Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-26, 16:53   #1
shnurok shnurok är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 78
Thumbs down Sy ock stickfestival...

Undrar om det är bara jag som tror att mässan har blivit ..."så där"...eller det fins flera.Hela mässan känns som bara [SIZE=3]"uchj"[/SIZE] - fanns ju nästan inga fina garner alls!!!
shnurok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-26, 22:39   #2
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Jag tycker nog oxå att mässan är "så där". Jag hittade iofs en del som jag köpte, men den är itne lika "bra" som den var för bara något år sen.

/Xera
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-27, 11:58   #3
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Vet ju inte hur den var ...

Men utbudet på garner är inte lysande tycker jag. Mycket billiga skräpgarner, eller vad jag ska kalla det.
Bra grejer jag hittat; Stickor i trä, silkesgarn och alpaca ... För några år sedan köpte jag bra raggsocksgarn . Det verkar finnas en hel del fina ullgarner ... men. Jag retar mig lite på mkt av det uppsydda/uppstickade som finns, jag går på festivalen för att jag vill göra själv inte köpa andras alster, däremot gärna inspireras.

Bor man som jag i en lite mindre stad där utbudet på ovanliga garner inte är så stort, utan man får handla på nätet ofta är det värt en del att kunna titta och känna.
Fast nu har ju min favoritaffär tagit hem en massa hon inte hade för ett år sedan, nya stickvågen?
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-27, 23:10   #4
shnurok shnurok är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 78
Angry

Precis!!!Och vad som irriterade mig ytterst var att det var två flickor som hade ganska fina effektgarner men...men!!! De två har nog aldrig haft stickor i sina händer-när jag ställde frågan angående hur många nystan som gick åt en poncho som dem hade på stellage, försökte de att ge mig buklet så jag skulle läsa hur många! D.v.s-hon hade ingen aning!
Och det var MÄSSA...Usch!!! Det är ingen mässa-det är bara massa gamar som försöker att sälja allt vad dem kan. Sorgligt...Det skulle blomstra av skapar glädje...men det står fortfarande Johan Bursell framför ögonen, han såg inte precis hemmastadd ut där- en skapare i försäljarnas värld...Det blir nog inga mässor för mig lång tid framöver, vill jag hitta en grossist, behöver inte gå på mässan för det och betala hundring i inträde-dem finns gratis på nätet...
shnurok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-28, 06:31   #5
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
garn

Hej en mil där ifrån jag bor har dom en garn firma man kan även handla på nätet tror jag det heter vartofta textil dom han billigt garn mvh suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons