Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-12-28, 22:35   #1
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Jag kan!

Jag e så glad för jag har lyckats tyda virrvarret på pappret som sitter längst bak i boken och kallas för mönster. Det påminner om en typografisk karta tycker jag, gjord av någon stressad sate kl 4 på morgonen dagen innan semestern börjar..att följa rätt bokstav påminner mkt om barndomens pysselböcker där man skulle följa pennan siffra för siffra för att få ut en bild av musse eller nalle puh. Jag vet inte hur det var med er men jag tyckte iallafall att själva tjusningen var att färglägga bilden när den väl var klar.
Det är E gynthers åkdräkt som ska uppstå, om allt går som planerat och just idag gör det det! Hittils, fastän jag bara hade smörpapper hemma som jag fick tejpa ihop på tre ställen för att få plats. Försök tejpa på smörpapper....åtta remsor markeringstejp håller nu någorlunda ihop delarna fastän de har en tendens att söka sig mot det mer mottagliga tyget.
Om en liten stund ska jag sy i dragkedja för första gången.
Efter det kanske jag raderar detta inlägget... och knallar ut på gräsmattan och hämtar in symaskinen igen när jag lugnat ner mig......
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 23:57   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ha ha det går nog bra ska du se och med den GO du har blir det säkert bra. Ser fram emot bild i album.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 09:35   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad underbart du beskriver hur du gjort, jag är helt säker på att symaskinen finns kvar inne hos dig. Det ska bli roligt att få följa ditt fortsatta syende och se resultatet.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 11:21   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Att lära sig att se olika mönsterdelar på T.ex burdas virvarr är inte helt lätt. Det kommer en dag när du ser delen utan att behöva leta, jag lovar. Ögat tränas i att se det till slut. jag hittar oftast mönsterdelen innan jag har koll på vilket nummer det är, men så har jag också sett dessa mönsterbilagor i 40 år nu. Kommer ihåg hur ofta jag började fylla i en mönsterdel och sedan lyckades halka in på någon helt annan. Blev många konstiga delar innan jag lärde mig.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 15:47   #5
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Thumbs up

Nu e dragkedjan i!!! Den första för mig. Eftersom jag har lite taskigt tålamod och trodde jag skulle vara på steg dragkedja redan i går (läs natt) så kunde jag ju inte vänta tills idag när affärerna öppnade utan rota runt i gamla klädsäckar på vinden efter nåt passande att slakta vid normal läggdax i gårkväll. Hittade en som passade perfekt och nu sitter den där den ska, tyget drog sig lite lite men jag e nöjd för att vara debutant...får se om jag har tålamod att vänta på att min brodermaskin kommer innan jag syr ihop den...fast jag har dubbelt fleecetyg så det är kanske ändå lite tjockt att brodera på... gör nog en applikation att sy på efter istället. Nu ska jag flirta med 4,5 m kantband och se vad som händer...
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 15:49   #6
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Har köpt mönsterpapper med, smörpappret ligger trots allt bäst under bullarna..
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 22:42   #7
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Min brodermaskin har anlänt!

och vi har hittils förmodligen hunnit göra de flesta nybörjarfel man kan på två timmar....och hetsig som jag är kunde jag förstås inte vänta med att träna på lite stuvar först(provade på en som blev bra, så det här är ingen konst tänkte jag....)utan gick på min åkpåse i dubbel fleece med en gång...jaja...barnen i ryssland kanske inte bryr sig så mycket om att stjärnorna ibland sitter lite omlott och ibland har en ngt nytänkande form....bara att fortsätta imorgon...
Är iallafall glad att vi fick ordning på allt datameck.....
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 22:52   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Vilken tur du klarat av alla nybörjarfel på bara två timmar jag gör dom fortfarande efter två år.

Tror inte barnen i Rysslnd bryr sig mer än att du varmhjärtat skickar över en åkpåse med brodyr på. Det är guld värt!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons