Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-20, 17:15   #1
eli_dri82 eli_dri82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 70
Angry sabbat ett par jeans-...

åå jag är inte glad i mig själv. jag har nyköpt ett par nya jeans som såklart är alldeles för långa och jag tänkte korta av benen så jag klippte nog för mkt och var lat med att mäta så jag tog på ett ungefär, nu är benen för korta. jag får väl skylla mig själv, hmm någon kunnig som har tips på hur man kan göra? jag har kvar tygbitarna som jag klippte bort, kan man typ sy fast dem igen lr nåt? haha lite roligt är dte allt men känner mgi riktigt jäkla dum...
eli_dri82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-20, 17:20   #2
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Du ka sy ett band mellan byxbenen och den avklippte biten, eller sy på dem igen och sätta franser precis ovanför syningen då syns det inte.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-20, 17:30   #3
eli_dri82 eli_dri82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 70
ååtack!

=) tack för tipset, ska genast fixa detta, dte kanske går att rädda mina versacejeans ändå..
eli_dri82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-20, 17:31   #4
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Antingen har du dem för korta och viker upp dem, det börjar ju trots allt bli modernt med lite kortare byxor igen

Eller sy bara fast dem igen, den sömmen som blir syns inte så mycket, särskilt inte om det är ett par mörka jeans.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-20, 17:42   #5
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Hmm.. det är lite klurigt att förklara hur jag tänker det här, men agjs ka försöka:

Sy på de avklippta remsorna igen, räta mot räta och klyvpressa sömsmånerna. Vik sedan upp byxbenen mot insidan så att du tycker att det blir lagom långt (och prova noga den här gången Sedan klipper du bort överflödigt tyg och viker in fållen som du vill ha det. Och sedan kommer "tricket", när di syr den synliga fållsömmen på byxbenet så sömmen precis på skarven där du sytt ihop med de avklippta remsorna. Eftersom den nya, synliga sömmen hamnar precis på den gamla "vändsydda" så kommer den gamla knappt att synas.

Den här metoden blir snyggast om det bara handlar om någon/några centimeter felklippt. Så att den synliga fållsömmen hamnar 1-3 cm upp på benet. Eller ja, det är vad jag tycker i alla fall, det är förstås en smaksak!

//Ilse
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-20, 18:04   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du kan sy fast de avklippta bitarna, gör ett par stickningar, då ser det nästan ut som jeanssömmar.
Jag förlängde ett par åt en kund en gång, det vart kanonfint, hon får så mycket beröm för sina förlängda jeas,,, de frågar var hon har köpt dem, med de snygga nederkanterna!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-24, 08:19   #7
solkatten solkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 148
Jag hade samma problem och fållade byxorna samtidigt som jag sydde på biten som var avklippt. Så det ser ut som man har ett par byxor ovanpå ett annat par, där ena byxan är lite längre än den andra. Om ni förstår vad jag menar?
solkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons