Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-28, 19:02   #1
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 103
Förvaring av trådrullar

Nu är gränsen på oredan nådd och jag behöver hjälp att hitta en bra förvaring för mina trådrullar! Alla tips på bra förvaringslösningar mottages tacksamt. Jag har inte bestämt mig för om jag vill ha en vägglösning eller något annat än, det beror på vad jag hittar.
Hjälp mig!
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 21:24   #2
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
jag klurar åxå på detta

ochhar fått förslag om verktygstavla.... just nu sitter jag dock och klurar på att köpa en vit mdf skiva och helt enkelt hamra in långa spikar med små huvuden i.
Någon som testat detta och funkar det eller är det ngt som jag inte tänkt på?
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 09:45   #3
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det finns krokar ocj pinnar som passar till verktygstavlerna ,dom som har perforerade hål ,du kan klicka in dom i vilka hål du vill.Hade en sådan trådförvaring och till andra prylar i många många år.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 11:06   #4
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Jag är i full gång med att göra mina... hade lite smal vit vinklad taklist kvar sen ombyggnaden... som vi borrade hål i sen hade jag blompinnar från Dollarstore som vi sågade i lagom bitar och limmade fast. Se bild. Sen kommer vi att sätta upp dessa direkt på väggen snyggt och enkelt.

Kommer att få plats med ca 150 rullar.

Lycka till
Eliza
Bifogade bilder
 
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 11:32   #5
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Jag har gjort flera vägghängande trådställ av träskiva och spik. Just nu har jag en stor med 157 spikar i, och jag tycker det fungerar bra. Första jag gjorde hade jag spånskiva till, vilket inte var jättebra, svårt att slå i spikarna och att få dem att stanna kvar. Hittade ett gammalt slängt skåp i källaren och tog en av dörrarna som är i vanligt trä och gjorde den här av, fungerade mycket bättre.
Enda nackdelen är att man inte kan sätta overlockrullar i det, men det borde gå att lösa om man har lite längre spik än vad jag hade.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 05:37   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Nu är mina overlocktrådar i låda

Jag har klurat länge på hur jag bäst ska förvara mina overlocktrådar så de inte ändrar färg eller samlar damm. Jag har haft dem i olika plastlådor men det är inte så många som fått plats i varje låda. Nu har jag tömt en av mina byrålådor i syrummet och gjort om den till trådlåda. Jag förstärkte botten med en extra träskiva som jag fick gratis från Fredells. Jag borrade ca 70 hål med lite olika avstånd eftersom rullarna är olika tjocka och satte i träpinnar som jag kapade till och så här blev det.
Bifogade bilder
 
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 07:34   #7
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Titta i mitt album på mina trådställ.En idé kanske.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 08:05   #8
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Vilken trevlig lösning Agneta!
Jag funderar på om jag snart ska försöka hitta en lösning för mina rullar eller om jag bara tar en till verktygslåda och börjar fylla. Såg att de hade rymliga till bra pris på cheapy. Nackdelen då är väl att det trasslar till sig och inte blir överskådligt.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 08:31   #9
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag gjorde en sådan här, men jag vet inte om det är det mest praktiska egentligen.

http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=12551

Det är nog bättre att ha de flesta i en låda, men den där grejen kan vara bra att ha framme för rullar man använder just nu eller vill lägga ifrån sig tillfälligt. Vanliga trådrullar tycker jag att det kan vara bra att lägga ner i en låda (t.ex. en minibyrå från IKEA), så att man ser färgerna.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 08:37   #10
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Tror ni man kan göra en platta med pinnar som får plats i en verktygslåda? Jag gillar att ha mina rullar hyffsat mobila och känner att de lådor jag har i byrå och skrivbord behövs till annat. De har tidigare förvarats i verktygslåda men sedan jag skaffade overlocken så har det blivit så mycket fler rullar. Eller är det vettigast att ha två separata förvaringar för "vanlig" sytråd och en annan för overlockrullarna?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 08:40   #11
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Slutresultatet av mitt trådställ blev såhär.

Eliza
Bifogade bilder
 
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 13:37   #12
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 103
Jag fick massor av inspiration till trådförvaring och har nu tillsammans med sambon gjort en lösning. Det blev några trälådor från IKEA som fick en lös extrabotten med pinnar. Där kan man sätta trådarna och dessutom lyfta ur botten så man kan se dem ordentligt. Tyvärr är kameran på reparation, men jag får återkomma med bild!
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 13:50   #13
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Ja jag vill verkligen se denna konstruktion... är inne på nått liknande själv...
Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-16, 18:39   #14
ikamymlan ikamymlan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 77
Min kompis och sömnadsguru har en moppe-minibyrå från Ikea med spikar genom bottnen. Trådrullarna sätts på spikarna, överskådligt och snyggt. Snabbfixat också, för den delen.
ikamymlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 21:28   #15
Gekko Gekko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 23
Om man vill kunna flytta med sig alla trådrullar lätt och snabbt finns det ett annat sätt. Det är inte riktigt lika översiktligt som era snygga brädor men det funkar bra för mig som måste förvara alla sygrejer på ett ställe och sy i vardagsrummet.

Jag har köpt genomskinliga glas med lock för 15:- styck på Ikea och sen sorterar jag enligt färg. Funkar bra tycket jag!
Gekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons