Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-02, 23:13   #1
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Sy eller inte sy, det är frågan?????

Börjar nu tro att det inte är meningen att jag ska sy. Hur kan man bara göra nåt sånt här???
Byxmönstret kommer från Allt om Handarbete nr 1 2008.
Skulle göra linningen..... Kollade i tidningen Jodå mudden skulle vara 50cm!! hualigen så hög den kommer bli (25cm klar), tänker jag. Men men ber gubben läsa, Jodå det står 50cm. Kollar inne i tidningen men där ser jag ju inte överdelen på byxan. JA JA får väl göra det men det är en väldigt hög midja!! Nytt mode kanske?!?! Vad vet ja!!
Sagt o gjort. Nu är dom klara!!!
Tar på dom o lägger mig på golvet o vrider mig av skratt ihop med gubben som höll på att trilla av stolen. Min 10 åriga son o hans kompis vet inte vad dom ska säga men jag ser att det riktigt bubblar i dom.. Snart spricker dom. "Du är inte klok mamma, ska du se ut så????"
Det var svar nog för mig. Tror inte det var nåt nytt mode i alla fall.
Slänger byxorna över sy maskinen o säger några väl valda ord (lämpar sig inte i tryck).
Går in o kollar tv istället. Lady of the Lake. JA nåt som går som jag vill. Hon som jag hejat på från början vinner. Lite possitivare blir man ju då.
Går in till datan för att kolla sysidan o vad ligger på vägen dit?? Jo "nya modet".
F.. jag som älskade det tyget... Har inte mer heller o vet inte var jag ska hitta det.
Hmm en tanke slår mig!! Ska kolla på mönsterdelarna i tidningen om det fanns nån ritning på linningen. Jag har inte tatt ut den innan i alla fall. Jodå där är 2 mönsterdelar.
JA dom är 18cm höga.... Halva blir då 9cm klara.
Men hur kan dom då skriva att mudden skulle vara 50cm???? Kollar igen jo det står ju så... Men om man läser vidare så står det att det är på betydligt mindre bredd än jag har på mitt..
Alltså man skulle ta bak o fram linningen liggandes över varandra o inte på längden som jag gjorde då jag ju hade riktigt bred resårmudd (typ 140cm).
Ja så kan det gå när man vet att det är fel men inte kan fatta bättre. Blir till att ta fram sprätten igen. Tur att den finns. Vad skulle man gjort annars??
Byxorna???? Vill ni se dom???
VARNING: Se till att ni inte är nödiga innan för då kommer ni göra på er. Ja lovar... Mycket nöje!

http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=38006
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 15:54   #2
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad härlig du är, det är så härligt att få läsa om och få se dina byxor. Och det är av misstagen man lär sig heter det ju. Jag tror att du lärt dig mycket, dels att man kanske ska läsa allt om man använder andras mönster, men framförallt har du ju lyckats med att göra två egna byxmodeller.
Tack för inspirationen.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 12:31   #3
MamsTrams MamsTrams är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 39
Hej,

Hahaha. Jag som ska börja sy min första skapelse snart, ska idag inhandla en symaskin. Undrar hur mina sydda saker kommer att se ut?

Kram
Ann
MamsTrams är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons