Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-07, 07:39   #1
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Vill någon vara snäll och hjälpa mig att välja maskin

Hej alla

Jag vill gärna skaffa mig en begagnad eller billigare ny brodermaskin, för hobbybruk, har aldrig sytt på någon, har inte koll på vad jag behöver för att komma igång heller.
Det värsta är att jag blir helt snurrig när jag läser annonser eller talar med personal i symaskinsbutiker. Alla talar ju väl om sitt märke. Därför behöver jag hjälp från någon som inte säljer maskiner, men som vet vad hon/han pratar om. Jag vet inte ens hur det funkar/vad som behövs för att kunna ladda hem tillåtna och köpta mönster från nätet. Jag vill gärna kunns sy i lite kraftigare material eftersom jag håller på lite med hundkoppel i nylon. Vet att man får hjälp med nedladdning m.m. om man köper ny maskin, men jag har egentligen inte råd till det. Alltså är jag mycket tacksam för all hjälp jag kan få, både gällande maskintyp och andra bra tips. Har frågat på annat ställe här i forumet ang. en brittisk sida som någon talade om att de sålde billiga maskiner, tyvärr fanns det ingen länk dit. Någon som vet vilken sida det är?
Håller tummen
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 07:50   #2
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 136
Hej!
Brodermaskiner kan jag inget om, men jag tror det är den här länken du menar. http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/index.htm
Lycka till!
KerstinL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 10:20   #3
Annepanne Annepanne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 24
Hej Jag har tre egna brodermaskiner och har provat många andra. Vill du ta kontakt med mig kanske jag kan hjälpa dig en bit på vägen. Jag sitter hemma och syr varje dag så lite erfarenhet har jag.AnneH
Annepanne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 14:09   #4
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Smile Vi ska hjälpa dig!

Vågar faktiskt säja dig att här kan du få hjälp med hur man gör för att ladda ner mönster. Det är helt lagligt, det har inget att göra med illegal fildelning av musik och filmer. Det finns massor av gratismönster, och sen kan man ju köpa också!

Såg att du inte lagt ut någon annons på Sysidan om att du vill köpa en beg. broderimaskin. Gör det genast, du kanske får napp direkt!
Titta under fliken Annonser här ovanför, och klicka på Lägg in privatannons.
Sök på Blocket osv och googla på symaskiner så hittar du nätbutiker i Sverige, och googla på Sewing machines eller machine embroidery.

Det räcker att köpa en enkel billig broderimaskin, eller en begagnad.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 15:35   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag kan i alla fall säga att den jag har, brother innovis 1200 är bra på broderi och den är ganska hyfsat ok pris om man köper från engelska sidan.

tänk bara på att många säger att man inte ska köpa billigaste med liten broderiyta, då man fort växer ur det.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 15:38   #6
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag har haft broder maskin sedan 1998 och har nu gatt igenom de flesta marken. Jag borjade med en Husqvarna Rose och har sedan bytt upp mig pga att jag ville kunna brodera storre broderier.

Har for utom Rosen haft HQ Designer 1, Janome 10000 och har idag en Brother 3100D (som jag har haft i 6 ar) en Bernina Artista 730 samt en HQ Designer II. Har aven en Brother overlock 3034.

Utan tvekan av dessa maskiner Brother den absolut lattaste och basta maskinen jag har. Den ar val vard sina pengar i guld. Den har dessutom fler matartander an t ex HQ vilket gor den helt klart overlagsen vad det galler matning av tjocka tyger bl a.

Janomen hade jag bara problem med samt att det var som att kliva tillbaka i tiden nar det gallde hanteringen av broderier. Dessutom daligt med hjalp fran saljare och generalagent nar det blev problem.

Jag tycker att du ska satsa beg. maskin dar du inte behover ha nagot speciellt program for att kunna ladda ner och overfore monster till din maskin. Min Brother 3100D kor jag med disketter som jag har laddat med gratisbroderier direkt fran natet. En sadan maskin kan du sakert fa for ca 10000 - 15000 idag val anvanda pengar och du kan brodera upp till 26 cm langa broderier. Lycka till med ditt inkop!
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons