Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-03, 22:23   #1
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Kyla B

Lägger mig inte i röka icke röka, men här i Spanien är det för varmt. 40 på dagen öch 30 på natten (i skrivandetstund är det 30 ute och klockan är 11,05. 3.7.09) Värmen slår i som om i en finsk Bastu (Sauna) Vilken tur att vi instalerade ACD förra vintern, har just ingen glädje av den om värmen fortsätter, för allt slås av för att vi ska ha tillgång till vatten, fsf..
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 10:29   #2
StarLiza StarLiza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 41
Jag är så knäpp att jag njuter av värmen, men då vi var i Turkiet för ett par år sedan var det i höjden hett. +42 på dagarna och runt 30 på nätterna. Brutalt hett! Det stack i skinnet då man var i solen!

Just nu har vi så kallad växlande molnighet och runt 20 på termometern. Mycket svalare än de 30 grader det vart ett par veckor.

Jag funderar på att köpa mig en AC, en portabel sådan då. De går på runt 3 papp tror jag. Kan nog vara värt det då det är så sjukt hett som det nu varit.

Bor du i Spanien året om?
StarLiza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 13:10   #3
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Vi har en portabel ac och varenda krona den kostar (el) är den värd flera gånger om!!!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 13:39   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Man kan ju förstå varför ni tar siesta mitt på dan. Huga så varmt.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 19:29   #5
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Kom precis hem från Spanien nu, och även om jag egentligen bara kan hålla med dig (att känna som om man håller på att bli en blöt pöl bara av att gå några hundra meter till stranden trots att man varken lider av några extra kilon eller dålig kondition är på gränsen till vad som är trevligt) så uppskattar jag inte heller riktigt regnet som jag kom hem till. :P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-05, 03:18   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag är avundsjuk på er i övriga Sverige som har kyligare väder. Här är det fortfarande varmt och jag degar ner till en pöl som inte orkar göra någonting... haha.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-05, 13:34   #7
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Ta emot! Jag skickar lite regn till dej
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 02:47   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nu är det lite svalare! SKÖNT! Nu är det nere i 29-30 grader inomhus istället för det vanliga 35+ grader! (hög temp pga att man inte kan vädra) Jättesköööönt! Man känner sig avgjort piggare.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 09:44   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Här är det nere i 20 grader nu så jag har fått ta fleecejackan på. Tar gärna emot värme från er som inte vill ha den.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 10:32   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag kablar gärna över värmen, men det är nog bara inomhus som det är så varmt. Det börjar bli ganska kyligt ute här också. Tar ju lite tid för lägenheten att komma ikapp eftersom isoleringen fungerar båda vägarna...

Nu ska jag snart gå ut, och det verkar vara kallare ute idag än igår. Ska bli skönt att dra in lite frisk luft!

Min dator är också tacksam över att det blir lite svalare. Grafikkortet pajade inatt. Så att det blir flimmergrafik när man spelar spel. (temperaturen gick över 95 grader såg jag) Tack och lov fungerar 2d än (windows) och det är det viktiga....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons