Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-04, 08:23   #1
jaquelen jaquelen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 2
Någon erfarenhet av dessa symaskiner?

Hej!
Jag är ny här, men jag skulle vilja be er lite om era erfarenheter med dessa symaskiner:

Brother DS-210
Husqvarna Emereld 116 & 118
Singer Confidence 7463 & 7465

Jag vill kunna sy i alla slags tyger från stretch,stickat, paljetter till jeans och kanske läder, kommer att sy kläder. Min förra maskin (kommer inte ihåg namnet) strulade jättemycket (tråden trasslade hela tiden och nålarna gick av så fort man höjde farten) och det tog bort det roliga med att sy. Vill helst inte ha samma huvudvärk igen, så jag behöver VERKLIGEN råd om vilken av dessa maskiner jag ska välja. Har inte några symaskinsaffärer här för att testsy såvitt jag vet.

Om ni har andra maskiner som ni vill tipsa om som klarar av det mesta, så skriv gärna. Jag vill helst att den ska vara datoriserade. Den behöver inte ha så många sömmar, men ett krav är knappnålssöm.

MVH
/Jaquelen
jaquelen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 15:48   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vad heter din gamla symaskin som strulade så mycket?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 09:07   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Din gamla är det en lågprismaskin av något uddamärke. Tyvärr är många av dom så dåliga att det inte går att sy på dom.
Eller är det en äldre märkesmaskin som inte varit hos doktorn på länge eller aldrig? Rengöring, smörjning och justering kan göra underverk. Maskinen blir ofta som ny.

Om du tänker köpa en ny maskin, så gå till en symaskinsaffär och tag med dig egna tyger(av den typer du räknade upp) och provsy.
Undvik dom allra billigaste maskinerna. Satsa på kända märken.

Ta god tid på dig, och besök gärna flera butiker. När du hittat din favorit, fortsätt att testa andra för att se om det håller.
Att hitta rätt symaskin rätt symaskin just som passar dig kan du bra göra själv. Det du ska inte skaffa dig en maskin, utan din allra bästa vän. En kompis du ska trivas ihop med och göra många roliga saker tillsammans med. Då kommer du att få syglädje i många år.

Och glöm inte att lämna in din kompis regelbundet hos symaskinsdoktorn för hälsokontroll och underhåll.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 10:56   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det är sant som Birgit säger, att det är väldigt viktigt att man trivs med maskinen. Jag bytte egentligen "ner" mig när jag köpte min NV-350. Jag hade en lite "värre" Brother, men hur bra den än sydde var det små irritationsmoment i handhavandet som störde. Och som ni vet från olika områden i tillvaron kan den minsta lilla detalj växa till något riktigt stort och irriterande. Förnuftet säger emot, men man kan inte släppa det... Så kan det vara även med symaskiner, så försök verkligen att testa inte bara vad maskinen kan, utan hur du tror du skulle kunna leva med den!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 11:35   #5
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Om jag förstod det hela rätt så har du inga symaskinsaffärer i närheten så då kanske du beställer oavsett vad du väljer för maskin.
.
Om du inte har nåt emot att köpa från England så är denna,
"Brother Innov-Is 10A Anniversary model" en bra basmaskin, känner flera som har den, bla min dotter och alla är nöjda.
Här finns den att köpa för 179 pund. http://www.sewingmachines.co.uk/brother_sew.htm

Jag har själv Brother Innov-30, fler sömmar på den bla och den syr i det mesta utan att klaga, den kostar mer 349pund men är en riktigt bra maskin.

Givetvis finns bägge maskinerna även hos svenska internethandlare om du föredrar det men då till annat pris.
Här tex.
http://www.brothershopen.se/Symaskin...FUQI3wodcnuXpQ

Lycka till med köpet.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons