Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-11-12, 19:59   #16
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Jag har inga projekt igång mer än att jag har "dragit itu en tröja" (vad man nu säger när man har sönder något redan tillverkat) som tappat formen och nystat upp. Om jag hittar något virkbart mönster så kan garnet tänkas bli torgvantar, om inte ger jag rullarna till mamma så får hon tillverka raggsockor åt mig.

Nypensionerade mammor skall sysselsättas om man stöter på problem eller hur
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 20:02   #17
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
Platinum skrev: Visa inlägg
Jag har inga projekt igång mer än att jag har "dragit itu en tröja" (vad man nu säger när man har sönder något redan tillverkat) som tappat formen och nystat upp. Om jag hittar något virkbart mönster så kan garnet tänkas bli torgvantar, om inte ger jag rullarna till mamma så får hon tillverka raggsockor åt mig.

Nypensionerade mammor skall sysselsättas om man stöter på problem eller hur
Man repar upp plagget =) Ett bra tips är att vinda garnet runt en stol eller något och få en härva som du sedan blöter och hänger upp (kanske med liten tygnd som sträcker ut garnet) för att få bort krullet.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 21:32   #18
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Citat:
vulnevia skrev: Visa inlägg
Man repar upp plagget =) Ett bra tips är att vinda garnet runt en stol eller något och få en härva som du sedan blöter och hänger upp (kanske med liten tygnd som sträcker ut garnet) för att få bort krullet.
Tack för ordet repa, men går det så långt som till att man bör blöta och sträcka så tror jag mamma får alltihopa till strumpor

Fast jag har lyckats nysta upp en del och provvirkat, bara för att se om jag kunde se om jag kunde "repa upp".
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 22:19   #19
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Citat:
Platinum skrev: Visa inlägg
Tack för ordet repa, men går det så långt som till att man bör blöta och sträcka så tror jag mamma får alltihopa till strumpor

Fast jag har lyckats nysta upp en del och provvirkat, bara för att se om jag kunde se om jag kunde "repa upp".
När min mamma repade upp, virade hon det runt en flaska och blötte sedan alltihop. Det fungerar jättebra.
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 22:45   #20
Denice Denice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 10
De här: http://stickfrossa.blogspot.com/2008/11/julvrmare.html
Går superfort, blev klar med den ena igår och hoppas bli klar med den andra ikväll. Sen ska jag sy klart kjolen jag håller på med till mig själv, bara knappen och fodret kvar, sätta igång med byxor till sonen och när jag får tid över rusa till garnaffären för något nytt. Har sett jättefina sockor med ekorrar på som jag är sugen på att prova...
Denice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 15:28   #21
Madongan Madongan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 3
Stickar just nu de sista varven på Tant Koftas axelvärmare Prickruta.
När den är klar ska jag påbörja en sjal, sen är mönstret till Tant Koftas uppifrånochner-kofta beställt och en sådan vill jag ju sticka ganska snart...
Madongan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 17:54   #22
Tesan.W Tesan.W är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 56
Jag håller på med en poncho som nästan är färdig, ska "bara" virkas runtom halsringningen och alla kanter.

Parallellt så har jag börjat på en tröja i 50-talsstil från boken Stickat och virkat vintage på svenska. Stickar i Järbo Tropik (50% bambu, 25% bomull och 25% akryl) men ska vara Garnstudio Alpacka så vi får se hur det blir, men är samma masktäthet så borde bli bra
Tesan.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 10:47   #23
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag har flera projekt på gång samtidigt som vanligt
en liten vit stickad tröja med en groda på i bommullsgarn
en liten lila kofta i mellerat garn
och så ska jag precis börja på en möbius i två olika ullgarner, där både garn och mönster kommer från Tant Thea.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 11:48   #24
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Jag fick klart en mössa igår och gjorde ryggstycket på en kofta. Nu har jag börjat lite på ärmarna.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:46   #25
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Har just färdigställt ett par pulsvärmare med smocksöm. Har dessutom nästan monterat en barnkofta i ekologiskt garn (tyvärr alldeles för dyrt) Gruvar mig inför framkanten där knapphålen ska vara. Så det riskerar att bli liggande. Men till jul så. Eftersom det väntas baby i familjen ska jag sedan sy ett lapptäcke. Därefter blir det en liten stickad basker till koftan som då förhoppningsvis blivit klar. Annars har jag alltid en stickning på gång mellan broderi och annan sömnad. Är så bra att man kan ta med sig en stickning som kan utföras var som helst och med få hjälpmedel.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:11   #26
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag har tagit upp stickningen igen efter att jag inte stickat på säkert 20 år. Sedan i somras har det blivit 2 tröjor, ett par benvärmare och 2 mössor. Nu håller jag på med en stor "rullkrage" till mig själv och planerar att sticka strumpor har blivit så sugen när jag kikat på dem som gjort det på sysidan.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 09:59   #27
Mikaelastickar Mikaelastickar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 1
Talking

Jag har precis börjat sticka på ett set med armvärmare och pannband som jag köpt från Urban Wool. Det är flera år sen jag stickade sist men jag känner verkligen att jag saknat det och kan varmt rekommendera den goa alpackan jag köpt.

Nästa projekt får nog bli något större. Kanske en tröja. Tips?
Mikaelastickar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 15:38   #28
Garne Garne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 1
Stickade sängkläder

Hej,

Detta är mitt första inlägg

Jag laddade precis ned en stickbeskrivning på flätstickad kuddfodral och en fotpläd som jag ska ge mig på. Tänkte jag skulle sticka dessa i vitt raggi garn. Om ni vill prova på samma så hittar ni stickmönstret här: http://www.garnforum.se/stickmonster/roliga-stickbeskrivningar
Tycker det är väldigt roligt att sticka saker som gör det fint i hemmet.
Garne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 15:11   #29
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Jag har börjat på ett par sockar med magic loop settet att sticka på.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 16:35   #30
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag har en Citron-sjal som ligger och vilar ett tag medan jag ska sticka mitt andra par strumpor någonsin. Nu från tån och upp - jag måste lista ut vilken variant som är bäst för mig att sticka.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons