Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-30, 19:35   #1
Gekko Gekko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 23
Janome CoverPro - kantbandspressarfot

Jag har en Janome CoverPro som jag numera oftast är bra kompisar med. Jag har precis köpt en kantbandspressarfot till den och efter att ha sytt tre plagg med denna fantastiska uppfinning måste jag säga att jag är KÄR!

Jag har ändå ett par funderingar som jag hoppas någon kunnig människa här inne kan hjälpa mig med. Hur gör ni för att få till kantbandet bra i snäva svängar? Om man typ skall sy hängselbyxor till barn så är det ju väldigt snäva svängar. Jag tyckte att det var tillräckligt svårt i grenen på en omlottbody.

Sen undrar jag också om ni har några bra tips på att reglera spänningen i kantbandet, än så länge har det blivit på gränsen till för stramt och jag har inte riktigt lyckats ställa in det bra. Jag får ju bara fortsätta att testa men om någon har något bra tips skulle det underlätta!

Jag kan ju tillägga att det är foten är 12 mm och att jag bara använt kedjesöm till den än så länge.
Gekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 10:11   #2
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Det var längesen du ställde din fråga. Hoppas du hittat en lösning. Jag har en annan fråga; Jag har samma kantbandspressarfot och jag undrar nu om fler har problem med "var" sömmen hamnar när man syr på kantbandet. Jag provsyr och ställer in på en provbit och sen när jag stoppar i det riktiga arbetet så hamnar det inte där jag tänkt. Finns någon lösning på detta? Jag skruvar åt ställskruvarna så hårt det går. Ett annat bekymmer är också, tycker jag, att man måste hålla noga koll på kantbandet så att det inte viker ihop sig vid införseln och samtidigt hålla koll på plagget så det ligger där det ska. Är det fler som har problem med bandkantning eller är det bara jag som inte får till det tillfredsställande?
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons