Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-08, 11:31   #1
Tyrvi Tyrvi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 12
Question Bra men basic overlock, vad ska jag köpa?

Jag har bestämt mig för att köpa min första overlockmaskin och har varit in på ett par butiker. Inser efter att ha läst här att det nog inte blir någon husqvarna, men har blivit rekomenderad att köpa en Singer av den enklare modellen med 4 trådar och ingen täcksöm.

Har begränsad ekonomi och denna maskin rekomenderade försäljaren varmt främst för att den ska vara lätt att trä och har bra service vid problem.

Vad säger ni? Vad ska man köpa om man vill ha en basic men bra overlockmaskin till ett bra pris. De flesta diskussioner verkar ha varit om ganska avancerade maskiner och det har jag inte råd med. Max jag kan lägga är ca 6000:-
Tyrvi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 11:48   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Vilken Singer är det försäljaren rekommenderar?
Jag har 14SH654 och den är verkligen basic. 3 eller 4-trådig med inbyggd rullsöm. Den kan inte värst mycket, men duger åt mig.
Vad skulle den kosta om det är den han/hon pratar om? Detta är en lågprismaskin som inte är värd värst mycket pengar! Min kostade drygt 2000kr i England (inklusive frakt). Till det priset är den OK, men den får inte kosta värst mycket mer tycker jag!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 11:52   #3
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag har precis sålt min Singer overlock av enklaste modell. Jag resonerade precis som du när jag köpte den för 1 1/2 år sedan. Maskinen fungerade alldeles utmärkt! Problemet var att jag väte ur den alldeles för snabbt så nu har jag bytt upp mig till en Pfaff coverlock.

Min Singer kostade för 1 1/2 år sen ca 5000 kr, jag prutade ner den till 4750. Detta var hos Lottas Sparköp i Vänersborg.

Lycka till!
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 14:16   #4
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Mina förslag...

Pfaff har 4842:an för ca 8.000 kr. Den minsta vet jag inte vad den kostar, men den heter 4752 och saknar t ex 2-trådig flatlock (som är jättebra).

Jag tycker du ska kolla efter begagnat, annars växer du nog ur din maskin fort och det kostar ju också! Du kan få en kanonmaskin under 6.000 om du inte har som krav att den ska vara ny.

Jag är inget för tillfälliga förälskelser, så jag köpte en maskin att växa i - tills döden skiljer oss åt

Lycka till!
//Irene Panik
Pfaff 4862-ägare
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons