Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-01, 14:31   #61
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ofta kan du abra byta stickproppen. Kostar väl runt en tjuga. Om man inte vill ge sig på det kan man titta efter adapter. Jag köpte en för engelsk stickpropp till svenkst uttag för under 50-lappen (minns inte precis. Den är jättepraktisk tycker jag!). Vissa masjiner har ju ocksp alldeles vanligt standarduttag för apparatsladd, och har man ClasoHlson eller liknande i närheten kostar det bara någon tjuga (om man inte renatv har någon liggandes hemma från något kaserat föremål... eller är det bara jag som spar på allt sån't skräp...).

Det där med sladd är alltså troligen inte mycket att bekymra sig över!

Vilken maskin funderar du på?
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 14:43   #62
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jag köpte en adapter för 69 kr.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 15:31   #63
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Jag funderar på antingen Janome dc3050 eller Jubilee 85, men detta bara efter recensioner här på sidan eller på patternreview.com, jag har inte ännu testat att sy på dem. Jubilee 85 var nedsatt med 30 pund ungefär, och kostar enbart 10 pund mer än 3050:an, här i Sverige skiljer priserna åt med 1000-lappen. I 85:an får man ju med en hel del pressarfötter som inte ingår i 3050, vilket enbart det är värt en del.

Eftersom jag har haft lite otur med min nuvarande maskin är jag lite ambivalent ifall jag verkligen ska beställa en från England, med tanke på ev. garantireparation. Å andra sidan får man ju (nästan) två maskiner från England för samma pris som en här, så...

Nå, jag har ju kvar den jag har, jag får se under våren ifall jag byter ut den.

Är det lugnt att bara byta ut stickkontakten? Jag funderade på att byta ut sladd+pedal också, men det verkar ju onödigt då.
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 15:39   #64
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Sitter sladden ihop med pedalen då? Det gör den inte på alla maskiner, och gör den inte det är det ju abra att skaffa ny apparatsladd.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 15:48   #65
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Tja, jag har faktiskt ingen aning hur det är, det ska jag kolla när jag testar maskinerna. Jag ville bara veta hur mycket mer jag skulle bli tvungen att betala för att konvertera maskinen till våra uttag, så att det inte går en 500 där och äter upp vinsten för mig.
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 17:08   #66
Marlar Marlar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 65
Hej!
Jag tog en vanlig sladd som jag hade haft till en radio.

Marie
Marlar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 22:21   #67
mikalala mikalala är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 5
Jag köpte en janome 644d och har bara bytt stickproppen, mot en svensk som från clas ohlsson den kostade 16 kronor och det har inte varit något problem alls har idag sytt två tröjor och en halv klänning. På min sladd (som sitter ihop med pedalen) satt det en lapp med instruktioner om vad man skulle byta till, men det bör ju bara vara att gå och fråga en elektriker om man är osäker.
mikalala är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons