Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-07-25, 10:50   #1
vickson vickson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 10
Question Vilken symaskin skulle passa mig?

Hej!
Jag är relativ nybörjare. Har hittills slagits med mormors gamla Bernette 720 vilket ger mig högt blodtryck, fult vokabulär och riktigt dåligt humör men jag tänkte försöka ändra på det nu genom att köpa en okej maskin. Det jag har behov av att sy är hundkläder (allt från tunn stretch till tjockare vinteroveraller och skor - inte läder men tjockare fleece, vattenavstötande material och kardborrband i samma lager) och gardiner, stolsdynor och annat till hemmet. Den ska alltså gärna sy i tjocka lager (om man tänker tre lager tjockt tyg som dessutom viks in två lager vid fållarna). Har (vad jag vet) inget behov av broderier eller något fancy.

Vad skulle kunna passa mig? Vill som så många andra komma så billigt undan som möjligt, gärna runt 3000 men max 4000. Köper helst en ny.

Har läst massa här och funderar på en Janome Easy Jeans men vet inte om det är bäst med tanke på vad jag vill sy?

Undrar också vad för tillbehör jag ska beställa (om jag beställer på nätet) som behövs för vanligt användande (t ex extra undertrådrullar eller vad det heter, nålar etc)?

Tacksam för hjälp!

Senast redigerad av vickson den 2013-07-25 klockan 11:07.
vickson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 14:00   #2
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Hej!

För max 4000 kr får man ingen bra ny maskin. Det du får är de allra sämsta som inte duger till nåt.

Förslag: