Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-16, 08:06   #1
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
PE-design problem

Hej!
Tänkte att någon kanske kan hjälpa mig. Jag har PE-Design 5 med uppgradering till 7. Det har fungerat jättebra på min gamla dator (Windows XP). Nu har jag en ny med Windows Vista och då får jag det inte att fungera. Jag har varit inne på Brothers hemsida och laddat ned 5:an från den och sedan lagt in 7:an från CD, och jag tycker jag har gjort som det står. Jag har också tagit bort mitt virusprogram så att den inte ska störa. Vad som händer är att datorn säger att jag inte har satt i kortläsaren fast den sitter i usb´n och i och med det fungerar ju inte programmet.
Finns det någon vänlig själ som han hjälpa?

Berit
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 09:59   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det brukar vara så att kortläsaren ska uppdateras. Hittar inte något om det just nu, men antar att du först installerat 5:an enligt detta:
http://welcome.solutions.brother.com...lid=dlfh000104
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:02   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Och sedan detta:
http://welcome.solutions.brother.com...lid=dlfh000103
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:03   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Och glöm inte att köra i kompatibilitetsläge WinXP!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 18:31   #5
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
PE-design problem

Hej!
Tack för svaret.
Jag har provat allt tycker jag, och i olika tågordning. Sist tog jag denna ordning:
Pe-design 5 från nätet. uppdatering av kortläsaren, uppdatering till PE-design 7, kompatibilitet på allt(WindXP)
Vet inte vad jag gör för fel. Kortläsaren reagerar (lampan blinkar) och datorn säger att den installerar drivrutinen men sedan säger datorn att jag inte har satt i den.

Oj, oj, oj
Berit
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 18:46   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ja, ojojoj är vad jag tänker också! Låter ju helt rätt det du gör!

Och idag har jag jätteproblem att komma in på Brothers USA-sidor. Jag har bestämt för mig att jag hört om just detta problem, men jag har inte PED 7 själv (men 6:an funkar bra på min Vista-dator).
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 19:12   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Men du, jag grunnar lite... Version 6 som jag har kör jag i XP-kompatiblet läge. Men version 7 ska ju vara Vista kompatibelt. Kanske om du "slår av" XP-kompatibilitet? Inte för att jag förstår hur det skulle kunna få det att funka, men värt ett försök i alla fall...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 16:17   #8
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Tror inte att korläsare blivit uppdaterad riktigt. Jag hade samma problem plus och det räckte med att köra uppdeteringen för själva kortläsaren och sen måste PE-design uppdateras för att kunna köras på Vista.

Allt jag behövde hittade jag på brothers hemsida (svenska instruktioner). Sen har det fungerat klockrent.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 16:47   #9
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
Hej igen och tack.
Så fort jag får tid ska jag testa allt ni säger. Fast jag tycker egentligen jag har gjort allt. Kanske gör jag det i fel ordning? Jag ger inte upp!
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-10, 17:51   #10
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
Hej Igen!
Nu har jag provat allt (tror jag). Inget fungerar. Samma fel hela tiden. Har mailat till Brother men inte fått något svar. (Det är länge sedan nu).
Nu står det still.
Hmmmm..... och suck......
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-10, 21:50   #11
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag har också fått problem med min D-Card reader.
Jag har iof Husqvarnas version men fick för mig att installera PE design vers 6 som jag fått i present. Efter det så fungerar inte kortläsaren och det retfulla är att jag inte hittar cd- skivan till läsaren så jag kan ominstallera. Jag har flyttat syrum och då försvann mina skivor. Jag har antagligen packat ned dom någonstans så att jag inte kan hitta dom igen.
Det är så retfull och jag svär över det idiotiska systemet som husqvarna använder sig av. Dom gör det så svårt med allt ting. Deras hemsida är under all kritik Man kommer inte fram någonstans, hittar ingen support och jag är bara arg, irriterad och ledsen över att jag inte kan brodera mer. Bara lite julmotiv som ligger på kortet.
Jag har också glömt inloggningsuppgifterna till HQ,s sida och jag får inget svar från dom heller.

Nu börjar jag tro att det blev någon konflikt med installationen av Pe-desing. Eller är jag ute och cyklar?

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 07:53   #12
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
Aj, vad tråkigt! Ja, man blir irriterad och arg. Programmet är ju riktigt dyrt dessutom. Ett svar och lite hjälp från Brother, och för dig Husqvarna, tycker man ju att man kan få.
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 09:19   #13
sewfie sewfie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 36
Jag sitter inte själv med vista men försöker hjälpa ändå...

Vilken symaskin har du? Glöm inte att själva symaskinen oxå måste vara kompatibel med vista, gå in på brother.se, välj din maskin, sen finns det en länk till en "solutions"-sida, där finns en info-ruta med länk till vista-supportinfo. Hoppas detta kan hjälpa dej.

Annars släng i väg en fråga till tjejen som gör dessa sidor, hon är "lärare" inom PEDesign (jag har själv skrivit till henne, när jag hade en fundering, det tog inte så lång tid att få svar): http://www.pedezine.com/default.htm

Lycka till!
sewfie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 15:37   #14
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
Hej!
Tack för rådet. Ska prova och maila en fråga.
Än så länge har jag inte fört ihop symaskinen och Designprogrammet när jag har den nya datorn. Jag får ju inte ens igång programmet på datorn så kontakten mellan dator och symaskin blir nästa fantastiska uppgift.
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 15:38   #15
Gedda Gedda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 12
Förresten. jag har en Brother Innovis 4000 D
Gedda är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons