Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-03-14, 09:18   #1
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
embird VS digitizing

hej hopp!
Nu har jag laddat ner testversionen av embird. OJ VAD JOBBIGT ATT DIGITIZERA! ett litet "a" tar ju en halvtimma. Man måste tänka i såå många steg, sitta å pilla med vektorgrafik, åååå- jobbigt! Jag kände att "det här kommer jag ALDRIG att orka med". Sen att allt är på engelska, ingen handbok osv. gör ju inte saken bättre...

Jag skulle vilja ha ett dataprogram som tänker själv och stygnsätter min bild åt mig. Finns detta? Det vill jag ha!

Men om det inte finns några "smarta" digitizeringsprogram så måste jag nog kämpa vidare med de tjorviga som finns... Då undrar jag : jag har för mig att jag läst att många tycker bättre om Embird än husqvarnas program (digitizing). VARFÖR DET? Fördelar/nackdelar? Priset är ju en stor skillnad - men i övrigt?

MVH /Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-15, 07:52   #2
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Jag kämpar fortfarande med att få mitt customizing plus att fungera, när det är ok är min plan att köpa digitizing plus. Är det någon som vet ungefär vad det kostar? (och vad kostar embird? var köper man embird?) Tack Malin J
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-15, 11:16   #3
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Många ser bara priset..

Hejsan Malin L & Malin J

Många idag ser bara ett "pris" när man ska köpa en vara, har själv inhandlat saker som man inte blivit nöjd med och oftast är det lite snålhet att man valt en billigare produkt som inte fungerat som man tänkt. Kanske inte alltid men oftast...

Kan själv inte säga något om Embird för jag har inte suttit och digitalizerat i det programmet, och som alltid när man sitter vi datorn, kan man programmen så går det oftast att få till mycket med det programmet man lärt sig med.

Att köpa Embird blir billigare än Customizing Plus och Digitizing Plus men sen ska man kunna använda programmet också - och är man inte väldigt van att läsa och förstå manualer (och då på engelska) kan det bli väldigt jobbigt att veta hur man ska göra

Köper man Customizing Plus (ca. 3200 kr) och Digitizing Plus (ca. 4100 kr) får man en svensk manual med ett antal övnings exempel och inte minst, den handlare ni köper ert Customizing eller digitizing ska ha en licens att få sälja dom, då kan ni också få muntlig hjälp att komma igång med programmen

Att bara köpa ett så pass avancerat dataprogram och tro att man kan lära sig det utan hjälp från manualer och handledare är väldigt svårt - samtidigt som manualer och handledare kostar lite extra så valet mellan programmen i kostnads skillnaden kanske inte lönar sig om man inte förstår hur man ska göra

Sen finns det ett dataprogram från Husqvarna Viking som heter: QuickFont Plus - det programmet stygnlägger snabbt och enkelt dom flesta fonter om man arbetar mycket med sånt.
Pris: ca. 1.200 kr.

Hälsningar:
Jan lindström
Fackman på Husqvarna Viking i sandviken
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-15, 14:39   #4
Virpan Virpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 2
Lightbulb Embird vs Digitizing /Customizing

Jag har provat båda (alla tre) programmen och tycker följande:

Embird har mycket mer funktioner, tex kan man dela upp ett färdigt broderi väldigt enkelt och i princip hur man vill. Man kan även snabbt göra en bildkatalog på alla broderier man har i datorn. Och en massa andra saker men dessa är de absolut främsta tycker jag. Sen är det mkt billigare. Grundprogrammet Embird 2003 kostar 80 dollar och Embrid Digitizing (som är ett tilläggsprogram , s k plug-in, och funkar endast om man har Embird 2003) kostar 150 dollar. Totalpris ca 1800 kr beroende på dollar-kurs förstås.

En stor nackdel med Embird kan ju vara att alla manualer är på engelska och programmen är inte alls lika enkla att själv lära sig som HQs programvaror.

Mer info om Embird finns på www.embird.biz (tror länken nämnts här åtskilliga gånger redan). Där kan man även ladda hem programmet på prov i 30 dagar och registrerar sig sen om man vill köpa det och får då ett lösenord som ska göra att det fortsätter att fungera.

Hoppas att du blir klokare och lycka till!
// Virpan
Virpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-15, 20:25   #5
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 47
Hjälp att få

Visst är det jobbigt med engelskan! Det finns en svensk grupp på Yahoo som är till för Embird, bra va! Den hittar du på http://groups.yahoo.com/group/EmbirdForAmatorer/
Gå med där så får du hjälp.
Hälsar Leena
Leena är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons