Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-28, 18:00   #1
Sikksakk Sikksakk är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 4
Smile Ny säsong av Project runway! Ngn som tittar?

Vad jag älskar detta program! Visst är det USA-iskt och lite mycket såpa och så men jag tycker det är askul att följa! Någon som gör det också?
/Anna
Sikksakk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 14:25   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Ikväll börjar en ny omgång från 2008 i TV3.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 14:47   #3
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Talking

Jag älskar &så detta program. Äntligen så startar en ny säsong.
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 14:55   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Klart jag ska se den här säsongen också! Project Runway är absolut ett av mina favoritprogram och jag älskar hur mycket kreativitet och inspiration som bara flödar däri.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 18:09   #5
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Klart jag ska titta på PR! Det är ju ett av de bästa tv-programmen någonsin! Man blir så himla sugen på att fixa och trixa på egen hand. Jag blir inspirerad och glad av programmet, så helt plötsligt är måndagar de bästa dagarna på hela veckan
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 20:53   #6
Dumle Dumle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 70
Ett av mina absoluta favvoprogram (även om jag inte syr kläder). Det är fantastiskt att se kreativa talangfulla människor skapa fantastiska kläder med ovanliga material och på ingen tid alls.
Dumle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 07:30   #7
Kivicar Kivicar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 10
Thumbs up Äntligen!

Helt fantastiskt roligt program att titta på, de är så kreativa med sina skapelser. Tidspressen de måste jobba under och allt.

Vad som vore intressant att se är hur det gått för tidigare vinnare i programmen. Ett "livet efter Project Runway" program. Det vore kul att se hur det funkar för dem idag.
Kivicar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 07:34   #8
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Instämmer! Snubblade över programmet igår, visste inte att det var ny säsong, så det var glad överraskning.

Det har varit ett program om en kille som vann. Han som hade enorma 70talsglasögon, scarfes runt huvudet och var stor i truten (öh, vänta, men är de inte alla det?). Han gjorde typ ingenting.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 08:51   #9
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
Wikipedia är riktigt bra uppdaterad med vad som har hänt med deltagarna. Här kommer en snabbgenomgång:

Jay McCarroll - första vinnare, sa nej till alla priser som ingick (ville inte känna sig låst). Har nu en online-butik och undervisar på Philadelphia University

Chloe Dao - vinnare säsong 2. Har en egen boutique i Houston och designar accessoarer för den större marknaden.

Jeffrey Sebelia - vinnare säsong 3. Fortsätter med sin kollektion "Cosa Nostra"

Christian Siriano - vinnare säsong 4. Debuterade på NY fashion week i höstas med en vårkollektion. Har lyckats sälja in sig till en hel rad kändisar, så flera av hans klänningar har synts på röda mattan under hösten/vintern.

Något jag tycker är tydligt, och lite tråkigt, är att de flesta deltagarna och vinnarna inte direkt är nykomlingar i branschen. De flesta har redan en kundkrets och är etablerade. Sen finns ju undantag, som min favorit Austin från säsong 1. Han kom från ingenstans och hans arbete i PR gjorde att han nu är ansvarig för att designa lyxiga brudklänningar för av modehusen i New York.

Om gårdagens tävling kan jag säga att jag tycker att den blå koppklänningen var den klart häftigaste.
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 16:09   #10
Kivicar Kivicar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 10
Smile Project Runway

Citat:
bandykullan skrev: Visa inlägg

Om gårdagens tävling kan jag säga att jag tycker att den blå koppklänningen var den klart häftigaste.
Nja, jag gillar istället den med kaffefilter. Innovativt att "färga" dem och göra som pressveck i kjoldelen.
Men det var också bra gjort att stryka och värma de blå kaffemuggarna och forma dem.

Tack för uppdateringen av alla tidigare vinnare,
du har koll :-)
Kivicar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-10, 20:30   #11
Stimon Stimon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 191
Är med nitisk anhängare av PR, man blir så inspirerad. Och imponerad (ibland).

Jag skulle gärna se mer hur de arbetar fram plaggen. Har en provdocka själv men tror att jag skulle kunna dra mycket mer nytta av den. Vill så gärna lära mig lite mönsterkonstruktion.
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 00:22   #12
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vad jag minns så får de inte ens ha mönsterböcker med sig.. Så allt görs från minnet, från scratch.. Så det är nog därför man inte ofta ser plagg med ärmar och oftast draperade plagg. Jag skulle aldrig våga vara med i PR själv... Jag är så usel på att ta kritik och usel i tävling. Och så är jag jättelångsam, och jag vill ha min mönsterpärm.... Det finns säkert väldigt många som är jag och älskar att sy och låta kreativitet flöda, men inte passar in i ramarna.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 09:55   #13
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Gillar oxså detta program. Tyvärr har jag missat, men tänkte se repriser.

Vet någon när repriserna går, hittar inte det på Tv3:s hemsida.?
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-14, 18:00   #14
Sunnie Sunnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Veckans favoritprogram,
ett år gick det en sommar, ville alltid hem från landet varje onsdag (har inte alla kanaler där) fick trixa och mixa för att åka hem!
Sunnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-15, 10:05   #15
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Fan jag missade!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons