Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-01-11, 13:54   #1
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Min katt är sjuk!

Jag fick åka in med min katt Laban till djursjukhuset akut i morse. Hon vill inte äta eller dricka, spinner inte, är slö och uttorkad. Hon har hostat sen i lördags. Veterinären var bekymrad och Laban blev kvar för dropp, röntgen och provtagning. Jag har gråtit hela dagen och har inte arbetat, bara surfat på nätet och druckit kaffe. Ringde djursjukhuset för trekvart sen, men de vet inget än.

Jag är så orolig att jag skakar. Är rädd för att hon inte klarar sig. Skall gå hem nu. (Laban finns att beskåda i mitt album, den vita som ligger på det "snabbsydda sängöverkastet".)
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 13:58   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Hur gammal är din katt? är deten inne?? eller ute katt
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:00   #3
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Hon är född i september -97. Tror jag, hon är en hittekatt. Är innekatt och vaccinerad.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:06   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
En katt kan väl bli betydligt äldre så vi får hoppas att hon kommer hem snart.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:10   #5
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Ja, 15 år kan man väl räkna med. Om de får vara friska. Men Laban är sjuk, helt under isen.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:12   #6
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Jag har både katter och hund så jag förstår dig så väl. Ska hålla tummarna för din kisse, och du ska se att det blir bra. Tänker på er.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:21   #7
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Ja det är tugnt Jag har haft 2 boxrar den ena blev 7 år så fick han besvär med att han kissade blod då gjorde dom ett ultra ljud och sedan tog dom bort njuren provsvaret kom efter operationen att det var cancer, det tog 2 mån så hade han lungcancer fast dom inte hittade något första gången. Då måste man låta dom sluta sina dagar innan dom lider för mycket
Den andre boxern blev 11,5 år och han fick vi ta bort pgå ålder innan han blev sjuk ,han var trött varken såg eller hörde ville inte längre gå på promenader.så skulle vi flytta och han blev orolig Han klarade inte av värmen den sista sommaren.
Enligt vetrinären så borde fler djurägare vara barmhärtiga mot sina djur innan dom lider om det är obotligt. det är alldeles för många som väntade för sent.
Man blir så ledsen och gråter förtvivlat Det är i dagarna 2 år sedan jag tog bort Arrak som blev 11,5 år men saknar honom fortfarande och drömmer ibland om honom som tur är.

Senast redigerad av axyzvslut den 2007-01-11 klockan 16:47.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:34   #8
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Håller med dig, teknik-freak. Jag vill inte att Laban skall lida. Jag har aldrig behövt låta avliva något djur, mina tre katter är den första generationen kan man säga.
Jag är jätterädd, men vill inte ta ut något i förskott. För två år sen trodde jag att det var kört för Laban. Hon tappade balansen helt plötsligt och kunde knapppt gå, jag var övertygad om att hon hade fått hjärnblödning eller nån nervsjukdom. Jag åkte direkt i ilfart till djursjukhuset och var klar över att Laban inte skulle behöva leva ett liv utan balansen i behåll. Det tog en dag, men sen hittade de en brusten trumhinna, så hon hade "bara" öroninflammation. Fem dagar senare var hon hemma igen.

Jag får inget gjort på jobbet, men är lite rädd för att gå hem och upptäcka tomheten.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:55   #9
Tyllgarn Tyllgarn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 99
Det jag gjorde när jag var tvungen att avliva min kattunge för tre månader sen var att göra saker. Åk och storhandla, ut och gå, huvudsaken är att man inte gör något hemma som man lätt kan släppa, som att sortera tyg. Då är det bättre att baka eller ågot annat som kräver uppmärksamhet och som man inte kan låta ligga till nästa dag.
Tyllgarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 15:07   #10
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Tänker på dig och håller tummarna.

Hämtade hem min lilltjej igår som haft diarre i en vecka
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 15:42   #11
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Hej En katt har nio liv, så det mesta klarar de. En av våra katter var borta i 6 månader och hade bott i en källare. Han hittades med bruten ben , men trots det så hoppade han upp på diskbänken!!
Jag håller tummarna!!
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 16:10   #12
Phoca Phoca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 46
jag vet precis hur du känner....fick avliva en av mina katter för ett tag sen...han hade blivit påkörd, över huvudet. Han levde när jag kom till sjukhuset men var i stort sett bara en blodig hög. det är det värsta jag varit med om...hade bara en månad innan låtit operera min andra katt (som också blivit påkörd) för att ta bort höftledskulan, kostade mej över 5000 då han inte var försäkrad. Men i ett sånt läge betyder pengarna ingenting... Hoopas det går bra med din katt, håller tummarna och tänker på er båda två
Phoca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 16:29   #13
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Förstår din oro och ångest om din katt kommer att klara sig eller inte. En katt är mer än en katt, det är en kär familjemedlem man inte bara avfärdar (en del gör det dessvärre).

Har du haft oturen att någon kommit hem med kattsnuva till dig. Vi människor kan ju bära med oss smittan utan att förstå det.

Hur som helst så hoppas jag din kära kisse kryar på sig och kommer hem snart.

Har haft flera katter och en av dom dog i mina armar på väg till sjukhuset. Han hade en cancer som ingen upptäckt och den sprack i magen på honom. Den katten sörjer jag än i dag och han dog -97. En katt är allt för underbar att skiljas från men det kommer ju en oundviklig dag som man ryggar för. Djur över huvud taget måste man en dag skiljas från och det är det värsta med att ha djur, man vill ju ha dom för alltid.

Håller tummarna att det går bra för Laban och hon snart är hemma hos dig igen.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 17:09   #14
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
tänker på kissen

Hoppas du får hem din kisse snart själv har jag två katter Norpan hon är gammal men pigg hon blir 17år i år och så har jag Bodil hon är 5 månader kram på er från oss!
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 18:07   #15
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Tänker så på dig och kissen, du låter väl oss veta hur det går. Mina kissar hälsar.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons