Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-12-13, 16:33   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Omg!!

äntligen är mina efterlängtade Durkee ramar här. jag har kollat på filmer, jag har läst massor av utlåtanden, jag har kollat på bilder o jag har baske mej sagt jag måste ha dem. att man fick livstids garanti på dem gjorde att jag vågade slå till.
jag har varit riktigt frustrerad över posten, ska det ta nästan 4 dagar i sverige för ett paket att komma från malmö i tullen till el stocholmo o dessutom ska man betala 100 kronor extra för det??
jag har varit så gramse! men all den ilskan bara rann av mej när jag slet upp kartongen då blev jag ett stort leende.

jag har nog pillat på alla märkens olika ramar o jag har alltid tyckt att brodyr resultaten torde bli bättre med djupare ramar o stabilare ramar, jag har fattat att Durkee ska ha stabil mega kvalitet, men dessa var ju något i hästväg!! stabila kraftiga o djupa var ju bara förnamnet, jag fattar verkligen varför mega broderarna i us bara använder durkee...

o de exprimentiella nya fästena bara gled in i maskinen på millimetern exakta. inget bytande, inget skrivande bara lätt som en plätt..

helt plötsligt känns en riktigt bra maskin som en oändligt mycket bättre maskin som verkligen kan ge mej maximal utdelning. nästa gång ska jag beställa de runda ramarna..
nu ska jag försöka övertala Brent att produsera ramar för vanliga en nålars maskiner, för detta borde kunna hjälpa till att få en bättre kvalla på dessa brodyrer oxå..

Känner mej som jag är 5 år på julafton!! hurra jag har en hel värld av möjligheter framför mej!!

vill du veta mer
kolla in här
http://www.dehoops.com/videos.html
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 05:38   #2
lielta lielta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 81
Lycka till med dina broderier! Jag hoppas att du lägger ut några bilder sedan.
lielta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 12:37   #3
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Det var rejäla bågar förstår att du är nöjd, smart uttänkta. Har du ett företeg då du har en fleranålarsbrodermaskin?
De är ju enormt snabba, snabbt såg det ut med bara en nål också, kan inte jämnföras med min hemsymaskin Husqvarna Designer Diamond delux men de är hushållsmaskiner och ska sy andra stygn också.
Förstår att du är glad
Sedan att öppna ett paket med brodyrtillbehör från UK eller US ska aldrig underskattas:-)det bästa som finns! o tyg förstås!
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 12:45   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hej

nää jag är varken företagare eller ens säljer mina alster på mässor mm
jag broderar bara för mitt eget höga nöjes skull. bara för att det är sååå kul. jag var konstnär innan jag råkade ut för en olycka, numera är det brodyrmaskinen som målar mina tavlor, o det underlättas såklart av en lite snabbare o effektivare maskin..

att öppna paket är väl bland det kuligaste som finns!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 16:36   #5
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Jag höll på med porslinsdockor innan och hade en egen brännugn det tar stor plats och efter ändrade familjeförhållanden som det så fint heter och flytt till stan. Fick jag börja med något som passar i en lägenhet,
och det är så väldigt kul med maskinbroderi tack vare det har jag även börjat sy lite kanske mest heminredning som jag terroriserar mina vuxna barn med:-)som inte för sitt liv kan förstå att man kan lägga så mycket pengar på brodermaskin, stygnsättningsprogram, trådar, tyger och allt vad det är, har även börjat quilta lite nätet är en gåva hur mycket inspiration och lärdom som helst denna sida har varit ganska tyst om maskinbroderi jag började läsa denna sida 2011 tror jag, men har haft mycket nytta av gamla trådar om mellanlägg passande till olika tyger med mera.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 20:07   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hahaha visst är det mysko att andra inte förstår hur man kan bli helt exalterad av lite trådar o tyger.
så roligt att du hittat hobbyn maskinbrodyr, det ger allt en underbar mersmak hela tiden
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons