Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-14, 09:18   #1
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Får man inte be forummedlemmar om hjälp längre?

Nu är jag väldigt förvirrad här.

Igår stängdes en tråd i "Starta eget" forumet. Trådstartaren ville ha feedback på sin hemsida men fick sitt inlägg i stort sett raderat med hänvisning till att hon gjorde reklam samt att hon inte var "nystartad" längre.Jag och flera tyckte snarare att det hon frågade om var feedback inte att hon försökte locka kunder till sin sida.
När flera av oss ifrågasatte det hela stängdes tråden med hänvisning till att vi gick off topic, vilket vi visserligen gjorde men det kändes ändå relevant med tanke på att vi var förrvirrade och ville förstå.

Innan den allmänna åtstramningen härinne var "Starta eget" forumet mer ett forum som fungerade som feedback,fråge och allmänt bollande - ställe för alla som drev företag både nystartade och gamla rävar. Ett ställe där man gav varandra tips och råd helt enkelt i kamratlig anda.

Skall jag nu tolka det som att man endast skall diskutera nystart där inne och så snart man inte är nystartad längre så kan man inte hämta tips, stöd och råd där längre? Att man inte får hjälpa även icke nystartade företag av forumedlemmar framåt?
Jag menar en av de stora meningarna med den här sidan är väl att främja medlemmarnas intressen? Att stödja varandra? Det finns enormt mycket kunskap här om allt möjligt och just när det gäller hemsidor så är feedback verkligen oumbärligt eftersom man själv lätt blir fartblind och ens närmaste kankse är lite för "snälla" i sin kritik? Skall man då inte få fråga andra med samma intressen som en själv men med andra "verklighets glasögon" om tips och råd?

Jag kanske bara är dum och naiv, men jag tycker att den här åtstramningen dödar en hel del kreativitet och kamratlig stämning...
/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 09:45   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag måste faktiskt hålla med dig i det du säger och så många stängda trådar det blivit på senaste tiden. Tror faktiskt under mitt medlemsskap så har jag tidigare sett 1 stängd tråd.

Man vet snart inte vad man vågar skriva

Det hade väl räckt att flytta tråden till Fritt forum kan man tycka.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 10:38   #3
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Unhappy

Det jag tänker svara på är nedanstående:

[Igår stängdes en tråd i "Starta eget" forumet. Trådstartaren ville ha feedback på sin hemsida men fick sitt inlägg i stort sett raderat med hänvisning till att hon gjorde reklam samt att hon inte var "nystartad" längre.]

Jo trådskaparen ville ha feedback men i samma mening skrev hon också att (tyvärr har jag inte exakta ordalydelsen) att hon hade nya erbjudanden på sin sida som man kunde gå in och titta på.

Jag vet inte Lithia om du såg tråden innan den blev redigerad och jag ångrar verkligen att jag inte kopierade det som jag redigerade bort. Det var klockren reklam, något som även admin också höll med om. Jag kommer i fortsättningen att spara allt som jag redigerar bort så jag kan "bevisa" att jag gjort en korrekt redigering. (fast jag inte tycker att jag skall behöva förklara mej stup i kvarten då reglerna för postning i forum, som jag för övrigt inte skapat, har man accepterat när man ansöker om medlemskap)

Däremot har vi forumvärdar nu fått instruktioner att inte redigera bort mailadresser längre utan de som lägger ut sina adresser får skylla sig själv om de blir spamhackade.

Jag funderar allvarligt på att sluta som forumvärd och att avsluta mitt medlemskap på sysidan och bara gå in som gäst då och då. Att hela tiden få skit för att vi gör det vi blivit tillsagda att göra är nedbrytande på glädjen och själen. Kanske jag bara skall sluta skriva och delta i swapar och annat och bara titta på fina bilder och "stjäla" lite inspiration. Jag har inte bestämt mej ännu. Men som det är nu så är min själsfrid mer värd än massa käbbel om petitesser. Jag brukar inte bli arg och skriva argt men nu är jag nära gränsen för vad jag kan acceptera.

Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 10:48   #4
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag tycker inte att jag ger dig skit, jag vill förstå vad som är okej att posta och inte

Jag missade tydligen hennes pushning om rabatterbjudanden och läste resten av hennes inlägg som jag uppfattade som begäran om feedback.Hade man inte kunnat lämna kvar biten om feedback i hennes inlägg?

Men det jag vill ha svar på nu är:
Är starta eget bara för nystartare eller kan gamla rävar också få feedback och peppning där? Så jag vet hur jag skall tänka i framtiden om jag nu startar eget och råkar överleva nystartfasen?

Jag ber om ursäkt för om jag på något sätt uppfattats som hård eller grinig, jag har försökt skriva så sakligt jag bara kan utan några känsloyttringar

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 10:54   #5
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Lithia

Jag ber om ursäkt om det blev otydligt i mitt inlägg men från och med denna mening: Däremot har vi forumvärdar... gällde inte dej och ditt inlägg utan var rent allmänt. Jag vet och har sett att du är en saklig person och inte hetsar upp dej i onödan här på sysidan.

Din fråga kan jag inte svar på utan då får jag hänvisa till Ulrika eller Christer för svar på den. Skriv gärna i sysidan.se-forumet.

En en gång ber jag om ursäkt för att du uppfattade det som att det var dej jag var "lite grinig" på.

Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 10:55   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ann1e man kan ju vara diplomat i sin redigering också. Eftersom det är tillåtet med kommersiell länk i sin profil så hade du som redigerade kunnat skriva något typ... gå till min profil för URL.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 11:02   #7
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Lithia

Jag ber om ursäkt om det blev otydligt i mitt inlägg men från och med denna mening: Däremot har vi forumvärdar... gällde inte dej och ditt inlägg utan var rent allmänt. Jag vet och har sett att du är en saklig person och inte hetsar upp dej i onödan här på sysidan.

Din fråga kan jag inte svar på utan då får jag hänvisa till Ulrika eller Christer för svar på den. Skriv gärna i sysidan.se-forumet.

En en gång ber jag om ursäkt för att du uppfattade det som att det var dej jag var "lite grinig" på.

Annette/forumvärd
Okej, skall jag skriva en ny tråd om de frågorna eller skall jag låta dem ligga kvar i den här tråden och hoppas på att Christer eller Ulrika läser den?

Bra att det inte var mig du var grinig på, jag blev jätteförvirrad och funderade på hur jag uppfattas egentligen :P

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 11:06   #8
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Lithia

Skriv en ny tråd i sysidan.se-forumet. Där går de garanterat in och kollar.

Annette/forumvärd ( ännu)
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 11:07   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Varför inte flytta tråden
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 11:24   #10
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
I just det här fallet håller jag med Anne1e att det var ganska tydligt att i samma inlägg som hon frågade om hjälp också tipsar om nya erbjudanden på sidan, vilket inte är tillåtet.

Men vi har förtydligat att man i "Starta eget forumet" och "Leverantörsforumet" får göra lite andra bedömningar och ha lite "högre i tak". Men i just det här fallet känns det som en riktig bedömning.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 11:29   #11
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Ulrika>>

okej men hade man intek unant nöja sig med att ta bort själva reklamen och låtit "hjälp" biten vara kvar?

Men det viktigaste nu är jag vill ha svar på mina frågor:
Är starta eget bara för nystartare eller kan gamla rävar också få feedback och peppning där? Så jag vet hur jag skall tänka i framtiden om jag nu startar eget och råkar överleva nystartfasen?
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 11:35   #12
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Lilith, jodå det hade kunnat redigeras bort med kommentar, absolut.

Och "gamla rävar" får också ställa frågor självklart, kanske rubriken skulle ändras till "Starta eget / företagande".
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons