Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-08-16, 16:46   #1
Cicci Cicci är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 1
Varning för www.tyg.se

Jag vill varna andra privatkonsumenter för att beställa från www.tyg.se! Jag beställde ett blågrått tyg men fick ett svart levererat. Jag har det blågråa sen tidigare så jag vet att det inte ser svart ut. För att försäkra mig om det beställde jag tygprover på både det svarta och blågråa tyget. Tygprovet av tyget som betecknades som svart på internet var blågrått. Det är uppenbart att det är fel på deras hemsida, att de har kastat om färgerna, både text och visningsbilder. Jag försökte få kontakt med tyg.se för att reklamera tyget, ringde och lämnade namn och telefonnummer flera gånger och skrev flera mail. Efter 16 dagar så fick jag ett mail från dem där de menade att jag får skylla mig själv eftersom jag inte beställde tygprover innan. Har kontaktat dem flera gånger igen via mail och förklarat att de har kastat om färgerna på internet men de har inte återkommit. Jag skulle ha haft gardiner färdiga till dop nu i veckan men det kommer jag inte ha
Aldrig att jag handlar av dem igen och jag vill varna andra för dem!
Cecilia
Cicci är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 17:44   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tråkigt när det felar...Har beställt mycket därifrån och aldrig haft problem så bara att konstatera att erfarenheten är olika.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:17   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Cicci skrev: Visa inlägg
Jag vill varna andra privatkonsumenter för att beställa från www.tyg.se! Jag beställde ett blågrått tyg men fick ett svart levererat. Jag har det blågråa sen tidigare så jag vet att det inte ser svart ut. För att försäkra mig om det beställde jag tygprover på både det svarta och blågråa tyget. Tygprovet av tyget som betecknades som svart på internet var blågrått. Det är uppenbart att det är fel på deras hemsida, att de har kastat om färgerna, både text och visningsbilder. Jag försökte få kontakt med tyg.se för att reklamera tyget, ringde och lämnade namn och telefonnummer flera gånger och skrev flera mail. Efter 16 dagar så fick jag ett mail från dem där de menade att jag får skylla mig själv eftersom jag inte beställde tygprover innan. Har kontaktat dem flera gånger igen via mail och förklarat att de har kastat om färgerna på internet men de har inte återkommit. Jag skulle ha haft gardiner färdiga till dop nu i veckan men det kommer jag inte ha
Aldrig att jag handlar av dem igen och jag vill varna andra för dem!
Cecilia
Kanske dags att ta bort länken i länkarkivet nu!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:18   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Hade kontakt och dom var hur trevliga som helst och skulle öppna lagret bara för oss. Jo men ser vad man bedrar sig!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:37   #5
Karen Karen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 111
Jag har beställt därifrån flera gångar och har inte haft annat problem än att lastbilen körde till Växjö, så det tog ett par dagar ekstra innan jag fick mitt paket. Tygerna har det inte varit fel på.
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:42   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag beställer av dom med jämna mellanrum. Jag har aldrig haft problem, vare sig med tyger eller leveranserna. Dom få gånger jag har mailat dom och undrat något, har jag alltid fått svar inom 24 tim.
Du verkar ha haft riktig otur.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:49   #7
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Det är när det blir problem som agnarna skiljer sig från vetet så att säga. Det är klart att det är lätt att vara en god försäljare när allt blir rätt. Men när man har gjort fel och inte vill ersätta kunden för detta så visar man färg anser jag.

Man vet egentligen inte om en handlare är riktigt reko förräns man har haft något som blivit lite fel.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 19:39   #8
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Har varit nåt småfel ibland med mina beställningar, uteblivit tyg odyl men har alltid fått ett bra bemötande och missade tyger skickade omgående.
Så tycker att dom skött sig bra även när det felat.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 15:27   #9
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Jättetråkigt att TS fått sådana problem och ett sådant bemötande, men jag måste ändå sälla mig till skaran som beställt rätt mycket därifrån utan några som helst problem. Jag tycker abslut att länken ska finnas kvar!
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 15:59   #10
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Lite skumt att TS inte alls varit inne på sysidan mer än för att just skriva ett klagomål...
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 16:03   #11
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Lite skumt att TS inte alls varit inne på sysidan mer än för att just skriva ett klagomål...
Det behöver inte vara skumt, tycker jag. Vissa är mer benägna än andra att hänga på ett forum och diskutera och fråga, medan andra inte får sig till att göra det förrän man känner att man verkligen har anledning. Och om man som TS har blivit illa behandlad och vill varna andra så kan jag förstå om man blir en singelinläggspostare.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 21:58   #12
Gomorron Gomorron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 3
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Lite skumt att TS inte alls varit inne på sysidan mer än för att just skriva ett klagomål...
Och här kommer jag och gör mitt första inlägg. ;-)
Det vet du väl hur det är, det är alltid lättare att vara kritiskt än berömmande. Tänk ungar, gubbar, hundar och svärmödrar så förstår du kanske vad jag menar.

Jag var jättenoga med att beställa prover från tyg.se men bara två höll måttet. Men eftersom jag är sådär jättesugen på att återuppta sömnaden efter en 10 år lång paus stod jag inte uuut utan beställde det som såg bra ut på hemsidan. (Ja, jag får skylla mig själv. Haha)

Nu kommer utmaningen. Av 1,5 m gnissligt tyg kan jag inte göra ett par byxor men ... vaddå?
Av 1,5m flortunt jersey kan jag inte göra den tröjan jag tänkt utan... vaddå?

Jag har lite tankemöda framför mig men det är inspirerande att göra något av det hela.
Gomorron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 22:36   #13
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Citat:
Gomorron skrev: Visa inlägg
Och här kommer jag och gör mitt första inlägg. ;-)
Det vet du väl hur det är, det är alltid lättare att vara kritiskt än berömmande. Tänk ungar, gubbar, hundar och svärmödrar så förstår du kanske vad jag menar.

Jag var jättenoga med att beställa prover från tyg.se men bara två höll måttet. Men eftersom jag är sådär jättesugen på att återuppta sömnaden efter en 10 år lång paus stod jag inte uuut utan beställde det som såg bra ut på hemsidan. (Ja, jag får skylla mig själv. Haha)

Nu kommer utmaningen. Av 1,5 m gnissligt tyg kan jag inte göra ett par byxor men ... vaddå?
Av 1,5m flortunt jersey kan jag inte göra den tröjan jag tänkt utan... vaddå?

Jag har lite tankemöda framför mig men det är inspirerande att göra något av det hela.
Funderade inte direkt på antal inlägg utan mer varför man blir medlem på en sida bara för att klaga och sen aldrig mer loggar in men det är nog bara jag som tycker det är skumt. Är väl lite skadad av div forumtroll som dyker upp lite här och där i cyberrymden.

Visst är det annars ofta så tyvärr, att gnället kommer lättare än berömmet.

Har förövrigt gjort precis samma miss som du, orkade inte vänta på tygprover, beställde ändå. Tyget som kom var fint men mycket tjockare än vad jag trodde så en klänning kunde det inte bli. Nu ligger det i den mycket stora högen av tyger som väntar på att bli nåt, hm dom äldsta bitarna är nog sen töserna var små...Dryga 15 år med andra ord.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 09:26   #14
birma birma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 61
Vi är nog många (jag en av dom) som ökar på isoleringen i hemmet med tyg men det är lite härligt att kika och planera vad man vill göra - för mig är det lite inspiration, kanske fundera på om man skall ordna en "tygbytardag" eller idédag där var och en tar med tyger som kräver nya idéer....
Otur med inköp är tyvärr sådant som inträffar - och det är tråkigt om en så populär affär inte gör något åt det - det kostar kanske dem mer "badwill" än vad de önskar i sluttampen en att ge kunden det den vill ha......kanske skulle de kika lite på tankarna i detta forum in emellan....sy på /Monica
birma är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons