Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-05-24, 10:17   #76
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
men, vad tråkigt, syofta! man vill ju kunna använda det man köpt ill det man tänkte medetsamma
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-24, 11:30   #77
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag älskar loppisar. Var på 2 olika igår o fick tag på dessa underbara böckerna 8st o 6nr av förra årets Allt om Handarbete.
Allt detta för ynka 60:-
Å jag som inte ska handla eftersom vi flyttar om 2 månader.... Men jag kunde inte låta bli...hihi
Får nog låta bli att gå på loppis tills vi flyttat för jag tror det blir fler " kan inte låta bli"

Hej hopp
Bifogade bilder
 
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-24, 13:57   #78
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
vilket fynd, stenbeckan! loppis är jättekul
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 02:06   #79
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Talking köpt strykjärn, mm

Min man råkade komma åt strykjärnet så den föll så illa i golvet
att inte bara vattenbehollaren gick sönder uta även bitat av själva plastskalet gick sönder (menar att anars hadde man ju kunnat torrstryka vissa plagg) Köpte mig en BRAUN ProStyle,Textile Protector nr:17780.
ca:900kr i svenska pengar, fungerar bra men är lite tung, saknar min lilla som jag köpte från JYSK för 50kr, den är kvar i Sverige. Sen har jag köpt två trasmattor. en från IKEA. ni känner säkert igen den, det är den ljusaste 50kr. och en från en basar 20kr. Hadde förut andra stora rigtiga mattor men det var lite svårt att tvätta dom, jag var tvungen att vänta på regnväder
eftersom jag moste tvätta dom på takterassen, alltid vattenbrist i Andalusien. Det att jag måste tvätta mattorna ofta beror på att det finns ingen hall utan man går direkt från gatan (getter, hästar, bilar,mm..) in i vårat kök!!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 02:47   #80
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Jag menade inte att dom kommer in, men alla går presis utanför

När vi har främmande från Sverige el. Finland måste vi alltid påminna om att gatan är presis utan för och att inte öppna dörren på helgavel . utan lite grann , annars är det risk att en get får dörren mitt pannan el, om det är ungdommar med sina mopeder. (obs. spelar ingen roll var man bor dom finns överallt
mig stör dom inte, aksepterar dom som byns galna tupp, den kan sätta igång mittinatten??. Sen hör man inte den på flera dagar men men tro mig eller ej den är igång efter ca: tre dagar (det varierar antalet dagar och årstiderna) är han igång på eftermiddag, mellan 15 -17
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-04, 13:55   #81
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
idag har jag köpt en massa tyg . Jag ska sy en sommarklänning åt mig själv. Det är väääldigt länge sen jag har sytt något (förutom gardiner och sånt) så det ska bli spännande att se om jag kan ännu
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 16:16   #82
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Idag har jag gjort superfynd. Var på Sopstationen i Malmö (stor secondhand lokal)och hittade tyg.
Hundtandsmönstrat 75 cm bredd, 4 meter. 10 kr
Himmelsblå crepe 150 bredd 3.70 met. 15 kr
Naturfärg viskos med streck. 150 bredd 2.75 m. 15 kr
naturfärg glansig polyester 120 bredd 2.50m 10 kr.
Totalsumma 50 kr för allt.
Bifogade bilder
 
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 22:16   #83
froken_sara froken_sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 4
baby lock imagine

Köpte på stockholms sycenter. Fick med en massa pressarfötter och en extra handbok av Spinks. Säljaren gav en massa tips och en gratis sykurs ingår. Så jag är jättenöjd, även om jag inte fått flatlocken att funka idag.:
froken_sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 14:11   #84
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nu har en 10x10 cm broderingsbåge kommit hem till mig! Jag har köpt den sista bågen jag inte hade så nu har jag alla man kan ha till min maskin Brother innovis 1200. Det är bra att ha alla.

För när man broderar ska man ha den minsta storleken som broderiet får plats i, båda för at spara på stabilisator och främst för att det blir mer stabilt, så då är det bra att ha flera storlekar att byta emellan. De 2 största följde med maskinen, sen fick jag en riktigt pytteliten en i present en gång, och nu slutligen denna 10x10 cm. Jag tror att jag kommer använda denna ofta, lagom för att brodera design på förklädesklänning för Blythedockor.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-01, 18:37   #85
irmelinat irmelinat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 6
Terräng gps

I veckan köpte jag äntligen en gps, en sån har stått på önskelistan sedan förra sommaren då jag blev med hund & kantarellbiten. Får lite lätt panik i skogen, då jag inte vet var jag är. Men det finns ju så många modeller & olika saker att sätta sig in i, har velat fram & åter sista månaden. Bonus blev att äldsta sonen tyckte det var superkul att lägga ut öppen karta på nätet, annars sitter han klistrad vid datorn bara & blir blekare. Nu får han lite frisk luft på köpet. Ska knata runt & kolla fornfynd när det är dåligt med kantareller.

Jag mår så bra av att ladda mina "batterier" i skog & mark.
irmelinat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 14:10   #86
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Idag fick jag två böcker, som jag hade beställt från Skaparglädje. Nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta av böckerna och försöka bestämma mig för vilket projekt jag ska starta med, om det blir en virkad trasmatta eller en liten portmonnä.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-21, 17:06   #87
Tygoman Tygoman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 74
Nej jag tycker vi förnekar den där töntiga lågkonjunkturen! :-)

Jag har handlat min Janome 744D äntligen! Mycket lycklig! Har suktat efter overlock i säkert över tio år och nu HAR jag den!

(Sedan fick jag ryggskott direkt så jag har inte hunnit sy något på den, men jag klappar den varje dag och tänker "snart snart")
Tygoman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 12:07   #88
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Har investeringsstopp efter sommarens äventyr i USA (5 veckor på vägara över hela västra USA och en vecka i Chicago), men därborta gjordes en del investeringar:
Sex flaskor vin, rött, vin och rosé från 5 olika vingårdar.
Två flaskor Bulleit Bourbon (favorit) och present till grannen.
Två korsettmönster från AgelessPatterns
Ett antal shotsglas (med regional prägel) samt
Ett par snygga vita pumps till hustrun.

Ja just det, var tvungen att köpa en ny hårddisk till den bärbara PCn.
Vin
Starkvaror
Glas (och starkvaror)
Himla snygga skor
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 17:46   #89
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Att shoppa i USA är ROLIGT! Här hemma är det ett nödvändigt ont men i USA drabbas även jag av shoppingjävulen. Utbudet är enormt!
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 18:42   #90
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Ja och nej. Har man varit runt på 17 shoppingmalls inser man att de är identiska med identiska butiker med identiskt sortiment.
man ska nog till udda ställen och göra fynd.
Vi var inne i en hatt och vinbryggningsaffär (!!!) i Traverse City. Gud så mycket roliga hattar OCH kläder det fanns. Hade gärna köp mig en fes men kände att behovet var ganska litet.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons