknik,maskinbroderi och vanlig sömnad under hösten å vintern.

// Malin


Tojan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-09, 12:12   #24
Tina.F Tina.F är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 11
Hej Josefin!

Det var ganska längesedan du skrev ditt inlägg, men eftersom jag är ny medlem tar jag mig friheten att besvara nu. Jag broderar också, gärna stora tavlor. Det roliga med tavlor är att man kan njuta av dem varje dag. Mina stoltheter är ett Madonna-ansikte (Pietā) på svart aidaväv, ett Venus-ansikte på beige linneväv, och en del av Bayeux-tapeten, broderad med ullgarn. Jag kan rekommendera den brittiska näthandeln www.sewandso.co.uk, som är helt fantastisk! De har allt och är billiga.

Jag bor i Lund.
Tina.F är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 19:23   #25
ill ill är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 49
åh, vad sött. Jag vill också kunna göra bra mönster för korsstygn... fast ibland har jag gjort det på ett vanligt rutat papper. blir dock inga stora detaljerade saker då
ill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 20:04   #26
helelf helelf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 87
önskar att det var så här....

men jag har inte ens fått ta med trärundstickor från sverige - trist - så mycket tid som går till spillo - när jag fyllde 40 och fick fara med sambo till kuba-----ganska lång restid - hade 11e september varit och då var det totalkört !
helelf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 19:39   #27
Havtorn Havtorn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 33
Såg att det var ett tag sen den här tråden började...

Jag broderar gärna, mestadels korsstygn men det blir även en del långstygn, hardanger, stickning, virkning och ryaknytning.

Har en massa påbörjade broderier liggande, som jag tar tag i när andan faller på. Jag resonerar som så att ju fler man har, desto större chans att kunna hitta ett som man känner för att göra just NU.

Jag bor i Göteborg.
Havtorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 11:42   #28
Synttofs Synttofs är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 8
Citat:
gh64 skrev:
Hej!
Lägger in på prov ett förstorad skärmdump av ett korsstygnsbroderi i CrossStitchXpress. Det är ett litet föl som ligger i gräset. Bilden är i bmp-format för att färgerna inte ska bli gryniga och otydliga (blir det i jpg).
Vad säger ni? Går det att handbrodera efter detta mönster? Hoppas det i alla fall
/Gunilla
Hej allihopa!

Jag blev medlem på sysidan igår och älskar det här stället! Just nu söker jag efter en sida där man kan köpa CrossStitch-programmet. Jag använder en Macintosh-dator, funkar programmet på Mac eller är de enbart för PC-datorer?

Gunilla >> Vilket fint föl! Det du gjorde med din bild är precis det jag vill göra. Jag har några teckningar som jag skulle vilja föra över till ett korsstygnsmönster, är du nöjd med programmet?

Hälsningar,
Cindy, Örebro
Synttofs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 15:25   #29
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Om jag inte minns helt fel kan du nog köpa cross stitch express på www.annthegran.com
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons