Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-03-31, 08:29   #1
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Billig nybörjarmaskin

Hej.
Jag är student, utan jobb, så jag har verkligen inte mycket pengar att lägga ut på en symaskin. Skulle vilja veta om denna maskinen är okej som en nybörjar maskin, när man inte har råd med något dyrare. Jag är helt nybörjare, inte sytt något innan nästan, bara lite i skolan.
http://www.rusta.se/symaskin_p90951338.html

Behöver snabbt svar.

Edit: Jag hade tänkt sy mest kläder.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 08:45   #2
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Förlåt att jag är så otålig. Men jag vill börja sy snart och min mamma ska iväg till rusta idag. Så om den verkar okej, så ska hon köpa den åt mig. Skulle vara jätte snällt om någon kunde ge mig sin åsikt.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 08:54   #3
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Hej!
Gå in i forum och sök på tex "nybörjarmaskin"
Det finns massor att läsa om symakiner öht i forumet.
Hoppas du hittar vad du söker.........
Lycka till med syendet framöver!//B
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 08:58   #4
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Jag har sökt, men hittar inte den hjälpen jag behöver. Vad jag behöver veta är, är det ett idiotiskt köp att köpa denna maskinen? Jag har 1000:- att använda. Någon annan maskin någon kan rekommendera annars? En kompis till mig köpte en på elgiganten för 990, men jag vill inte gärna köpa något över internet. Brukar försöka undvika det. Och den finns inte i butik där jag bor.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:03   #5
scrabble scrabble är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 49
Det er jo med symaskiner som med mye annet, man får det man betaler for Og denne er ikke akkurat dyr. Jeg kjenner ikke til denne modellen, men det som gjenspeiler slike billigmaskiner er at de er av lett plast, noe som gjør dem ustødige, og det er ofte billig drivverk i dem. Men for all del, syr du lite så kan det godt være den gjør jobben sin. Men det man må huske på er at en billig maskin som bare er vanskelig og ekkel å jobbe med, men fort ta sygleden fra en.

Lykke til !
scrabble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:07   #6
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Jag har ingen aning om hur jag ska göra längre. Vill ju att det ska vara roligt att sy. Men eftersom jag är nybörjare, så vill jag inte spara pengar i flera månader, köpa en dyrare maskin och sedan bara tröttna. Det skulle kännas jätte onödigt.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:11   #7
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag skulle inte köpa maskinen som finns på rusta. De brukar inte vara någon höjdarkvalitet på dom maskinerna. Samma sak med maskinerna från elgiganten. Har provat deras maskin och den gick sönder efter ett kort tag.

Lägg lite mera pengar på en maskin så får du en maskin som håller lite längre. Du kan hitta hyfsade maskiner för runt 2000 kr. Då får du ingen värsting men du får en maskin som håller ett tag iallfall
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:13   #8
scrabble scrabble är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 49
Citat:
foreverlou skrev: Visa inlägg
Jag har ingen aning om hur jag ska göra längre. Vill ju att det ska vara roligt att sy. Men eftersom jag är nybörjare, så vill jag inte spara pengar i flera månader, köpa en dyrare maskin och sedan bara tröttna. Det skulle kännas jätte onödigt.

Jeg ville anbefalt deg å spare... men skjønner at du vil ha ny maskin nå. Men om du skulle bli lei (tröttna) så er jo ikke symaskin en ferskvare den holder seg i mange mange år. Mange som syr, syr i perioder, og mange tar frem symaskinen sin etter mange års pause Men, hva med å titte litt på bruktmarkeder, feks på tradera, og kjøpe en litt bedre maskin brukt? Og kjøpe symaskin på elgiganten etc vil jeg fraråde, de er ikke fagpersonell, og kan ikke hjelpe deg eller gi deg den servicen man ofte trenger ved slike kjøp. Men det er mange nettbutikker som tilbyr god support og hjelp, om du ikke har en forhandler i nærheten.
scrabble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:16   #9
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Citat:
gullum skrev: Visa inlägg
Jag skulle inte köpa maskinen som finns på rusta. De brukar inte vara någon höjdarkvalitet på dom maskinerna. Samma sak med maskinerna från elgiganten. Har provat deras maskin och den gick sönder efter ett kort tag.

Lägg lite mera pengar på en maskin så får du en maskin som håller lite längre. Du kan hitta hyfsade maskiner för runt 2000 kr. Då får du ingen värsting men du får en maskin som håller ett tag iallfall
Det skulle innebära att jag inte kommer kunna börja sy förens i sommar, vilket känns tråkigt då jag gärna vill börja snart.

Hon som hade köpt den sa att den fungerar bra, men att hon fått lämna in den på lagning en gång. Men går den sönder snabbt, så finns det väl garanti antar jag?

Jag vill verkligen inte behöva vänta i flera månader innan jag kan börja, då jag verkligen behöver någon hobby..
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:20   #10
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jo visst har den garanti men det är otroligt irriterande att bli stående mitt i ett projekt med en maskin som inte funkar. Har provat två stycken av elgigantens maskiner båda gick sönder efter bara någon vecka och de brydde sig inte ens om att laga den utan gav pengarna tillbaka.

Här har du en billig maskin som är av känt märke:
http://www.symaskinsexperten.se/sing...tion-2250.html

Inte så mycket dyrare än Rustas maskin.

Ska se om jag hittar andra alternativ
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:23   #11
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Citat:
gullum skrev: Visa inlägg
Jo visst har den garanti men det är otroligt irriterande att bli stående mitt i ett projekt med en maskin som inte funkar. Har provat två stycken av elgigantens maskiner båda gick sönder efter bara någon vecka och de brydde sig inte ens om att laga den utan gav pengarna tillbaka.

Här har du en billig maskin som är av känt märke:
http://www.symaskinsexperten.se/sing...tion-2250.html

Inte så mycket dyrare än Rustas maskin.

Ska se om jag hittar andra alternativ
Tack. Flera alternativ uppskattas verkligen. Gärna ännu billigare om det finns några vettiga. Min tanke var att börja sy redan idag, men det lär ju antagligen inte hända då. Haha.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:27   #12
scrabble scrabble är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 49
husk at går den i stykker etter kort tid, risikerer du å bli stående lenge uten maskin. Slike store kjeder er ikke alltid de raskeste til å fikse ting på garanti.

Janome skal ha maskiner helt ned i 1200 sek.
Singer har også, som du fikk link til
Bernina Bernette begynner vel på 1800 ?
Husqvarna Huskystar starter vel på 1500 eller noe

MEn husk at slike billige maskiner ofte ikke er laget på hovedfabrikken til produsentene. Men de er laget FOR produsentene på en billig fabrikk i et eller annet asiatisk land. Feks Bernina lages i Sveits, mens billig modellene lages for bernina i Taiwan eller noe Men de er gode maskiner for det altså
scrabble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:33   #13
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Rekommendationen är alltså att köpa denna? http://www.symaskinsexperten.se/sing...tion-2250.html
Något positivt är ju att det står att det är fri frakt, då frakten alltid är ett problem för mig, blir alltid så dyrt.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:36   #14
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag har kollat runt lite och jag har inte hittat något billigare som är något att ha. Just den maskinen finns lite billigare men då ingår inte frakten så den blir dyrare iallafall. De brukar vara ganska snabba på att leverera från webb-butiker så du kanske inte behöver vänta så länge iallafall.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:36   #15
scrabble scrabble är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 49
Citat:
foreverlou skrev: Visa inlägg
Rekommendationen är alltså att köpa denna? http://www.symaskinsexperten.se/sing...tion-2250.html
Något positivt är ju att det står att det är fri frakt, då frakten alltid är ett problem för mig, blir alltid så dyrt.

Jeg vil heller ha kjøpt den enn den du linket til først
Og så virker det som en seriøst og god nettbutikk, som sikkert vil gi deg god hjelp og svar om du lurer på noe !
scrabble är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons