Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-20, 17:38   #1
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Lightbulb Symässa

Hej på Er alla och Glad Påsk! Vill bara berätta att jag hörde talas om en Symässa i Malmö för ett tag sen men inte sett någon reklam om det. Har väntat på något här till höger tex. Nu gick jag in på Events i Malmö och hittade att den heter Stora Symässan och är från den 4-6 april i Stadionmässan. Ni visste det kanske men för alla som jag som inte hade koll, varsågoda! Mvh René

http://www.neuprod.com/symassa.html
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-20, 23:41   #2
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag kommer absolut att fösöka vara med där. Har varit flera år innan. Ser fram emot att få se fler härifrån. Skulle vara kul att få träffa någon av er här.Man skulle nästan haft en knapp eller liknande som visar att man hör till sysidan så att man känner igen varandra. Eftersom det kan vara svårt att veta vem som är vem, när man inte känner varandra till utséendet. Läste att många som hade varit på mässan i stockholm, inte hade sett till någon annan forum medlem.Det kanske var så att ni helt enkelt inte visste att det var just forum medlemmar. Känns som om jag svamlar nu, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Hoppas i alla fall att vi ses där.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-20, 23:48   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag ska också ta mig dit denna gången. Hoppas det är större än den jag var på sist.
Kostar det något??.
Ser ni en stor(1,80) tjej med glasögon med en flintskallig kille vid sin sida så är det jag o sambon. Han tycker det är lika roligt som jag att gå o titta på dom olika grejorna.
Ska titta närmare på broderimaskin för snart snart snart har jag pengarna till en. Jippi.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-21, 09:13   #4
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Ja bara inte vädret ställer till det skall jag ta mig ner oxå
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-21, 14:46   #5
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Talking Priset

Hej igen! Kul att få respons och att se att fler ska gå. Jag såg att priset var 100:- och det är väl överkomligt. Jag är också på jakt efter ny maskin (-er) så det ska bli kul att gå och titta igen. Var på Hem och villa mässan, men var aldeles för trött då jag jobbat större delen av dagen och sen skulle på natten igen!
Det är första gången jag ska på en separat symässa så jag ser verkligen fram emot det.

En knapp i jackan hade väl varit kul för att se att vi är "sysides-folk". Vilken färg ska vi ha?

Mvh René
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-21, 15:45   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag såg framför mig en röd knapp, när jag satt och spånade på det härom kvällen. Behöver just inte vara röd, bara vi vet vad det betyder. Sysidan är ju orange, så det hade ju kunna vara ett alternativ. Kan man inte bara hitta en lagom stor knapp i knapplådan och sy fast en säkerhetsnål bakpå, och sätta den synligt så hittar vi säkert varandra. Det behöver ju inte vara så avancerat. Kul att fler planerar att åka dit. Ser fram emot att få syn på någon av er där.För min del blir det nog lördagen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-21, 19:46   #7
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Ojojo skall bli roligt, är det ingen som är bra på att stygnsätta ett litet märke eller så som var och en skulle kunna brodera ut och fixa med en säckerhetsnål och då komma överräns om en färg. bara en tanke. Kram karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-21, 20:49   #8
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Hade också det i tankarna först, men problemet är att alla inte maskinbroderar och alla ska ju kunna fixa den, så därför tänkte jag om i andra banor. Ett sådant märke kunde man kanske ordna ändå, (altså inte just till symässan), Om någon som är duktig på att stygnsätta kan tänka sig att fixa det. Vet att allbrands sewforum har ett sådant märke.

Senast redigerad av chery den 2008-03-21 klockan 20:52.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-22, 09:07   #9
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Gemensam logga

Karin och Pias och förslag tycker jag man kunde utveckla men som Pia skrev kanske man inte hinner till denna gången. Men en knapp i en bestämd färg, orange eller röd, så vi syns! Då kan vi byta några ord när vi ses. Det är ju det som är det väsentliga.Så kanske jag också hinner köpa en broderimaskin!
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-24, 11:33   #10
Felle Felle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 2
Jag dyker också upp. Ska se om jag hittar en röd knapp :-)
Felle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-24, 19:23   #11
espinoza espinoza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 24
Jag ska dit. Kommer ha en tröja på mig där det står hemmagjort.se
espinoza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 00:12   #12
EvaHNordin EvaHNordin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 8
Thumbs up Symässan

Jag kommer också till Symässan i Malmö. Jag kommer att ha en röd eller orange knapp på mig. Jag kan bara vara där på lördag. Till nästa år skulle någon av oss kunna göra ett broderi som man sedan gör en brosch av så har vi alla samma. En idé bara. Vi syns i Malmö!
Hälsningar
Eva Nordin
EvaHNordin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 23:03   #13
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Så spännande det ska bli att se om man träffar någon av er. Jag tror det blir på lördagen jag ska gå även om jag sen jobbar natt. Det verkar ju som de flesta av er kommer då! Och vilken tur det inte är denna helgen! Är urförkyld just nu, näsan rinner, nyser hela tiden och allmänt ruggig! Men jag syr ju lite iallafall! Så vi ses nästa helg! Det ser jag fram emot! Mvh René
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 23:28   #14
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Tyvärr så kommer inte jag. Räkningarna tog lite för mycket på plånboken.... F.. jag som ville kolla broderimaskiner. Men men kommer väl fler..
Hoppas ni andra kommer få trevligt o kan hitta varandra i vimlet.

stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 10:24   #15
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 136
Jag kommer inte heller till Symässan i Malmö! Ska på campingträff i Ullared... Synd, hade varit kul att träffa alla "sysidare"!
Kerstin
KerstinL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons