Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-08-12, 09:49   #1
Lizah Lizah är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 14
materialfunderingar

Hej! Jag har funderat på att börja sälja lite kläder som jag syr, bara på hobbynivå. Men jag har ett litet problem. Det är nämligen så att jag köper de flesta tygerna second hand eller tar gamla tyger här hemifrån, och många av dem har jag ingen aning vad det är för material. Så nu undrar jag vad ni tycker, är det viktigt att skriva med vad det är för material i plaggen? Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i sådana fall. Tacksam för lite hjälp och tips!
Lizah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 11:59   #2
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Personligen så brukar jag alltid kolla materialet på plagg jag köper om jag är osäker - mest ur tvättaspektet.

På egensydda grejer så kan det ju vara knepigare, men viktigast tycker jag är att du medelar hur plagget ska tvättast, inte hur många % av det eller det materialet som finns i.

så tex om du förtvättat tyget på 40 grader så borde även det färdiga plagget gå att tvätta i 40c.

Om du inte har en susning om materialet så får du nog ta till de vanliga testen med brännprov m.m för att kunna upskatta hur tyget bör tvättas och kombineras med andra tyger.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 15:09   #3
Lizah Lizah är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 14
Tack för tipsen, det ska jag tänka på!
Lizah är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons