Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-10-23, 21:30   #1
Tweed Tweed är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 9
Tygaffärer London!

Hej alla!

Behöver era bästa tips på tygaffärer i London. Hört ngt om Berwick Street. Stämmer det? Vilken sorts tyger finns där? Hört ngt om att det ska finnas indiska tyger vid Southall. Var kan man köpa gamla saris?
Även hört om ngt som kallas Shepherds Bush.
Help, please!
Tweed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 00:56   #2
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Tänkte bara dela med mig en länk http://kitschycoo.blogspot.com.es/20...ne-fabric.html som jag hittade för ett tag sedan.
Med hjälp av den kanske du kan hitta några butiker i London som inte bara är onlinebutiker.
Ha det så trevligt!
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 06:03   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
I Shepherds bush finns det både tygmarknad och tygaffärer.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 08:27   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag var i London för 3 veckor sedan och ja, Berwick street har bra men "prisiga" butiker. Skulle rekommendera att du tar dig en tur till Goldhawk road där du kan hitta riktigt bra saker för bra priser
är du intresserad av Liberty även ett besök på Shaukat, som är billigare än Liberty.
Jag vill speciellt rekommendera en affär på Goldhauk Road som jag givetvis inte hittar adressen till just nu, återkommer med nummer. Det finns massor med tygaffärer här på en liten sträcka.
En av mina väninnor bodde på ett B&B ganska långt ner på Portobello road och hennes ägarinna berättade att på fredagar var det någon som sålde resttyger och sytillbehör fån Paris precis utanför huset. återkommer även här med nummer.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 21:43   #5
hejaida hejaida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 34
http://hejaida.com/2012/march/tygsho...n.html#comment

Här har jag bloggat om när jag var i London och tygshoppade.
hejaida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 22:06   #6
Tweed Tweed är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 9
Ååååh, vad ni är snälla allihopa!!!
Tweed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 20:09   #7
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
Tänkte just starta en tråd med samma fråga, eftersom jag kommer att ha två dagar på egen hand i London i december. Tack för alla tipsen som redan fanns.
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 21:33   #8
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Databas om intressanta butiker

Jag tycker att det skulle vara trevligt om sysidan kunde ha databas där man kan hitta tygaffärer od i Sverige, Norden, Europa, Asien osv. där man kan lägga upp under respektive Land och sedan ort, utbud intressanta butiker för syintresseade.
Tänk att fler skulle kunna hitta guldgruvorna i världen, och här hemma, när man besöker en ny plats.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:40   #9
hejaida hejaida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 34
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Jag tycker att det skulle vara trevligt om sysidan kunde ha databas där man kan hitta tygaffärer od i Sverige, Norden, Europa, Asien osv. där man kan lägga upp under respektive Land och sedan ort, utbud intressanta butiker för syintresseade.
Tänk att fler skulle kunna hitta guldgruvorna i världen, och här hemma, när man besöker en ny plats.
Mycket bra idé!
hejaida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 19:07   #10
gredelin gredelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 58
Tyg i London

Jag ställde samma fråga för ett tag sedan och fick en del svar har inte varit där än för att utforska dessa affärer men 29 dec bär det av dit Kolla svaren på min forumsida
gredelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 09:28   #11
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Mmmmmmmmmmmmmm det låter underbart att åka till London och kanske shoppa liiiiite tyger! Avis? nnnnnnääääääääärrrrrrrrrrråååååååååå

Detta med en lista där man kan hitta namn, nummer och adress till olika tygbutiker, finns redan under fliken Länkar.

Här kan vi medlemmar lägga in de affärer vi känner till och gillar.
Det finns både fysiska butiker, och nätbutiker att välja bland under tyger.

Bra att puffa upp den länken, och se om det inte kan komma in en massa bra butiker att utforska.

Jag kommer att lägga in 2 butiker som jag gärna handlar i, förhoppningsvis kommer det in en massa bra butiker som vi kan handla i.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 23:16   #12
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
Jag kom just hem från en liten London-resa där jag hann med en utflykt till Goldhawk Road. Många affärer med mycket glansiga och glittriga tyger, och en del tryck. Jag är inte särskilt förtjust i det, men det fanns också några affärer med sobrare färgskalor, dock dyrare. Jag kom hem med några meter helt underbar två-färgad polyesterchiffong som kostade £2,5/m, samt några meter underbart vacker, ren ullcrépe. Den kostade dock £20/m, så allt är inte jättebilligt, men billigare än något jag har hittat här i trakten.
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons