Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-10-12, 13:32   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Föra över broderier från dator till USB

Eftersom min reader/writer lagt av föreslog en huskvarnahandlare att jag kunde lägga över de broderier jag ville ha på ett USB så kunde han skicka stickan och mitt personliga d-card till någon handlare med broderimaskiner och den kunde lägga över broderiet från stickan till kortet.
MEN hur gör jag för att lägga in broderiet på stickan? Så det inte bara blir en bild av broderiet på stickan. Jag lade just in en av Huskvarnas Swedish Santas på stickan, sparade den från Huskvarnas broderiprogram, och det blev två delar, en bit luva och så resten tomte, istället för en hel tomte. En liten blomma däremot blev en liten blomma när den öppnades.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 16:04   #2
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag kan hjälpa dig att föra över på ett personligt d-card. Har en gammal dator med XP som förhoppningsvis fortfarande fungerar. Har du många bilder? Det går även att skicka broderier via mail. Hör av dig om det är aktuellt.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 21:34   #3
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Det ser ut som om det är två broderier men det är i själva verket ett. Jag hade ett stort broderi i somras som jag la in på ett d-card från skiva och fick två broderier till min stora förvåning. Men när jag broderade det fungerade alla possisioner.
Anledningen är att broderierna i Mega-bågen egentligen är två broderier alltså att de två olika lägena är varsitt broderi. Det märks inte på de färdiga men när man själv lägger över det kan det bli uppdelat på det sättet.

Säg till om du behöver hjälp med att föra några broderier åt nått håll. Om du har d-cards som är broderier på kan jag hjälpa dig att föra över dem från d-cardet eftersom min kortläsare funkar. Och åt andra hållet med för den delen. Hör av dig i såfall!
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 22:10   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Tack, det gör jag.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons