Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-18, 22:50   #1
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
Problem med brodyr maskin och datorn...!

[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="4"]Hej!
Ny på sysidan, blev tipsad av en vovve vän.
Har fått en sy och brodyr maskin av gubben i julklapp/
födelsedagspresent.
En Brother Innov-is 1200, jättefin.
Allt bra ända tills jag skulle ladda ner brodyrer
till symaskinen ifrån datorn.
Har en dator med Vista, det gick inte!!!

Någon som har tips och idéer hur jag skall göra?

Tacksam för svar.
Mvh Kickie [/SIZE][/FONT]
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 22:56   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Har du dataprogram till din brodermaskin som behövs för att ladda ner? Vet också att det har varit problem med Vista för en del kan ju ligga däri också.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 23:01   #3
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
Citat:
Alice skrev: Visa inlägg
Har du dataprogram till din brodermaskin som behövs för att ladda ner? Vet också att det har varit problem med Vista för en del kan ju ligga däri också.

[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="4"]Kollat på hemsidan för Brother och där står inget utan fick hjälp av en vovve vän som talade om att jag måste ha ett program men var kan jag hitta det och hur mycket kostar det???
Maskinen kostade ju en del och det var ingen som sa något om det*fnyser*[/SIZE][/FONT]
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 23:12   #4
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Nä det där är den tråkiga biten att man fortfarande inte blir tillräckligt upplyst när man köper maskinen. Men gå tillbaka till handlaren och fråga vad du behöver men låt dig inte luras att köpa för dyrt. Du kan också kolla in ett program som heter Embird och är helt otroligt bra. Det köper du på nätet www.embird.com och man köper bara dom bitar man behöver. Går nog till alla maskiner tror jag. Det programmet kan du ladda ner och prova gratis i 30 dagar i begränsad omfattning. Vill du sen köpa så gör du det annars är det bara att strunta i. Men det vore bra om du fick hjälp på plats av någon som kan gå igenom med dig vad du behöver. Programmen kostar oftast från någon tusenlapp upp till 15000:- beroende på om du vill ha hela programmet som hör till din maskin och som du kan lära dig stygnsättning med osv. Det är mycket pengar i början innan man kommer igång. Hoppas att du kan hitta en bra handlare som kan hjälpa dig eller att det t.o.m kan finnas kurser i butiken, det vore ju det bästa. För det är mycket att lära sig med programmen också. Lycka till och fråga på om det är något mera.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 23:26   #5
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
Citat:
Alice skrev: Visa inlägg
Nä det där är den tråkiga biten att man fortfarande inte blir tillräckligt upplyst när man köper maskinen. Men gå tillbaka till handlaren och fråga vad du behöver men låt dig inte luras att köpa för dyrt. Du kan också kolla in ett program som heter Embird och är helt otroligt bra. Det köper du på nätet www.embird.com och man köper bara dom bitar man behöver. Går nog till alla maskiner tror jag. Det programmet kan du ladda ner och prova gratis i 30 dagar i begränsad omfattning. Vill du sen köpa så gör du det annars är det bara att strunta i. Men det vore bra om du fick hjälp på plats av någon som kan gå igenom med dig vad du behöver. Programmen kostar oftast från någon tusenlapp upp till 15000:- beroende på om du vill ha hela programmet som hör till din maskin och som du kan lära dig stygnsättning med osv. Det är mycket pengar i början innan man kommer igång. Hoppas att du kan hitta en bra handlare som kan hjälpa dig eller att det t.o.m kan finnas kurser i butiken, det vore ju det bästa. För det är mycket att lära sig med programmen också. Lycka till och fråga på om det är något mera.

[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="4"]Tack snälla, var mycket härligt folk det finns som vill dela med sig och hjälpa, underbart.
Kram på dig!!!
Det kanske vore något att kolla för mig också då.
Vad menar du med vad man behöver?
Får jag inte med det som behövs eller behövs det mer saker??*känner lätt panik*

Min Kille som jag köpte maskinen av är jättegullig och hoppas han kan hjälpa mig långt men vill ändå ha på fötterna.
Detta känns väldigt stort just nu. Finns jätte mycket fint ute på nätet att ladda hem till symakinen, ROLIGT!!

Hur länge har du broderat?

Kram Kickie[/SIZE][/FONt]
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 23:40   #6
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"][COLOR="black"]Tack och Godnatt.
Nu skriker sängen efter mig.
Tackar för dina svar ikväll.
Kommer och kollar efter en LÖSNING imorgon. =)
Optimist

Snälla om någon vet mer om min maskin Brother Innov-is 1200 och Vista programmet på datorn...HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!

*Vinkar* Hej då!! Kickie[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 00:40   #7
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
OIm du går in på brothers hemsida så finns där information om hur du får det att fungera i Wista. Konstigt att du inte fick med PE Design Lite när du köpte maskinen. Jag fick det till "lillebroren" men rekomenderar INTE det.
Jag har köpt Embird som är kanon. Det är ett prg som finns i olika moduler kan man säga. Köper du bas prg så kan du senare köpa till en del som du kan stygnsätta själv i osv.


Önskar dig Lycka till Tänk på att om du köper via nätet så se till att få det formatet som fungerar till din maskin.

Nedan adressen tillbrother så du kan hämta nya filer till maskinen och även lite problemlösning.

http://welcome.solutions.brother.com...hf_inov1200euk
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 00:41   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
För att föra över broderierna tror jag inte du behöver något särskilt program, utan kopplar du bara in den med USB-kabel så ska din vanliga filhanterare/utforskare hitta maskinen och du kan släppa filer där precis som vilken annan enhet som helst.

Däremot behöver du program för att se dina broderier på datorn. Embird är ett prisvärt, fantastiskt bra program till detta. Prova gratis får man göra i 30 dagar eller 100 gånger (låt programmet köra så du inte gör av med de hundra gångerna innan de 30 dagarna gått).

Nu har jag för mig att det var något med Vista-uppgradering som behövde göras med just din maskin, och själva uppgraderingen behöver göras med en XP-dator. OM din maskin inte är uppgraderad och den är köpt av en handlare tycker jag att handlaren ska göra det åt dig. Det är inget som kostar något att göra, det man behöver laddar man ner, men handlaren ska absolut stå för den servicen!

Jag kanske minns fel nu, men TROR detta gäller din maskin. I så fall finns det en gammal tråd om det. Ska se om jag hittar den.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 01:02   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Nu har jag kollat tillbaka lite, och det stämmer att din maskin kanske inte är Vistakompatibel sådär rakt av.

Har du bara tillgång till en dator med XP eller tidigare på är det inget problem att fixa om inte maskinen kommer från en lokal handlare (som i så fall SJÄLVKLART ska göra det åt dig!).

Det är bara för denna första uppdatering en dator med annat än Vista behövs. När det väl är gjort går det precis lika bra med Vista!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 07:29   #10
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Embird

Hej!

Kolla www.ateljekreativ.se
Där har du info om Embird på svenska samt gratis tips.

Tyskland
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 10:37   #11
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Hej igen, när jag skrev om olika saker du behöver så är det förutom att lära sig allt mycket olika underlägg man har beroende på vad man ska sy och på vad. Hur du t.ex syr fristående spets, syr på stretchmaterial eller fluffiga material som frotté eller fleece. Och så måste du ju kunna konvertera olika filformat så det stämmer med din maskin. Men mycket lär man sig under vägen. Låter dock som du hade en bra handlare så gå tillbaka dit och be om hjälp och hoppas att han kan. Alla handlare har tyvärr inte den kunskap dom skulle behöva.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 10:39   #12
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
Godmorgon

[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="4"]Godmorgon!

Tack snälla för alla som vill hjälpa till, uppskattar massa mycket!!

Nu är det så att vi har tre datorer men ALLA har Vista, så himla typiskt!!!

Jag har hört om det här programmet,Embird och att det är bra.

Men SNÄLLA, skulle någon på "babynivå" vilja förklara för mig.
Alltså jätte mycket, pricis som jag inte fattar någonting*fniss*
Om detta Embird och hur det fungerar?

Önskar er alla en härlig fredag.

Kram Kickie [/SIZE][/FONT]
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 15:18   #13
quiltmani quiltmani är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 27
Hej

Som Sotis skrev behöver du inte ha ngt speciellt program för att föra över broderierna från datorn till symaskinen.
Program behöver du om du vill öppna filerna och se hur dom ser ut.
Det finns gratis program som du kan ladda hem för detta ändamål.
Tex Tajima pulse Ambassador som du också kan använda att ändra andra brodyrfiler till PES-filer som din maskin använder sig av.

Vill du sen börja stygnsätta kan du börja titta tex på Embird.

Jag har själv en likadan maskin.
quiltmani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 15:28   #14
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Nog känner du väl någon som har annat än Vista? Ta med dig din maskin dit. Ladda ner de filer som behövs och ta med på ett USB-minne så behöver inte datorn ens vara internetansluten!

Jag förutsätter nu att du verkligen VET att den behöver uppgraderas alltså så att du inte bara gissar att det är så och gör dig bekymmer i onödan!

Även om det finns gratisprogam bara för att titta på mänstren tycker jag att även den som inte stygnsätter själv har STOR glädje av Embird eftersom man kan göra hemskt mycket med basprogrammet. Man får inte samma funktioner till lägre pris någon annanstans!

Men det är viktigt att hålla isär de två helt åtskilda saker som diskuteras nu. Dels eventuell uppdatering, dels eventuell broderimjukvara. De har inget med varandra att göra och borde kanske diskuteras i separata ämnen.

Vill du veta mer om Embird, sök bara här i forumet (sökfunktion nästan längst upp på sidan) så kan du hålla dig sysselsatt med att läsa ett tag!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 22:37   #15
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="4"]Hej igen!

Behöver helt klart göra något för det funkar
inte ifrån min dator till symaskinen.
Men känner ingen som har XP, hoppas min handlare
kan hjälpa mig med detta.

Tack alla snälla, för hjälpen.

Skriver och berättar hur det går.

Mvh Kickie [/SIZE][/FONT]
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons