Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Maskinstickning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-01, 07:15   #16
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag köpte stickmaskin från England. Jag fick en riktigt fin pärla för en billig peng. Trots att frakten blev ganska dyr så blev det ändå rejält mycket billigare. Och jag det har fungerat prickfritt! Man får dock ingen kurs så man får vara beredd att suga information ur instruktionsbok och nätet. Inget som helst problem tycker jag.

Jag har en Knitmaster med både resårbädd och "travare" för riktig spetsstickning.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 11:24   #17
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Vilket bra tips! =) Mycket billigare där ju. Jag har kollat runt lite på ebay.uk och så. Någon annan sida du kan tipsa om? Hur hittade du din maskin?
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 19:02   #18
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Ja, nu skall vi se.

Jag köpte en begagnad maskin härifrån:
http://www.andeeknits.co.uk/ Det känndes tryggt att få 6 månaders garanti.

Jag tror att de också finns på ebay också.

När jag söker efter produkter i England på Ebay använder jag alltid tillägget site:co.uk så får jag bara brittiska träffar, det kan ju vara ett tips?
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 20:40   #19
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Kul att det är flera som köpt stickmaskin från England. Jag vet fler som gjort det. Själv har jag köpt begagnat här i landet, men beställt andra saker från England eftersom det varit mycket billigare där. Speciellt nu när pundet är lågt!

Det som är verkligt viktigt är att man får en maskin där man kan få support och reservdelar. Till Silver Reed (med föregångare som kan heta Consul, Royal, Empisal, Knitmaster) och Brother finns det.
Knittax-maskiner finns det hur många som helst av. Jag har fått mail från många som köpt en sådan maskin men som sedan har problem av olika slag. Ska man köpa en Knittax är det nog bra om man kan få prova först. Det är iallafall vad jag skulle göra. Annars skulle jag hålla mig till Brother eller Silver Reed även om de kostar lite mer pengar.
Hälsningar Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons