Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-19, 19:01   #1
Jave Jave är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 21
Så mycket fint i senaste Allt om Handarbete!

Kastade mig på senaste Allt om Handarbete det första jag gjorde när jag kom hem idag. Så mycket läckra kläder! Blev bara så sugen på att sy och beställa tyger. Detta kan bli dyrt! Och jag som precis beställt ett lass från dem... Får fortsätta med senaste syprojektet för att lugna ner mig lite
Jave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 19:23   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Håller med dig.... Även om inte många av mönstrena passar mig så var det mycket snyggt. Jag vill också ha tyg därifrån denna gången. Det gröna prickiga. Jag bara älskar just den gröna färgen. Får se om jag kan övertala sambon att jag "måste" ha det.
Får nog gömma lite av mitt gamla som inte får plats i skåpen för att lyckas. hi hi
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 19:33   #3
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag tyckte också det var mycket snyggt!

Jag började raskt på herr t-shirten med den roliga "rutan" och så blev den för stor... valde storlek M, jämförde med en annan köpt t-shirt men ändå blev den för stor...men skam den som ger sig! Jag ska försöka förminska den! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 08:12   #4
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Nej

Resultatet kan ni se på mina bilder...

Jag har gjort bättre alster i mina dar, om man säger! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 14:40   #5
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag tyckte det var massor med snygga modeller i den senaste av handarbetstidningen så det första jag gjorde det var att beställa det broderade tyget till blusen.Och det var den 20 januari och som vanligt så ska det ta en sån jävla tid innan man får det. Häromdagen skulle jag logga in mig på deras sida, döm om min förvåning jag hade fel inloggningsuppgifter så jag ringde upp dem och hon provade att logga in med mina uppgifter och det gick hur bra som helst (sa hon) jag frågade om min order och hon upplyste att hon skulle skynda på dem.Detta är inte första gången som man får vänta på tyger en längre period. Det ska inte behöva ta 1-2 månader. FAN va arg jag blir och så besviken för jag vill ju sy NU!
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 15:08   #6
MELLANDELEN MELLANDELEN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 131
Jag har beställt tyg två gånger från Allt om Handarbete men jag fick vänta ca 1,5 månad bägge gångerna och då tyckte jag att det fick räcka så då fick de ta tillbaks beställningen. För så länge ska man inte behöva vänta.
MELLANDELEN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 00:19   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Verkar som om de beställt lite tyg för fotograferingen, men sedan väntar med stora bestllningen tills de fått in många kundbeställningar? För att spara pengar eller slippa ligga med lager/riskera få osålt?

uselt är det i alla fall.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 06:58   #8
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag ha beställt 1 gång ifrån dom o det tog inte lång tid innan jag hade dom. Så jag tror det är lite olika med leveranstiden.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 12:00   #9
AnnicaW AnnicaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
Allt om handarbete nr 2-09

Ang Tunika nr 125 i sista nr februari 2009 i Allt om handarbete.

Till Er som ska sy den så är det fel i mönsterdel nr 36.
Infodringen ska gå hela vägen rund halsringningen.


Är inte färdig med min tunika men jag är även lite tveksam på
om inte framstyckets delar redan innahåller infodringen fram??

Jag har satt upp den på min provdocka om fick mycket tyg omlott
på framdelarna när jag skulle kolla hur den såg ut.

Annars ser den ok ut.


// Annica
AnnicaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 17:40   #10
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har tittat på modellen och jag håller med dig, detta är typiskt Allt om handarbetes mönster. Om jag skulle sy denna så skulle jag rita av halsringningen + del 36 och göra mig en mer anpassad infodring.
Ha en bra dag.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 20:26   #11
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Tänkte sy skötväskan. Både när jag ska sy ficklock och skötbädden ska jag klippa av hörnen innan jag vänder rätt och syr dekorstickning. Varför ska jag klippa hörnen? blir det inte hål då??? eller är jag bara dum?? Fattar inte....
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 21:15   #12
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Hej! Har inte kollat mönstret på skötväskan, men spontant tänker jag så här: Att du ska klippa ner sömsmånen i hörnen innan du vänder för att det ska bli smidigare när du vänder. Kan det vara så, det menas?
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 21:34   #13
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
det låter logiskt, jag gör så iallafall. Tack, jag är ju inte så van (än) vid att läsa mönster så ibland kan jag sitta och läsa texten femton ggr innan jag ska börja och fattar inte vad de vill jag ska göra,jag fattar ju orden var för sig men ihop blir det obegripligt... men oftast släpper det när man väl är på momentet och ser det framför sig.Tyvärr är det ju så att det inte alltid är de allra enklaste mönstren man "går igång på" men som tur är virkar jag mattor med så inget tyg behöver gå till spillo...
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 07:14   #14
Erika Erika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 60
Också intresserad av att göra skötväskan, men den verkar ju så stor! Var det 50x35cm om jag minns rätt. Väskan vi har nu känns stor men den är mindre i måtten, så vad skulle inte Allt om Handarbetes väskan vara.
Erika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 08:47   #15
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Pysseltjejen: Jag har läst mönster i ganska många år, men ibland känns det stört omöjligt att fatta vad som menas, men som du säger: oftast släpper det och kronan trillar ner... Lycka till med skötväskan! Hoppas det blir just en skötväska...och inte en virkad matta...även om det oxå är bra att ha...
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons