Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-06-10, 10:04   #1
snadra snadra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 1
Question Bara BH med snörning bak, funkar det?

Hej!

Jag har på sistone börjat använda uteslutande sport-bh, och tycker verkligen inte om bygel-BHar längre. Jag har liten byst och är bekväm med det, men eftersom jag inte är så smal är det svårt att hitta underkläder som inte antingen skär in i ryggen eller lämnar halva kupan tom =/

Sist jag skulle gå ut tänkte jag ha en av mina korsetter som underkläder (de har inga kupor utan trycker bara in allting, vilket jag tycker om), det jobbiga blir att de är så kraftiga och syns igenom tyget på magen och så blir det förstås väldigt varmt.

Till min fråga! Kan man sy bara en BH, fast i korsettstil? Alltså med snörning och skenor men bara kanske 15 cm lång? Jag var naiv och trodde att detta redan skulle finnas på marknaden, men jag hittar ingenting alls.

Snälla någon svara, jag blir jätteglad för alla tips!
snadra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 10:53   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag vet inte. Men det är stor risk att det blir klumpgt med snörningen som syns igenom kläderna.

Men du kan hitta bra mönster på BH även i udda storlekar hos samt material.http://www.elingeria.de/catalog/index.php
Jag skulle rekommendar dig att du går en BH kurs. Jag gick en själv på folkuniveritet, där fick man lära att anpassa BH efter sina egna mått.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 20:44   #3
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Kanske ett tips.
Jag står inte ut med Bh med bygel jag heller. Har många Bh med bygel som ligger nästan bara provade i mitt skåp.
För flera år sedan köpte av en tillfällighet sloggis trikå BH.
Sen dess använder jag inget annat, vardag som fest.
Mjuk och skön utan bygel.
Är inte storbystad jag heller. Kanske värt att prova , finns i vanliga Bh storlekar.
Sen att dom är håller i evighet är inte fel det heller.(har ännu inte nött ut någon)
Man kan ju bli lite sugen att sy en Bh, men jag tänker att det finns
så mycket annat att sy, håller mig till sloggi BH.n

/ Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 18:56   #4
Afturelding Afturelding är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 23
Här kommer ett lite sent svar!

Liknande det du beskriver var vanligt förekommande under empiren, så det har helt klart gjorts och ska nog inte vara så svårt att modernisera lite.


Har försökt googla men har inte hittat något, men jag vet att caroline eklund här på sysidan har sytt en sådan.
Afturelding är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons