Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-08, 18:10   #1
Zambaku Zambaku är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 17
Tips till mitt mönster.

Jag håller på att göra ett mönster till en stor kanin, jag har fått ordning på kroppen tror jag. Men huvudet är svårt. Ska man göra huvudet separat och sy fast huvudet sen när man stoppat kroppen och huvudet, eller ska man göra allt i ett stycke?
http://i308.photobucket.com/albums/k...u/DSC00340.jpg
Zambaku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 19:54   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Det beror ju lite på hur du vill att den ska se ut och hur du tänker sy ihop det sissta på den sen när den är stoppad.

Antingen syr du ihop huvudet med kroppen innan du börjar stoppa och lämnar öppet någonstans uppe på huvet (så gör man ofta om man till exempel syr mjuka dockor där man ändå kan dölja det med hår sen), stoppar och smygsyr ihop hålet. Eller så syr du huvet och kroppen var för sig, stoppar dom var för sig och smygsyr ihop dom efteråt. Det blir rätt mycket mer och svårare handsöm med metod nummer två. Det kan vara en knepig söm att komma åt att sy snyggt.
Jag skulle tro att det första är enklare om du ändå tänkt så den med "ihålig" hals, så att säga. Alltså inte tänkt snörpa ihop halsen utan lämna en öppen halskanal mellan huvud och kropp. Det är lite svårt att se från din bild hur du har tänkt den ska sys ihop.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons