Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-12-29, 08:54   #1
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ska jag eller ska jag inte...?

Jag verkligen verkligen vill köpa en Janome CoverPro 1000CP. Jag har pengar å allt å tänkte beställa den från england som jag sett att folk gjort med framgång. Men just när jag ska till å klicka på "beställ-knappen" så får jag lite kalla fötter. Kan ni uppmuntra mig till mitt köp?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 10:39   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Ja men det klart att du ska!
Jag har nyligen beställt en Janome mylock 644D från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/


De var väldigt snabba, jag beställde på måndag kväll och fick maskinen fredag morgon. Det enda du behöver tänka på är att du måste byta ut stickproppen men det var väldigt lätt gjort.

Priset var också bra plus att jag fick en massa tillbehör på köpet och fick köpa pressarfötter väldigt billigt. Räknade ut att jag skulle fått ge det dubbla för maskin plus tillbehör här i sverige.

Maskinen går som en dröm. Så sammanfattingsvis så är jag mycket nöjd med mitt köp.

Så jag tycker inte att du ska få kalla fötter vi är många som beställt från england och varit nöjda.

Lycka till!
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 14:45   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Grejen är väl den att jag köpte en maskin från danmark som jag fick lov att byta två ggr och sedan lämna på service innan jag fick ordning på den... så jag har ju lite dåliga erfarenheter...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 17:58   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Om du allra helst vill köpa från sverige gå till en janomehandlare och pruta så mycket du kan säj att du skall åka till england under våren och då kan du få tag i maskinen för så mycket.
:Säj att jag köper den helst av dig men du måste sänka priset rejält. Men du måste stå på dig och bestämma dig först vad du som mest kan tänka dig att ge.
Lycka till

Senast redigerad av axyzvslut den 2006-12-29 klockan 18:07.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 20:34   #5
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej karin. Är lite nyfiken på vad en sådan maskin går på i England, hoppas att du vill svara. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-29, 21:02   #6
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Den kostar £254.00 vilket bör vara runt 3500 kronor, lite beroende på kurs.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-30, 22:37   #7
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
gullum skrev:
Ja men det klart att du ska!
Jag har nyligen beställt en Janome mylock 644D från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/


De var väldigt snabba, jag beställde på måndag kväll och fick maskinen fredag morgon. Det enda du behöver tänka på är att du måste byta ut stickproppen men det var väldigt lätt gjort.

Priset var också bra plus att jag fick en massa tillbehör på köpet och fick köpa pressarfötter väldigt billigt. Räknade ut att jag skulle fått ge det dubbla för maskin plus tillbehör här i sverige.

Maskinen går som en dröm. Så sammanfattingsvis så är jag mycket nöjd med mitt köp.

Så jag tycker inte att du ska få kalla fötter vi är många som beställt från england och varit nöjda.

Lycka till!
Har en fråga angående denna maskin. Det står att det ska medfölja en instruktionsvideo. Är denna på dvd eller vhs?

Saknar du att det inte är friarm på maskinen?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-30, 23:26   #8
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Instruktionsvideon är på VHS tyvärr så jag har inte kunnat tittat på den eftersom jag saknar video. Saknar inte friarm man får bara tänka om när det gäller at sy trånga ärmar och lägga upp dom först innan man gör sidosömmen.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 00:38   #9
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Citat:
MonikaW skrev:
Har en fråga angående denna maskin. Det står att det ska medfölja en instruktionsvideo. Är denna på dvd eller vhs?

Saknar du att det inte är friarm på maskinen?
Måste bara klämma in att jag har en 644D som jag är super nöjd med och fri arm har jag aldrig saknat trots att jag bara syr barnkläder
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 14:29   #10
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Nu har även jag lagt in en order på en janome 644D Hur ska man då kunna bärga sig tills den kommer Hoppas allt går smidigt och att en hel fungerande maskin kommer till mig från England snart. Jag har ju funderat på en overlock en längre tid och ni här på sysidan har verkligen varit till hjälp tycker jag när man surfat runt och läst både på inlägg och recensioner. Tack tack
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 14:57   #11
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Å jag sitter å väntar på min maskin! Å va lång tid det taaar
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 15:10   #12
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
Rutis skrev:
Å jag sitter å väntar på min maskin! Å va lång tid det taaar
Jaa.. visst gör det
Har du beställt samma maskin från samma ställe?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 16:08   #13
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Citat:
MonikaW skrev:
Jaa.. visst gör det
Har du beställt samma maskin från samma ställe?
Jag beställde en Janome CoverPro 1000CP från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/ i förrgår, men man vet ju inte när den kommer med tanke på att det är nyår å så. Men nu har jag ju några dagar på mig att städa fram lite plats på skrivbordet och dessutom köpa en adapter så maskinen går att använda...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-02, 17:05   #14
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Måste man ha en adapter? Jag trodde det bara var att byta kontakt

Nåväl jag fick iaf ett mail idag om att de har skickat iväg min maskin nu

Rutis har du hört något? Har du en vanlig overlock sedan tidigare då du väljer att köpa en covermaskin?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-02, 18:25   #15
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Visst kan man bara byta kontakt, men eftersom den lär vara gjuten med sladden så tar det lite emot att klippa av sladden på en helt ny maskin... Så därför tänkte jag använda mig av adapter.

Ja, jag har en bernina 1100DA som jag gillar jättemycket.

Jag har inte fått mail om att min maskin är skickad, men jag fick en faktura på 0 kr i lördags...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons