Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-28, 10:56   #16
Fialiten Fialiten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 8
Jag brukar göra marmelad, godis och sånt till jul. Med en rolig burk, cellofan och olika band blir det mer personligt. I julas gjorde jag sån nougat som går att köpa på marknader och det blev mycket uppskattat. Såg även hur Martha Stewart gjorde en annorlunda present med en trälåda och recept på fruktkaka. I lådan lade hon ned frukt till en kaka, receptet, en fin kökshandduk och en burk med alla torra ingredienser till själva kakan. Bara för mottagaren att tillsätta smör och grädda. Annorlunda.
Fialiten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 14:25   #17
Strega Strega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 63
Hårhanddukar kan man inte få för många av.

Här är en annan modell på en hårhandduk som jag sytt - med en knapp i nedre bakkanten. Tycker att den är enklare att hantera - och helt oumbärlig när man har långt hår.
Bifogade bilder
 
Strega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 18:37   #18
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Jag skulle definitivt bewhöva en hår-handduk. Tar jag ett valigt badlakan sticker håret ut, jag har nästan 1 m långt rufs....
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 20:52   #19
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Doftpåsar

Var inne och pläddrade i olika allbum och hittade ett tips som jag behöver. Jag har odlat en massa lavendel och det är snart dags att ta vara på dom. Men jag har inget passande tyg. Anita Ajanki hadde sytt i hop två FSL ornament (tror det kallas så) och fyllt med rosen blad. Nu har jag liggandes en massa olika test FSL det är bara att låta fantasin skena och göra påsar av dom. Tack för tipset Anita!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 21:09   #20
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Japanska påsar (eller någon annan variant) fyllda med något trevligt funkar alltid.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 21:45   #21
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Thumbs up

Jag brukar göra Hallowin påsar som man kan ge bort med eller utan godis barnen gillar iallafall dem, skall se om jag hinner göra någon och sätta in en bild. Kram karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 08:28   #22
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Vetevärmare

Vetevärmare är väl en jättebra present. Kan göras hur enkla (och billiga!) som helst, men ändå fina. Kanske i "U-form", så att de likson sluter tätt runt hela nacken och axeln. Det funkar jättebra med en enkel innerpåse i lakansväv om man t.ex. vill ha en quiltad variant.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 13:41   #23
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Filippa

Hur gør du vetevarmere?

Jeg kunne godt selv bruge en!

Jeg vil lave Wonder Wallets til presenter til familen.. Vi har familie i Sverige og venner i Tyskland, så vi bruger mange valutaer. Jeg vil brodere "Euro", "Danske Kroner" og "Svenska Kroner" (eller er det Svenska Kronar ??)
på pungene.

Jeg har beskrevet det her:
Wonder Wallet Review a

- Maria
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 13:57   #24
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Danska Maria: Om du menar själva principen så är det bara att sy en "påse" i bomull eller linne, kanske sy två eller tre kanaler att hälla i vetet (eller, som jag använde: matris). Sen sy ihop påsen. Efter detta sydde jag ytterligare en söm tvärs över så att det blev fyra fack. Det skall vara ganska lite vete/ris, det skall liksom hänga och slänga. Om du tittar i mitt album så har jag en "kattvetevärmare" där. Mönstret (heter Gosan & Mysan) beställde jag från bearpatch.se. Det är en innerpåse jag just beskrivit, ytterpåsen kan förstås se ut hur som helst (om man överhuvudtaget behöver en.).

/Filippa

PS: Det heter kronor
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 14:49   #25
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Talking

[QUOTE. Om du tittar i mitt album så har jag en "kattvetevärmare" där. Mönstret (heter Gosan & Mysan) beställde jag från bearpatch.se. Det är en innerpåse jag just beskrivit, ytterpåsen kan förstås se ut hur som helst (om man överhuvudtaget behöver en.).

/Filippa

PS: Det heter kronor [/B][/QUOTE]

Hej Filippa

Først: kronor! Der ser man... Og jeg som har læst et kursus i svenska - og tvo i gammel-nordisk - på universitetet...


Næst:
Hvor fin den er den katt! (faktisk er begge kattene fine!)
Om du bruker ris i "vete"varmaren - hur varmer du den så? I mikroovnen? Hvor længe?
Det må jeg forsøke at lave - men vete er svært at få tak i - ris er meget nemmere!

- Maria
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 14:59   #26
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag värmde på full effekt i två minuter. Det är samma som för matvete. Vanligt billigt jasminris från Netto Jättevarmt och härligt.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 16:41   #27
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Man bör ha ett glas vatten med i mocron när man värmer. Annars blir riset/vetet tillslut så torrt att det kan ta eld.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 18:30   #28
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Tak Filippa - og Jennifer, det er godt at vide!

Hvilken störlek skal en vetepude have (normalt) hvis jeg vil lave den som present?

- Maria
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 19:39   #29
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Storleken beror ju helt på vad du ska ha den till. Ska den vara runt nacken? Eller runt ryggen/magen?
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 19:41   #30
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Jeg skulle gerne selv have en til ryggen/lænden men ville gerne give dem til nakken i present til familien
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons