Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-19, 06:57   #16
Ceca Ceca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 69
Jag skulle nog bara lägga så mycket pengar på något väldigt speciellt, tex min brudklänning. Men inte ens den kommer nog kosta så mycket för jag tänkte försöka sy den när den dagen kommer...

Man har helt enkelt olika prioroteringar här i livet och jag kan komma på en massa andra saker som jag hellre skulle lägga 7000:- på. Resor tex. Ny symaskin. Härliga kvalitetstyger. En sak vore väl om man hade obegränsat med pengar men dit kommer jag nog inte komma...
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 08:53   #17
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
visst skulle jag kunnat sy detta

men att sy i skin är nog svårt

detta är svar till MonikaW
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 08:56   #18
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Cool

Citat:
Ceca skrev:
Jag skulle nog bara lägga så mycket pengar på något väldigt speciellt, tex min brudklänning. Men inte ens den kommer nog kosta så mycket för jag tänkte försöka sy den när den dagen kommer...

Man har helt enkelt olika prioroteringar här i livet och jag kan komma på en massa andra saker som jag hellre skulle lägga 7000:- på. Resor tex. Ny symaskin. Härliga kvalitetstyger. En sak vore väl om man hade obegränsat med pengar men dit kommer jag nog inte komma...
detta är ju ingen sak man köper varje dag inte änns varje år
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 09:14   #19
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Re: visst skulle jag kunnat sy detta

Citat:
madde_madde skrev:
men att sy i skin är nog svårt
Visst kan man sy i skinn.

Svar på ditt första inlägg om det är snyggt och prisvärt? Jag tycker det setet skulle se snyggt ut på en 40+ kvinna. Tycker att det är för mycket pengar att lägga på kläder som man inte ens kan tvätta i maskin. Men det är ju bara vad jag personligen tycker.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 09:22   #20
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Re: Re: visst skulle jag kunnat sy detta

Citat:
MonikaW skrev:
Visst kan man sy i skinn.

Svar på ditt första inlägg om det är snyggt och prisvärt? Jag tycker det setet skulle se snyggt ut på en 40+ kvinna. Tycker att det är för mycket pengar att lägga på kläder som man inte ens kan tvätta i maskin. Men det är ju bara vad jag personligen tycker.
de passar bra till mig med som är 30- men smaken är ju olika
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 10:04   #21
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Dräkten är mycket snygg även på en 30-åring. Det beor främst på vilket liv du lever om du har användning av en dräkt för 7000:- eller hänger den mest i garderoben.
Men jag köpte en brodermaskin för 50.000:- det är väl lika mycket vansinne det.
För 15-20 år sedan köpte jag långklänningar för 3000:- för jag levde ett sådant liv att jag kunde nyttja dem.
Och har du pengar så drabbar det ju ingen fattig.
Men jag skulle aldrig lägga de pengarna på en dräkt idag,men jag kan köpa tyg för 7000:-
utan att blinka.
Du får väl göra som jag gjorde när jag var ung.Koka en gryta med ärtsoppa och leva på en vecka.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 10:14   #22
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
TeknikFreek skrev:
Dräkten är mycket snygg även på en 30-åring. Det beor främst på vilket liv du lever om du har användning av en dräkt för 7000:- eller hänger den mest i garderoben.
Men jag köpte en brodermaskin för 50.000:- det är väl lika mycket vansinne det.
För 15-20 år sedan köpte jag långklänningar för 3000:- för jag levde ett sådant liv att jag kunde nyttja dem.
Och har du pengar så drabbar det ju ingen fattig.
Men jag skulle aldrig lägga de pengarna på en dräkt idag,men jag kan köpa tyg för 7000:-
utan att blinka.
Du får väl göra som jag gjorde när jag var ung.Koka en gryta med ärtsoppa och leva på en vecka.
vad för liv levde du? kunde vara kul att se om jag kanske lever de livet nu
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 17:52   #23
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
MRS

Du frågade vad jag gillar för kläder!Jag tycker om välskräddare kläder som sitter snygt, samt lite glamour ibland. Har många kjolar och kläningar som jag sytt, har man ett vackert tyg så tycker jag att modellen skall vara enkel så tyget o färgerna syns.Köper även kjol o klänningar.
Dom kan gärna vara lite ovanliga, typ din dräkt. jag kan köpa dyrt, men kombinera med en billiga
t-shirt eller en billigare tröjor, är faktiskt väldigt duktig på att kombinera olika plagg, säger andra, så det berömmet är jag stolt över.
Men något för 7000 har jag aldrig handlat.
Men är det ok för dig såå.........
irene
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 18:08   #24
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Re: MRS

Citat:
irene28 skrev:
Du frågade vad jag gillar för kläder!Jag tycker om välskräddare kläder som sitter snygt, samt lite glamour ibland. Har många kjolar och kläningar som jag sytt, har man ett vackert tyg så tycker jag att modellen skall vara enkel så tyget o färgerna syns.Köper även kjol o klänningar.
Dom kan gärna vara lite ovanliga, typ din dräkt. jag kan köpa dyrt, men kombinera med en billiga
t-shirt eller en billigare tröjor, är faktiskt väldigt duktig på att kombinera olika plagg, säger andra, så det berömmet är jag stolt över.
Men något för 7000 har jag aldrig handlat.
Men är det ok för dig såå.........
irene
Kul att läsa om din klädsmak

Jag gillar med kläder som sitter snyggt på en och så måste de se bra ut med. de värsta plagg jag vwt är långbyxor och nummer 2 är shorts. det är 2 saker jag aldrig använder!!!
Tajta toppar och blusar gillar jag med trots att jag har jätte stor byst.
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-19, 21:42   #25
Phoca Phoca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 46
personligen skulle jag aldrig lägga 7000 spänn på en jacka och en kjol! Eller inte på NÅGRA kläder egentligen.Jag prioriterar helt klart andra saker resor tex som även någon annan nämnde. Självklart är det upp till var och en att lägga pengar på det man jänner för men enligt mig är det vansinne att lägga 7000 på ngt som man använder kanske ett par år och som sedan är omodernt...
Phoca är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons