Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-12, 14:39   #16
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Citat:
Pulvertroll skrev: Visa inlägg
det viktiga med utmaningen är ju att komma vidare i sin brodering, att hela tiden sträva efter att lära sig nya knep o möjligheter.
jag försöker hela tiden hitta nya sätt o nya vägar för att maximera det jag gjort innan. men känner du dej nöjd så är det jättebra tummen upp!
Jag hänger också på - jag vill brodera saker på egensydda kläder. Både till mig och dottern. Kanske mamma/dotter-matchning?
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 22:27   #17
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
åh det låter roligt lycka till
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 22:38   #18
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
idag har jag broderat på något jag faktiskt inte provat innan.
jag sydde mej en "åkpåse" i tjock läder imitation som jag fodrat med en mycket tjock o luddig fusk fårpäls.
jag tänkte länge o väl på vad jag skulle vilja ha för brodyr på och eftersom jag älskar Celtic knotwork så ville jag ha det. hmm kanske inte det lättaste att göra på tjock seeeg läderimitation o en tjock fuskpäls, tillsammans är tyget över en cm tjockt. spartare hade kanske varit att ta bredare satinsömmar o med mindre detaljer, men men, ännu heldre kanske man skulle provbroderat.
jag kan säga direkt att hade jag inte haft durkee hoop så hade jag nog gått bet. jag vågade nämligen inte lägga den lös ovanpå en ram då de 2 tygerna enbart är fästade i varandra i sömmarna, dvs det kommer flytta på sig.
så nu fick jag verkligen nytta av bettet i durkeehopsen, jag använde 15X30 ramen. jag tror det var räddningen att använda en så tajt ram som möjligt, hade varit svårt med stadgan i 20x24 ramen.
jag använda 3 lager 1640 samt att jag använde en ultra solvy ovanpå. så det blev ett tjockt paket in i maskinen. jag kan säga att jag var berädd på flygande nålar så jag höll fingret över stoppknappen de första 5 minutrarna.

men det gick upperligt trots ganska smala satinsömmar. de är ca 4mm breda

jag är väldigt nöjd med resultatet, plagget i sig gör att man känner sig som ett småbarn, så jag ville få lite klass på det hela.
en svettig utmaning, men jag är sååå nöjd!
Bifogade bilder
 
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 06:49   #19
lielta lielta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 81
Det blev mycket snyggt! Är imponerad av vad din maskin klarar i tjocklek.
lielta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons