Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-24, 13:28   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Unhappy Mailtjuv i farten. Behöver råd

Jag har råkat ut för en mailtjuv.
Ska förklara lite närmre.
För en månad sedan bestämde vi oss för att gå över till tele2. Innan dess hade jag problem att skicka från min comhem-mail och fick därför använda min g-mail i stället till alla utgående mail. Att ta emot var däremot inga problem. Sedan en vecka tillbaka kan jag inte ta emot alls. Varken på g-mailen, comhem eller tele2. Har fått enstaka mail som gått igenom, flera dagar efter det att dom skickats. Jag har en röst som talar om när jag får mail, och jag får en ikon i form av ett brev längst ner på listen. Jag får besked att jag fått mail minst en gång var femte minut, men när jag tittar efter i mailboxen så finns det inget mail.
Både jag och min man har försökt att komma på orsaken till att det inte dyker upp mail trots att jag borde fått. Förut fick jag ofta mail men nu är det dött. Bara falsklarm. Gissar att det finns en hel del som har försökt att nå mig och undrar varför jag inte hör av mig, eller kanske får mailen i retur. Det känns inte alls bra att inte veta var mailen tar vägen. Dom är helt enkelt bara bort-trollade.
Finns det någon som råkat ut för detta eller har någon förklaring, tips på hur vi kan åtgärda detta. Vi har firefox och mailen är thunderbird. Det har funkat näst intill felfritt tidigare, men på senare tid har det strulat ideligen och nu är det stopp.
Börjar känna mig utanför
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 14:34   #2
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Jag har en väninna som fick mailkontot "kapat" för några månader sedan. Jag fick då mail med hennes adress som avsändare, att hon var i London och behövde pengar, vilket hon ju inte var. Hon blev tvungen att få en ny mailadress. Vet inte om det är samma som du drabbats av. Hoppas det löser sig för det är otrevligt om någon annan "tagit" dina mail.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 15:03   #3
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag fick mitt hotmail kapat för nåt år sen (av en kines som lyckats räkna ut mitt lösenord via mitt Ebay-konto). Jag fick tillbaka det av hotmail efter att ha svarat på säkerhetsfrågor och lite annat.

Han hade ju ändrat allt sånt, så det var lite klurigt när jag skulle ändra tillbaka. Fick ett lösen så jag kunde ta mig in, men han var inne samtidigt så han upptäckte mig och ändrade. Då blev det nytt mail till supporten och nytt försök.... Fick räkna ut när han brukade sova för att äntligen lyckas.

Edit:
Det kan ju bero på inställningarna på dina email-konton, t.ex. hos Tele2. Du ska ju ha pop på thunderbird och kanske vidarebefordran på tele2.
Du har säkert ställt in att thunderbird ska kolla om det finns några tele2-mail på tele2-servern. Då talar den om att det finns, men den hämtar inte. Kolla inställningarna för pop och vidarebefordran.

På min hemsides-mail tar det upp till 1 dygn innan det vidarebefordras till min gmail.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 16:31   #4
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Har du gått in via webmail för att se ifall du har mail liggande på respektive konto? Du kankse har överskridit din kvot tex. Har du mail där, så är det troligaste att det är dina inställningar i mailprogrammet som inte stämmer av någon anledning.

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 17:07   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Lasse var inne på webmailen och kollade. Där fanns inga mail. Jag har vidarebefodran och har kollat kontona. Allt stämmer. Idag har jag lyckats få fyra mail. Igår kom tre. Det är långt mycket mindre än det brukar vara. Vi ska plocka bort comhem mailen helt och se om det är den som bråkar med tele2. Lasse misstänker en bugg någonstans. Han kom på att det hände med hans mail för ca ett år sedan. Då släppte det igen efter några veckor. Han kom aldrig på orsaken då.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-25, 09:56   #6
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Jag hade en bugg för ett halvår sen..men jag kommer inte ihåg om det var comhem-mailen eller domeneshop. Jag kunde iallafall inte ta emot mail som inte hade något "ämne". Det höll i sig i några veckor, mycket retfullt. Lycka till iallafall!!

Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons