Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-02-24, 20:25   #16
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Oj oj oj. Idag har jag tittat på en maskin i verkliga verkligheten så nu lider jag av beslutsångest av stora mått. Ska jag ha ett sånt där åbäke eller inte? Det ska jag nog men är detta rätt tillfälle? Jag kanske behöver gå och drömma lite till och kanske sansa mig. Jag behöver faktiskt inte den här maskinen.

Den sydde lätt i 7 lager jeanstyg. Det sa bara vrom! Det imponerade på mig. Den klarade även riktigt tunt tyg.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 20:36   #17
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Att titta på något är "livsfarligt", då är det väl nästan färdigtänkt?!
Jadu, har man väl tittat och dessutom provsytt den, och är väldigt sugen på den!
Tänk om någon annan "hinner före"?????
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 20:41   #18
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
Tänk om någon annan "hinner före"?????
Det är kö på den men jag är först i kön men just det stressar mig inte för antingen ska jag ha den eller inte. Att någon annan står på kö spelar liksom ingen roll men jag måste bestämma mig.

Problemet just nu är att den tar plats och att jag inte riktigt vet varför jag vill ha den. Eller jo, det är habegäret som har slagit till men just detta köp är svårmotiverat. I andra fall när habegäret slår till så brukar det gå att motivera för sig själv varför man ska slå till. Den här gången är det svårt. Ha ha.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 20:50   #19
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Visst tar den lite plats, men man kan ha lite andra grejer på den när man inte använder den!! Strykjärnet, saxarna och nålburken t ex.
Nu har jag min stående i vinkel mot bänkskivorna där jag har mina andra maskiner, så det faller sig naturligt att ha den som avställningsbord.

Brukar Du sy i lite grövre material? = Den är perfekt för det
Vill du ha "jobbet gjort snabbt"? = Perfekt den är snabb!

Jag kommer säkert på mer, varför den är bra att ha!!!!

Ta Dig en funderare!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 21:07   #20
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Med lite kreativ ommöblering skulle den få plats och den går ju att sälja om jag tröttnar. Hmmm. Just nu tror jag att jag ska slå till men jag ska sova på saken.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 22:00   #21
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Vill man ha något, brukar det mesta gå att lösa!
Sov på saken, så får vi höra hur det blir med inköpet!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 07:25   #22
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Det blir nog en maskin ändå. Har inte hämtat den ännu men det verkar som om jag får den om jag vill ha den. Onödigt? Ja. Roligt? Ja.

Om det var ett felköp får jag väl sälja den vidare. Det är inte hela världen.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 07:57   #23
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Om Du känner att den inte är något för Dig, är det sm sagt bara att sälja den.
Men de är roliga att sy på. Igår använde jag min för att korta av en 3/4 lång skinnkappa.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 22:25   #24
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
jag skrev av misstag hit till forum igår

Citat:
Sophia skrev: Visa inlägg
Jag vill ha en industrimaskin. Jag har inget behov av en och inga pengar att spendera har jag heller. Jag skulle bara vilja ha en för att det är roligt med mekaniska grejer. Om det hade funnits en smiley som pekade mot huvudet och gjorde en menande blick så skulle jag ha klistrat in den här.
att jag har en industrisymaskin som jag kan sälja. Jag blev lite "paff" att det inlägget blev borttaget av moderatorn med motivering att jag skrivit på fel ställe eftersom att jag hade avsikt att sälja, men jag hade inte lagt ut ngt pris utan ville diskutera maskinen på forumet med dig som funderar att köpa . Min mening var inte att sälja maskin då utan ville bara informera i.o.m. att rubriken i början av diskussionen lyder att någon vill köpa och diskutera om intresse finns min maskin. I alla fall lycka till med maskinköp om det var din avsikt.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 16:28   #25
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Hur går det?

Hej igen!
Har du bestämt dig? Kom du ihåg att pruta lite? Är du i en annan sy-värld nu där det går undan, eller har du is i magen och väntar lite?
Jag undrar vad de ville ha för maskinen och märke, ålder etc?
Jag köpte min för 2500 kr, den var nästan ny, men det var ju evigheter sedan, 1985.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 16:33   #26
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Nu är det kö på maskinen. Hade jag slagit till direkt hade jag kunnat pruta men nu går det inte längre. Jag väntar på att säljaren ska höra av sig. Vi får väl se om det blir något eller inte.

Egentligen har jag inte bråttom men om jag får köpa den här så gör jag nog det. Den är gammal men verkar vara i fint skick.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 08:50   #27
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Nu börjar det bli spännande. Det verkar som om det kan bli affär. Jag återkommer.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 22:48   #28
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Håller tummarna!

Kom ihåg att fråga vad det ska vara för maskinnålar, om du inte får med bruksanvisning. Det finns olika nålsystem. Ofta finns det en skylt någonstans där det står.
Och trädningen naturligtvis! Oftast ska nålsögat sitta åt sidan och man trär från vänster.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 15:45   #29
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Tack för tumhållning. Bruxis finns och trädningen har jag koll på (tror jag). Lite mer tumhållning så kanske jag går i mål med det här projektet. Sen ska jag ut och leta nålar. Antingen får jag köpa nålar från Maso i Stockholm men helst skulle jag köpa på nätet så jag slipper ge mig ut på stan. Tips någon? Någon bra säljare på eBay kanske?
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 18:26   #30
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Ingen aning!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons