Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-06-09, 12:57   #1
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Syjunta för utbrända / Skaraborg

Jag funderar på att sätta igång med en syjunta för sjukskrivna till hösten via ett studieförbund som jag ska besöka på måndag. Finns det någon här inne som kan vara intresserad av att delta? Vi kommer att träffas i Skövde varannan vecka.

Man kommer inte behöva prestera något alls utan tanken är att möta andra som vill fånga glädjen och inspirationen med handarbete och samtal om det man känner för. Dagledig, sjukskriven och kontakt med Fk sliter - vi behöver energi och ibland sällskap. Vad kan väl vara bättre än att träffas för en stunds handarbete och inspiration tillsammans?

//Marie
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:11   #2
lindemann lindemann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
Som frisk o boende i Småland vill jag bara säge "hoppas att ni får kul o kan styrka o uppmuntra varandra" Lycka till.
Tycker att det är ett bra initiativ.
Vi är ett gång som träffas i Skåne ca var 3 md o det är amatören/Agge som fixer allt. Vi har kul o blir inspirerat..
Hoppas att allt löser sig för dig/er.
Kram Pia
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 19:42   #3
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Tack Pia! Vad gott det låter att ni har en fungerande grupp!
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 23:39   #4
SvandisRos SvandisRos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
Åh vad jag skulle vilja vara med!

Citat:
Livsglad skrev: Visa inlägg
Jag funderar på att sätta igång med en syjunta för sjukskrivna till hösten via ett studieförbund som jag ska besöka på måndag. Finns det någon här inne som kan vara intresserad av att delta? Vi kommer att träffas i Skövde varannan vecka.

Man kommer inte behöva prestera något alls utan tanken är att möta andra som vill fånga glädjen och inspirationen med handarbete och samtal om det man känner för. Dagledig, sjukskriven och kontakt med Fk sliter - vi behöver energi och ibland sällskap. Vad kan väl vara bättre än att träffas för en stunds handarbete och inspiration tillsammans?

//Marie
men bor i Kalmar... tycker att detta låter som PERFEKT idé! Jag skulle så vilja få något sådant hit, skulle passa mig utmärkt!

Önskar Er lycka till!
SvandisRos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 23:24   #5
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Citat:
SvandisRos skrev: Visa inlägg
men bor i Kalmar... tycker att detta låter som PERFEKT idé! Jag skulle så vilja få något sådant hit, skulle passa mig utmärkt!

Önskar Er lycka till!
Varmt tack! Synd du inte bor närmare!
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 14:32   #6
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Hej igen! Påminner om vår inbjudan för dig som tycker du har oss inom farbart avstånd. Vi planerar att träffas första gången inom ett par veckor så hör gärna av dig!
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 18:07   #7
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Nu har vi haft vår första träff och det var så roligt! Vill du komma med är det inte för sent ännu! Vi träffas varannan måndag och nästa gång är den 1 oktober kl. 12.00.
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-30, 23:12   #8
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Thumbs up Ny termin börjar snart för Hantvärksglädje!

Hej!

Vi är ett gäng som setts i ett år redan som har vi sommaruppehåll men så snart skolorna startar drar vi igång igen med våra träffar. Vi träffas huvudsakligen i Skövde hos ABF som ligger centralt vid arenan. Vi som deltar är än så länge från Skövde, Lidköping och Falköping och intresse för samåkning finns hos flera av deltagarna så tveka inte att höra av dig!

Mer info om start med mera får du om du mailar och anmäler ditt intresse till mig på livsresande [at] gmail . com Vi finns även på facebook men är lite hemliga av oss så maila för kontakt.

Sista helgen i september samåker de som vill till Syfestivalen i Borås vilket är väldans trevligt. Vi gör även andra utflykter ibland om vi så känner för det.

Du som lever med någon sjukdom är välkommen att delta hos oss. Vi handarbetar (eller inte!) och pratar och skrattar om vartannat. Vi har sekretess inom gruppen som (tyvärr) har mycket erfarenhet av vård, försäkringskassa osv. Men vi pratar om allt mellan himmel och jord och försöker ordna en god fika gemensamt och har en positiv stämning.

Gemensamt har vi hittat det fantastiska namnet HANTVÄRKSGLÄDJE på gruppen!

Välkommen att höra av dig du också!
Marie
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 10:45   #9
sylycka sylycka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 12
Vilket härligt namn Ni har tagit till eran grupp.
Lycka till i höst.
sylycka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons