Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-06-12, 09:54   #1
varghunden varghunden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 12
Question Hjälp med företagsnamn?

Hej på er alla kreativa själar!
Kan ni hjälpa mig?

Mitt nuvarande företag ska byta inriktning, och då vill jag ha ett nytt företagsnamn.
Det nya som gäller är att sälja mina handgjorda halsband, armband och bälten i läder samt lite olika hundtjänster.
Jag har planer på att även exportera mina alster så det får gärna vara ett namn som även funkar ute i världen.

Och så är det ju som alltid lite kinkigt med vilka företagsnamn som bolagsverket godkänner, namnet får inte vara för ospecifikt, utan mer eller mindre måste heta "(namn) hund och hantverk" eller nåt i den stilen, detta visste ni säkert redan, jag måste bara påminna mig själv...*ler*

Hoppas ni vill hjälpa till go´a människor!

Jackie
varghunden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 14:54   #2
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
Företagsnamn

Ja det är inte enkelt att hitta ett bra namn till sitt företag. Jag tycker dock att de godkänner tämligen fantasifulla namn som inte behöver säga allt. Jag valde själv medvetet ett "luddigt" namn om jag senare vill byta inriktning. "Nytt format" säger ju inte särskilt mycket.
Jag funderade i flera månader innan jag kom fram till vad jag ville ha för namn. Bokade domän innan jag ens fått godkänt från bolagsverket. Sedan går det ju faktiskt att ha ett juridiskt namn på firman och ett ut mot kund.
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 18:47   #3
CamillaFlow CamillaFlow är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 4
Jag har ett namn på webbutiken och ett annat som företagsnamn, tänker att mitt hantverk har ett varumärke som går under firman som täcker mycket. Det verkar mycket krångligt att byta namn bara för att byta inriktning...
CamillaFlow är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons