Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-24, 18:12   #1
lycka lycka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 34
Sy & Inspirationsmässan i Göteborg

http://symaskinsagenturen.se/index.php/1277054

Någon skall dit?

26-28 Februari, Kviberg
Gatuadress: Övre kaserngården 8 (Pjäshallen).
(Gamla regementet) Se Karta tryck här
Fre 10.00-19.00, Lör 10.00-17.00, Sön 10.00-16.00
Entré 60:-

jag hoppas att jag kan åka dit. men vet inte än och
kan man åka dit "gratis" igen? måste kolla det..
lycka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 18:14   #2
lycka lycka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 34
oh!det finns info.

Symässa på Kviberg, Sysidans medlemmar har gratis entré. Ange medlemsnummer och namn vid kassan så går du in gratis.

bra bra bra!
lycka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 19:00   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Kul med mässor men jag blev besviken sist så det blir inget för mig (samt börjar barnen precis bli friska från magsjukan).
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 11:43   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag ska dit. Går alltid när det är gratis.
Jag hoppas att någon av utställarna har pincett typ till overlock för min greppar inte tråd längre.
Annars måste jag spara pengar. Men jag ska ta ut några hundringar för man vet alrig när man hittar någonting riktigt fint.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 11:49   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ser att man kan se hur det kommer se ut:
http://symaskinsagenturen.se/index.php/1288535

Verkar som att indukta progenta inte kommer ställa ut. Synd jag gillar att titta på deras industrimaskiner. Men det förstås, de kan ju inte ställa ut med att alla bara tittar.

Tråkigt dock att se att newagekristallmontern kommer ställa ut igen, det är ju inte alls relaterat till sömnad? :P Kanske därför det heter "inspiration"
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 12:37   #6
lycka lycka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 34
hoppas att träffa dig!

Hej,ichigo.
om jag har tur, jag kan träffa dig, kanske?
(neeej, mycket folk, så det är omöjligt.. ha ha)
jag ska åka dit på lördag förmiddag...
lycka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 12:45   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag ska nog dit redan imorgon.
Jag är döv, men om någon vill heja på mig ändå så har jag rosa och ljusblå ryggsäck med Pucca-motiv och har brun hår.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 09:43   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag beräknar med att vara där vid 1-2 tiden.
Jag önskar att allas vår Bibbi ställde ut så man kan köpa billiga dor-tak tråd (och titta på färgerna på riktigt).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 14:24   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Åkte till mässan igår, tog 2 timmar totalt från dörr till dörr tack vare strul med kollektivtrafiken. Sedan var det inte lätt att ta sig upp till mässan från hållplatsen för att det var oskottat på en hel trottoar/trappor, vattenpölar på andra, så man fick gå mitt på bilvägen och bilarna verkade inte uppskatta det.

Väl på mässan gick jag runt, ja det vanliga alltså. Tänkte köpa pincett till min overlock men hittade ingenting. Sytråd fanns det inte billiga heller (som inte var rena skräpet). Köpte 1 söt blommig tyg hos Tygaffärns monter blir fint till något till våren.

Sedan några lapptäckstyger till en dockkimono jag håller med på. Men jag ångrar lite att jag köpt dessa lapptäckstyger, de är ganska fula. Min ånger uppstod när jag sedan bestämde mig för att åka till Gårdas Textilier mitt i stan eftersom jag har presentkort dit. Hittade finare tyger där för kimonon. Kanske jag ska försöka sälja lapptäckstyget/rna.

Hade tänkt köpa tyg till stoldyna också men det har jag totalt glömt bort att göra. Har lärt min läxa att inte sy stoldyna av vanlig bomullstyg eller lapptäckstyg. Håller INTE länge. Det är dynan till stolen jag sitter på nu, jag sitter ganska många timmar per dygn på den...

Så slutsats: mässan är bra att gå till om man kan gå gratis och har ingenting att göra annars. Annars börjar det kanske bli lite tjatigt i längden med i princip samma utställare med samma tyger hela tiden. (självklart gäller det inte alla utställare, vissa byter åtminstone sina tyger mellan varven )

Och förresten, var det inte nyligen Symaskinsagenturen bytt bort Pfaff till förmån för Bernina? Nu har de bytt bort Bernina till förmån för Janome. Svårt för att bestämma sig kanske?
Jag tog en janometidning och jag såg däri att det finns en ny maskin som gör stygn som ser ut som handsömnad. Sashiko-maskinen gör den eftersom den är tänkt till för sashikoalster. Intressant, men lite galet att köpa en maskin till att bara göra en grej. Ungefär som med filtmaskinen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons