Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-19, 07:11   #1
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Syfestival Älvsjömässan

Idag slutar jag tidigt och åker direkt till mässan (om inget oförutsett inträffar, det snöar ymnigt just nu!)

Ska bli spännande se hur den är nu, jag var aldrig något Kista-fan.Är ju eg mest intresserad av att köpa på mig lite jersey-tyger, då utbeudet i huvudstaden är alldeles för lågt...

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 07:47   #2
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 78
Syfestivalen

Ja, det ska bli spännande att se hur fungerar i Älvsjö. Det kan iallafall inte bli sämre än i Kista, tror jag. Jag och min kompis åker med pendeltåget så vi är där strax efter de öppnat.
Ska handla virkgarn och en bok till min dotter. Lite tyg till mig blir det nog också.
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 08:03   #3
SannaL SannaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 113
Konstigt hur mycket man kan se fram mot förändring, även jag ser fram mot den nya "lokalen". Skulle tycka det var roligt om de tog tillbaka modevisningarna och föreläsningarna som de brukade ha. Jag kommer ihåg att de bjudit in en tjej från tv4s "äntligen hemma", hon pimpade bäbis skor. Jätte underhållande. Mer sådant. (jag åker i morgon)
SannaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 08:54   #4
Crochetta Crochetta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 8
Jag kan nog inte ta mig dit, pendeltågen är så himla opålitliga nu när det kommit mera snö.
Crochetta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 09:10   #5
AnnicaW AnnicaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
Wink

Jag ska dit med 2 sykompisar i morgon. Vi ska åka med på en busstur från Katrineholm. Jag hoppas också att det kommer att vara bättre än i Kista. Hoppas ni som åker idag lämnar lite kvar
som vi kan handla i morgon.
AnnicaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 11:51   #6
miiaoo miiaoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Hur är det nu? Kan man gå in gratis mot att man visar upp sitt medlemsnummer här på sysidan( en utskrift fråån "din sida")

Jag ska dit om ett par timmar och vill gärna veta!
miiaoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 16:32   #7
virkmalin virkmalin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 17
Det skulle jag oxå vilja veta, ska dit imorgon
virkmalin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 17:11   #8
PennyIIXC PennyIIXC är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 39
Jag har vart på mässan idag redan, 1,200kr fattigare, men fick väl ca 20meter tyg.
Det var jättemysigt där, bra med större lokaler tycker jag.
Vi var där när det öppnade, och det var lugnt och skönt. Något jag märkte var att man INTE kunde titta på ett tyg, sen gå en gång bort och sen köpa tyget på tillbakavägen. Gjorde misstaget 3-4ggr. Det fanns ju så mycket tänkte jag, och varje gång var tyget slut! Så....Vet inte hur det blir för er som kommer lördag-söndag! Haha!

JNYs utbud verkade nästan vara helt slut när vi lämnade lokalen (vid 14). Hann köpa på mig 1m rött med vita moln, ville ha velouren i samma...Men den var såklart slut på de där 15min jag vandrade en gång extra. Typiskt.
Ska fota alla tyger sen när jag har tvättat dem osv.
PennyIIXC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 17:12   #9
PennyIIXC PennyIIXC är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 39
Citat:
virkmalin skrev: Visa inlägg
Det skulle jag oxå vilja veta, ska dit imorgon
Och, jag frågade ang. rabatt om man var medlem på sysidan, visade även upp en utskrift. Och de hade inga såna sa dem till mig!
PennyIIXC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 17:34   #10
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Asch vad himla tråkigt med tygerna. Skulle dit idag, men ett barn blev sjukt så jag var tvungen att skjuta upp besöket. Så jag kommer gå imorgon, men befarade då (precis som du skriver) att de fina tygerna är slut. Elände.

Det kan ju vara så att försäljarna har mer i lager som de tar in på lördagen, men om jag skulle vänta till söndag eftermiddag så är det väl helt kört att få tag i fina tyger. Trist.
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 17:55   #11
miiaoo miiaoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Ingen fri entré med sysidans medlemsskap kan jag intyga nu när jag kommit hem igen.

Såg JNY och Mjuka tyger bla men var inte så imponerad av deras priser. JNY hade visserligen kanintyget för 100 kr metern men inga stuvar på nåt av dom och mjuka tyger hade sina nya fina tyger som är jättefina men dyra!
MG tyger och E-Slöjd hade jättefina stuvar till superpriser! Kika efter dom om ni vill ha fin trikå och velour!
miiaoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 17:55   #12
PennyIIXC PennyIIXC är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 39
Ja jag tror väl att de har en hög med tyger för varje dag på mässan, så MÅSTE det väl vara?
Men då, ett tips, köp tyget du gillar direkt, för det går inte att tveka! Och börjar man ta i ett tyg så springer 15 andra fram och tar i samma!
PennyIIXC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 19:32   #13
Erika Erika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 60
Låter bra att få lite förhandstips inför morgondagen, om bara pendeln går. Lite osäkert med allt detta snöande.
Erika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 19:35   #14
PennyIIXC PennyIIXC är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 39
Citat:
Erika skrev: Visa inlägg
Låter bra att få lite förhandstips inför morgondagen, om bara pendeln går. Lite osäkert med allt detta snöande.
Hörde på nyheterna idag att det är klass 2 varning här i Stockholm, 2-3dm bara inatt och att man inte skulle ut och köra bil om det inte var absolut nödvändigt. Låter lite läskigt tycker jag!
PennyIIXC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 13:32   #15
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Tvingade mig själv hålla min budget...shoppade loss på MG-tyger, fem stuvar och ett underbart tyg hos Svenska mönster, där jag även köpte hennes trosmönster. Hon är så trevlig!

Kändes aldrig trångt och gångarna var breda. Hyfsat överskådligt faktiskt. Men pendeln var ju opålitlig även igår; kanske tappar de besökare i år pga av vintern som aldrig ger sig!

Men som sagt är jag ju mest intresserad av att köpa på mig lite jersey-tyger...men det fanns en hel del workshops där.

Precis som någon annan skrev så saknar jag också modevisningarna som fanns förut.

Hade jag haft mer pengar hade jag handlat mer...
/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons