Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-01-05, 17:53   #31
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag har inget minne av att ha lämnat mitt telefonnummer vid beställning. Vad händer då? Vilken tid brukar de leverera? Jag brukar vara hemma först vid fem om dagarna. Jag kanske borde valt leverans till jobbet istället.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 18:14   #32
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Har de inget tfn-nummer (eller kan spåra tfn via adressen)
kommer det en aviseringslapp som brev,
i där står tfnnr så du kan ringa o avtala tid (&kanske plats oxå) med firman som levererar.
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 18:26   #33
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Så akönt att höra
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 19:43   #34
Monia Monia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 49
Nu ser jag i trackinlistan att min kom till sverige i går 13.33 Det konstiga är att både ankomsten till danmark 3/1 och till sverige 4/1 inte kom in på trackinglistan förrens nu ikväll. Men jag är så glad att den är i sverige. Då kan jag få den på måndag eller tisdag
Monia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:28   #35
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Å vad jag är glad att du skrev det inlägget Monia för jag har titt som tätt kikat på trackingsidan under dagen men det har stått samma för mig så jag har gått och muttrat lite. Hade verkligen gett upp för idag.

03-01-2007 23:10 så befann den sig i Danmark, 04-01-2007 13:22 i Sverige och 05-01-2007 05:15 destination i Sverige igen.

Ohh,. så det pirrar nu i kreativitetsfingrarna Hoppas hoppas hoppas.. jag med att jag ska få min maskin på måndag.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 22:04   #36
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Åh va vi ska sy!! Fast jag tvivlar på att min tre månaders dotter tycker att jag ska sy...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 22:10   #37
Monia Monia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 49
Citat:
Rutis skrev:
Åh va vi ska sy!! Fast jag tvivlar på att min tre månaders dotter tycker att jag ska sy...
Min 16månaders tjej tycker absolut inte att jag ska sy medans min fyraåriga tjej vill att jag ska sy rosa klänningar och rosa halsduk
Monia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 23:58   #38
bubbeli bubbeli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 26
kul med symaskin!!

Hej kära sysidan-vänner!

Nu blir jag bara så sugen på att köpa en symaskin - eller snarare en overlock. Jag var inne på sewing mashines direct och det är ju fantastiskt bra priser!

Har dock lite frågor...
Är det någon som vet vad frakten kostar till Sverige. Lyckades inte klura ut var man hittar såna uppgifter på deras sida...

Och så är det det här med overlock. Jag ska köpa min första overlock och är inte ute efter värsta monstermaskinen utan en vanlig overlock med de vanliga funktionerna. Kollade in en maskin, Janome 9200D. Är det nån som äger en sån eller vet nåt om den? Tacksam för hjälp i denna djungel av maskiner..

Lycka till med syandet!!

Kramar Hanna
bubbeli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 00:12   #39
Monia Monia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 49
Re: kul med symaskin!!

Citat:
bubbeli skrev:
Hej kära sysidan-vänner!

Nu blir jag bara så sugen på att köpa en symaskin - eller snarare en overlock. Jag var inne på sewing mashines direct och det är ju fantastiskt bra priser!

Har dock lite frågor...
Är det någon som vet vad frakten kostar till Sverige. Lyckades inte klura ut var man hittar såna uppgifter på deras sida...

Och så är det det här med overlock. Jag ska köpa min första overlock och är inte ute efter värsta monstermaskinen utan en vanlig overlock med de vanliga funktionerna. Kollade in en maskin, Janome 9200D. Är det nån som äger en sån eller vet nåt om den? Tacksam för hjälp i denna djungel av maskiner..

Lycka till med syandet!!

Kramar Hanna
Några svar på dina overlockfrågor har jag inte men jag hittade sidan med fraktpriser och leveranstider.:
http://www.sewingmachines.co.uk/delivery.htm längst ner på sidan
Hoppas att det funkar. Och lycka till med valet av overlock.
Monia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 01:32   #40
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Hanna/bubbeli;

Janomes overlock 644D, med vit & svart overlocktråd+saxar+nålar+väska
som följer med på köpet
kostar ju nu på sewingmachinesdirect
ca 3.600 sek (inkl frakten).
Tror nog du skulle bli nöjd med den.
Här hittar du recensioner på den;
http://www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=292
Den modellen du kikat på, 9200, tror jag inte säljs
öht i Sverige.
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 09:21   #41
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
Rutis skrev:
Åh va vi ska sy!! Fast jag tvivlar på att min tre månaders dotter tycker att jag ska sy...
Det kan vara lite så ibland att när man har som mest lust så får/kan man inte sy. Jag tänkte sy mysbyxor i velour till min dotter och man när maskinen kommer. Ska nog testa att sy några fleecebyxor med. Å så måste jag ju kolla om jag hittar någe snyggt tröjmönster så jag kan sy en tröja i velour till tösen med. Så om någon har tips om någe nummer av ingelise/allt om handarbete som har mjukiskläder i typ storlek 130 så är jag tackam
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 10:11   #42
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Re: kul med symaskin!!

Citat:
bubbeli skrev:
Hej kära sysidan-vänner!

Nu blir jag bara så sugen på att köpa en symaskin - eller snarare en overlock. Jag var inne på sewing mashines direct och det är ju fantastiskt bra priser!

Har dock lite frågor...
Är det någon som vet vad frakten kostar till Sverige. Lyckades inte klura ut var man hittar såna uppgifter på deras sida...

Och så är det det här med overlock. Jag ska köpa min första overlock och är inte ute efter värsta monstermaskinen utan en vanlig overlock med de vanliga funktionerna. Kollade in en maskin, Janome 9200D. Är det nån som äger en sån eller vet nåt om den? Tacksam för hjälp i denna djungel av maskiner..

Lycka till med syandet!!

Kramar Hanna
Tror inte heller jag att den modellen säljs här i Sverige. Nackdelen då är väl att det kan vara svårt att få tag i tillbehör och sådant samt att andrahandsvärdet då sjunker.

Då är det kanske bättre att lägga till straxt under 400:- (26£) till på en 744D och få en modell som säljs även här eller lägga drygt 500:- (36£) till och få en 644D med alla pressarfötter och trrådrullar och sånt. Att köpa em uppsättming svart och vit tråd kostar på sewing machines direct kostar ungefär 280:- (20£)

Pundet ligger på ungefär 14skr=1£ Frakten är vad jag förstått 35£ oavsett hur mycket du beställer.

Det här blir min första overlock någonsin så även jag är nybörjare på overlock och jag bestämde mig efter mycket funderande för en 644D då jag tycker jag får mycket för pengarna. Har kikat i janomes tidning och enligt prislistan där så kostar de extra pressarfötterna jag får med 1718:- plus att man får med en väska. Den billigaste väska jag sett kostar 200:- plus att man får tråd och saxar. Mycket för pengarna tycker jag iaf. Maskinen kostar runt 4500-5000:- här i Sverige vad jag förstått.

Men jag tycker att du ska kika runt lite och fundera över vilken maskin som passar just dig. Om du känner att 744D blir för dyr för dig och att du känner att det inte spelar så stor roll med märke så tror jag att Necchi 150 där du får med ett overlockkit med bl a tråd och saxar för 149£ kan vara lika bra som janomes 9200D för 199£ utan detta kit.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 13:21   #43
bubbeli bubbeli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 26
ännu en fråga...

Har ytterligare en fråga om dessa beställda symaskiner...

Vad har de för volt 110 volt eller 220 volt? Min bror sade att det är olika här och i england. Kunde inte hitta någon sån info på hemsidan...
bubbeli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 13:47   #44
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
England har samma som här men USA har annat så därför är det svårare att ta varor därifrån.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 14:08   #45
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Nu har jag köpt mig en adapter, den kostade 69 kr. Så nu är det bara å vänta vidare.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons