Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-11-19, 18:15   #1
ingridmarie.s ingridmarie.s är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 6
Wink Sysugen.

Vad gör man när man bara vill sy och sy? När man precis avslutat något projekt vill man genast börja med nästa, men man kan ju inte sy hur mkt som helst, när ska man ha alla kläder? Jag försöker sy lite till dottern men hon bor inte hemma därför blir det lite svårare, annars blir det mest till sig själv. Sen kan man ju inte sy precis det man tycker skulle va kul, för man kanske inte trivs i alla "roliga" kläder. Hur gör alla ni andra? Syr ni upp till folk eller??
ingridmarie.s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 21:17   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Du verkar vara drabbad av samma sjukdom som jag är. Akut syfeber.
Vars symptom är att man bara vill sy.
Man får abstinenssymptom, när man lämnar symaskinen för en kortar eller längre stund.
Alla min försök till avgiftning har misslyckats. Resultatet har blivit att man har sytt allt det och lite till som man drömt om och planerat under avhållsamheten.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 21:32   #3
avslutad130630 avslutad130630 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 27
Jag är likadan även om det bara är tavlor jag syr. Vill gärna sy på nästa direkt och har jag inte hemma så försöker jag hitta något o få hem =)
avslutad130630 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-22, 09:07   #4
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Citat:
askström skrev: Visa inlägg
Vad gör man när man bara vill sy och sy? När man precis avslutat något projekt vill man genast börja med nästa, men man kan ju inte sy hur mkt som helst, när ska man ha alla kläder? Jag försöker sy lite till dottern men hon bor inte hemma därför blir det lite svårare, annars blir det mest till sig själv. Sen kan man ju inte sy precis det man tycker skulle va kul, för man kanske inte trivs i alla "roliga" kläder. Hur gör alla ni andra? Syr ni upp till folk eller??
Du har inte funderat pâ lapptäcken. Jag har alltid sytt och kom in i várlden med quilt för 10-12 àr sedan och är nu fast. Det finns sà mycket nytt att lára. Det gàr att utveckla hur mycket som helst. Syr även till andra som ber mig om en viss sak. Och sâ finns det ju alltid barnbarnet. Bâde till henne och dockkläder. Tar aldrig slut
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 22:07   #5
ingridmarie.s ingridmarie.s är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 6
Nej, det har jag faktiskt inte, har inte kommit på det med att quilta men kanske en vacker dag... så kanske man även blir fast i det.. tack för tipset.
ingridmarie.s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 22:11   #6
Moran Moran är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2011
Inlägg: 214
Ja,,,vad gör man ;-))inte helt lätt...
Jag älskar att lära mig nya saker...
Från att ha sytt kläder gick jag över till handbrodering sen till sticka tröjor och vidare till att virka och nu är jag fast i maskinbroderi =))
Nästa projekt blir Meshwork..
Jag syr fortfarande kläder ...men inte i samma utsträckning..
Maskinbroderi...tar tid att lära sig men ruggigt kul...
när det fungerar ;-)
Moran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 10:10   #7
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag är också fast med söm-svårigheter.....Jag plannerar gärna nästa projekt innan den jag jobbar på är färdig....Quilting är min räddning. Har alltid ett projekt på G if fall jag får några minuter över mellan andra projekt. Har alltid behöv av en extra filt...och de blir fina presenter.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 12:27   #8
månbarn månbarn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2011
Inlägg: 12
När man har drabbats av denna syfeber finns det bara ett säkert botemedel.
Sy, sy och åter sy.
När man har en full garderob får man hitta på andra saker att sy än kläder. Just nu på förmiddagen sydde jag till exempel en julklapp. En bit skumgummi inslagen i fint tyg och med ett tjusigt band på. Perfekt för sonen att tugga på när han leker tomte i lucia-tåget eller som prydnad nu till jul.
månbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 11:45   #9
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
Din lyckost! Jag har massor av idéer men tyvärr inte tillräckligt med tid att förverkliga dem...
Sätt igång med ett stort broderiprojekt - en cape eller något så har du alltid något att göra!
Eller erbjud någon teatergrupp att sy scenkläder?
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 13:14   #10
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Botemedel finns ej

Jag har också syfeber , det finns alltid ngt att sy varför inte sy till dej själv, kanske barnbarn så småningom, till jycken , till hemmet
Underbart kul att sy
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 18:20   #11
tantaro tantaro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 34
nej absolut inte då skulle det inte kännas som en hobby längre... men jag inser vad du menar , själv skulle jag kunna tänka mej sy skjortor till maken men det är ju verkligen ont om herrmönster, visst kan man göra mönster efter favoritskjortan men det är lite trixigt med t ex ärmisättnigar om man inte vill eller får klippa isär den tycker i alla fall jag,
tantaro är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons