Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-05, 16:33   #1
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Hur kontrollera näthandelsföretag

Jag vill ha namn, adress, telnr,ägare och att telnr är till samma person
eller företag på eniros register.
Att dom svarar på mina frågor.
Jag kontrollerar också att företaget finns. på bolagsverket.
Om jag får en sammantagen uppfattning att allt stämmer då kan jag handla och betala i förskott.
Annars inte.

Hur gör ni ?

Senast redigerad av axyzvslut den 2006-11-05 klockan 18:07.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-05, 20:19   #2
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Jag måste medge att jag inte kollar så mycket före jag beställer. Jag vill också att de skall ha adr.+ tel.nr på hemsidan. Det verkar också betryggande med en bild på affären eller ägaren. Annars kollar jag nog mest på hur de presenterar både sig själva och varorna - verkar de ha en bra kundpolicy? Lätta att komma i kontakt med? Har de lagt ner tid och pengar på hemsidan? Eller är det något "hemmabygge"? I så fall blir jag lite misstänksam. (Något att tänka på för sysidans medlemmar som har företag kanske??)

Jag tycker det har fungerat bra och än så länge har jag inte blivit lurad någon gång. Jag handlar relativt ofta på nätet och har gjort det i många år.
Men visst skall man vara lite försiktig. För något år sedan fanns det annonser för bärbara datorer i tidningen här. Det var ett nytt företag som hette Blew (dvs blåst!) och då bör man ju bli lite misstänksam . Några veckor efteråt visade det sig förstås att folk inte hade fått sina datorer .

Så i min erfarenhet räcker det oftast med att kolla lite på hemsidorna och tänka till lite, jag tycker man ser skillnad på de seriösa och de oseriösa. Sedan kan det förstås hända saker, företag kan gå i konkurs etc precis på samma sätt som när man handlar annars.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-06, 11:03   #3
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag tycker det är svårt att skillja angnarna från vetet bara genom att studera hemsidan.
Det finns ju så många dataproffs.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons