Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-07-09, 14:43   #1
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Vilken veckotidning är bäst?

Har funderat på att börja prenumerera på en riktigt, klassisk veckotidning, typ Allers, Allas, Hemmets veckotidning etc.
Men jag kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha!

Hemma hos mamma har vi alltid haft Allers och det tycker jag är en bra tidning, men det skulle ju vara kul med lite ombyte också.

Dock så skulle jag gärna ha en tidning som har lite handarbetstips också och det brukar det ju faktiskt finnas i varje nummer av Allers. Men hur är det med de andra tidningarna?
Finns det bra handarbetstips i dom också?

Vilken tidning tycker ni är bäst och varför?
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 15:41   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Varför inte gå in på en affär och bläddra lite så ser du.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 16:42   #3
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Jo, jag har nog varit i en affär och bläddrat igenom alla tidningar jag hittade

Men det var ju bara en veckas nummer av tidningarna så det är ju lite svårt att veta hur de brukar vara överlag, baserat på ETT nummer.

Dessutom var de ju, som sagt var, väldigt lika. Det enda jag egentligen vill veta är om det är nån som har nån åsikt om vilken av de olika tidningarna som brukar ha bra handarbetssidor/-tips.

Förståss är ju en handarbetstidning bäst för det Men jag vill ju ha en veckotidning, som då gärna (som ett plus i kanten) kan ha bra handarbetstips också

Minns t.ex. att jag hittat ett väldigt bra virkmönster på en liten necessär i en veckotidning, så det är lite sånt jag är ute efter...
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 17:21   #4
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Min mamma har i många år prenumererat på tidningen allas, som jag tycker är ok. Prenumererade själv på den ett tag för ca 10 år sen. Vad jag minns så fanns det lite handarbetssidor i den tidigare, men nu vet jag inte hur det är. Min svärmor är trogen prenumerant på året runt och den innehåller väl också en eller annan handarbetssida emellanåt. Men om man är ute efter handarbetstips, så är det nog inte i huvudsak det man hittar i dessa tidningar. Själv är jag lite "beroende" av fina magasin, så då får man helt enkelt komplettera med en riktig handarbetstidning...
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 19:25   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Hemmets veckotidning hade i allafall förr hela bilagor med handarbete. vet inte hur det är numera.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 20:11   #6
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
När jag köper en veckotidning blir det oftast Hemmets Journal eller Hemmets Veckotidning. De brukar ha lite olika saker inom virkat, broderat, sytt och lite annat men inte i varje nummer tror jag. Jag köper dessa tidningar oftast för korsordens skull. Idag köpte jag Hemmets Journal (nr 29) och de har något de kallar Sommarens hobbyextra, det verkar återkomma i varje nummer nu under sommaren. De skrev om scrapbooking, loppisfynd, det fanns mönster på tofflor, anslagstavla (i tyg), klädsel till solstol, armband och lite annat.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-11, 17:37   #7
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Tidningen Land tycker jag om. Där finns det det ofta handarbete av olika slag
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 20:42   #8
StinaV StinaV är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 9
Jag är uppvuxen med Hemmets Veckotidning och Land, och det är dom jag köper själv också. Snacka om socialt arv! Jag kan fnissa för mig själv ibland när jag ska "unna mig" en veckotidning och köper exakt den min mamma skulle köpt!

Hur är dom då? Jo HV har mycket handarbete, men du ska nog gå in och titta själv för att bilda dig en uppfattning.
StinaV är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons