Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-18, 09:48   #16
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Apropå det med kläder... Jag köpte en tröja en gång med vida riktigt långa klockformade ärmar. Superfin! Jag tvättade den enligt tvättråden och ut kommer den med ärmar som slutar ovanför armbågen, från att tidigare ha täckt händerna om jag ville det. När jag då försökte reklamera den säger personen jag pratar med att "Den får ju krympa 5%, så det är inget problem." 5% är inte samma sak som 55%. (Och, ja, jag bråkade och fick pengarna tillbaka)

Tillbaka till tyg, så nej, vi betalar inte för ingenting. Man köper 1 meter otvättade som tvättat blir 95 cm eller motsvarande. Däremot så bör de upplysa enkelt om krympning, och, framför allt, klippa rakt!
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 11:41   #17
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har en liten känsla av att butikerna är nonchalanta nu (OK, inte ALLA! Det finns många finfina butiker som är bra) pga att folk nu inte längre är så kunniga och framför allt syr inte längre lika mkt kläder som förr i tiden och dessutom är kläderna nu ofta mycket enklare i utformningen. Så butikerna är inte lika noga längre med att klippa rakt eller se till att säga till om mönsterpassning. För kunden ska ändå bara fålla det o hänga upp i stången utan nån tanke på hur det ska se ut. Eller sy en enkel tunika och skiter i hur det sitter för att det är kanske snett eller så..

Men det finns vi som vill ha bra bitar och vad vi betalar för. Så därför vill vi ha tygbitar som är exakt 1 meter eller lite mer EFTER när man renklippt (och vi ville ha 1 meter alltså). Krympmånen får vi tänka på själv men upplysning är bra! Och att lyssna på oss om vi inte är nöjda.

Butikerna borde tjäna på det för om vi är glada då kommer vi tillbaka. Tygbutikerna har det ganska svårt nu för tiden så varje kund räknas, eller hur?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 13:17   #18
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Jag tycker att det är lite märkligt resonemang. Att man betalar för det tyg som krymper är väl inte konstigare än att man betalar samma kilopris för bananskalet (som ju måste slängas) som för själva bananen. Eller att man får betala för fiskhuvuden, kotlettben och annat som man ändå inte kan tillgodogöra sig. Det hör liksom till att man får ta med i beräkningen att det går åt mer av krympande tyg än av krympfritt, på samma sätt som man får ut mer mat per kilo köttfärs än per kilo revbensspjäll.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons